Jump to content

Nieuwe videokaart voor Desktop PC


Da Phoenix

Recommended Posts

Ik wil graag een goede videokaart hebben voor games.

Ik heb nu een ATI Radeon HD4350.

Maar ik wil graag een betere hebben.

Mijn budget is ongeveer €400,--

Wat voor videokaart is de beste keuze.

Als jullie meer eigenschappen van mijn PC moeten hebben zeg het maar

Link to comment
Delen op andere websites

De andere specs van je PC zouden best handig zijn. Ik stel voor dat je even Flitskikker Infotool downloadt en de BB-Code hier plakt. Overigens heb je een veel te groot budget voor een videokaart (tenzij je de GTX295 wil kopen), dus misschien valt er binnen jouw budget een meer complete upgrade samen te stellen (processor, moederbord, grafische kaart en ram geheugen). ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

De andere specs van je PC zouden best handig zijn. Ik stel voor dat je even Flitskikker Infotool downloadt en de BB-Code hier plakt. Overigens heb je een veel te groot budget voor een videokaart (tenzij je de GTX295 wil kopen), dus misschien valt er binnen jouw budget een meer complete upgrade samen te stellen (processor, moederbord, grafische kaart en ram geheugen). ^_^

Dat lijkt me niet nodig want mijn pc is 3 maanden oud

maar ik download Flitskikker Infotool ff

Link to comment
Delen op andere websites

Zelfs al is je pc 3 maanden oud, kan kan het zijn dat je voeding een beetje krap wordt. Ik weet niet of je hem zelf hebt gebouwd, maar pre-build pc´s hebben meestal een niet al te beste voeding.

Ik wil mijn voeding niet vervangen.

Hij is zo lief en schattig.

computer.gifComputer

  • Fabrikant: ACER
  • Computermodel: Aspire M3641
  • Computernaam: MARK
  • Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

  • Fabrikant: ACER
  • Model: MCP73PV
  • BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.
  • BIOS Model: BIOS Date: 12/22/08 09:19:21 Ver: 08.00.15, versie R01-C1
  • Aansluitingen: AGP (Gebruikt), PCI1 (Vrij)
  • Poorten: J1A1 (Muis), J1A1 (Toetsenbord), J2A2 (USB), J2A2 (USB), J6B1 - AUX IN (Audio), J6B2 - CDIN (Audio)

processor.gifProcessor

  • Model: Intel® Core2 Quad CPU Q8200 @ 2.33GHz
  • Kloksnelheid: 2336MHz
  • Socket: SOCKET775 M/B

memory.gifGeheugen

  • Grootte: 4094MB RAM
  • Type(s): 2048MB RAM (DDR2, DIMM), 2048MB RAM (DDR2, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

  • Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)
  • Grootte: 586,41GB (293,33GB (C:) + 293,08GB (D:) )
  • Vrije ruimte: 389,49GB (129,25GB (C:) + 260,24GB (D:) )

drives.gifStations

  • Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: Onbekend, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: Verwisselbare schijf, J: Onbekend, K: Onbekend
  • Model(len): C: WDC WD64 00AAKS-22A7B SCSI Disk Device SCSI, D: Generic- Compact Flash USB Device USB, E: HL-DT-ST DVDRAM GH40F SCSI CdRom Device, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, I: Onbekend, J: XQRGL XYJK167CTU SCSI CdRom Device, K: XQRGL XYJK167CTU SCSI CdRom Device

soundcard.gifGeluidskaart

  • Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek High Definition Audio

videocard.gifVideokaart

  • Model: ATI Radeon HD 4350
  • Beeldprocessor: ATI display adapter (0x954F)
  • Geheugengrootte: 512MB VRAM
  • Stuurprogramma: atiumd64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 8.01.01.921

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Algemeen PnP-beeldscherm
  • Schermresolutie: 1440x900
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 59Hz

mouse.gifMuis

  • Fabrikant: Microsoft
  • Model: HID-compliant muis
  • Aantal knoppen: 0
  • Aansluiting: USB

keyboard.gifToetsenbord

  • Model: USB-HID
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

  • Model(len): NVIDIA nForce Networking Controller (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: 192.168.1.35, MAC: 00:24:21:0A:90:92, DHCP: 192.168.1.254

directx.gifDirectX

  • Versie: 10.1

operatingsystem.gifBesturingssysteem

  • Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium
  • Versie: 6.0.6002
  • Service Pack: Service Pack 2

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.5.0.60)

Link to comment
Delen op andere websites

Als je het geld enkel aan een videokaart wil besteden, dan is je beste keuze de Ati Radeon HD5870. Beste kaart van dit moment, samen met de GTX295 (maar die is dan weer stukken duurder).

http://www.azerty.nl/0-970-236271/sapphire-radeon-hd-5870-graf.html

Maar het kan zijn dat je voeding die op dit moment in de pc zit niet volstaat, en dat je PC gewoon uitvalt als je een game wil gaan spelen. Daarom kijk je best eens naar de voeding. Als deze niet volstaat, dan zijn er genoeg voedingen die nog binnen je budget vallen en wel genoeg stroom geven, zoals deze:

http://www.azerty.nl/0-1073-68471/antec-earthwatts-650-voeding.html

Link to comment
Delen op andere websites

Ja HD5870 is de beste kaart op de markt nu, jammer alleen dat'ie én wordt gebottleneckt door je CPU, én hoogstwaarschijnlijk niet in je Acer case past. Plus dat je voeding vrijwel 100% zeker te zwak is. Ik heb vroeger ook een Acer PC gehad met een 250Watt voeding erin. Kreeg toen niet eens een ATI X550 aan de praat.

Misschien kun je beter voor die 400 euro een HD5770/5750 halen en een goede voeding van zo'n 500/600 Watt of hoger, dat voldoet wel, dan kun je zeker een tijdje vooruit.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Als je het geld enkel aan een videokaart wil besteden, dan is je beste keuze de Ati Radeon HD5870. Beste kaart van dit moment, samen met de GTX295 (maar die is dan weer stukken duurder).

http://www.azerty.nl/0-970-236271/sapphire-radeon-hd-5870-graf.html

Maar het kan zijn dat je voeding die op dit moment in de pc zit niet volstaat, en dat je PC gewoon uitvalt als je een game wil gaan spelen. Daarom kijk je best eens naar de voeding. Als deze niet volstaat, dan zijn er genoeg voedingen die nog binnen je budget vallen en wel genoeg stroom geven, zoals deze:

http://www.azerty.nl/0-1073-68471/antec-earthwatts-650-voeding.html

Dit is gewoon goed hoor. Dus sprunk hij kan ongeveer precies aan de 400 komen als hij dit doet en dan is hij erg goed uit :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ja Exoit, je ziet 2 punten over het hoofd! 1: Die kaart past waarschijnlijk niet in een Acer case, en 2: Zijn processor is een bottleneck. Dan kan hij beter een HD5770 of HD5850 kopen.

Ohja, dat is inderdaad waar maar de Q8200 is toch niet heel erg slecht. Of zit ik met een andere processor in mijn hoofd?

En die case heb ik ook niet aan gedacht :$ Sorry sprunk, je hebt gelijk. En de HD5770 levert ook geweldige prestaties hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Ohja, dat is inderdaad waar maar de Q8200 is toch niet heel erg slecht. Of zit ik met een andere processor in mijn hoofd?

En die case heb ik ook niet aan gedacht :$ Sorry sprunk, je hebt gelijk. En de HD5770 levert ook geweldige prestaties hoor.

Q8200 blijft budget quad core, de prestaties zijn echt niet indrukwekkend. Hd5770 is zat, alles daarboven is verspilling. Tenzij Da Phoenix de processor overclockt, maar dat gaat niet gauw gebeuren met een Acer OEM moederbord.

Link to comment
Delen op andere websites

Die Quad Core zou opzich denk ik geen bottleneck zijn bij multi-threathed games. Maar als je een spel speelt wat slechts 2 core's kan gebruiken heb je 2x2.4Ghz wat echt niet genoeg is om een HD5870 vol te belasten. Dan kun je imo beter voor een HD5770 gaan welke in jouw computer evengoed zal presteren als een HD5870. Dat scheelt geloof ik iets van 150/200 euro ofzo? Nou, dan neem je lekker een goede voeding van een Watt of 500(+), en dan heb je toch een vrij goede game PC die echt nog wel even mee kan.

Ik heb even wat voor je samengesteld via Alternate.nl. Voel je vrij om de spullen bij een andere winkel, eventueel goedkoper, aan te schaffen:

post-35628-1256919229,67_thumb.png

Link to comment
Delen op andere websites

Geef 80 euro uit aan een nieuw moederbord, spaar 100 euro voor een Windows (OEM Windows gaat niet werken op een ander moederbord, gebruik de rest voor een redelijke videokaart.

Of neem zo'n Hydra dinges moederbord, kun je het vermogen van je beide videokaarten bij elkaar optellen. Is socket 775 volgens mij. En niet voor de i7 (socker 1336 oid)

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...