Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

weet iemand hoe ik een actor kan laten komen zonder dat ik hiervoor een missie hoef te starten, hij moet er gewoon van het begin al staan voor cj's huis.

de animatie van deze actor moet niks zijn, hij moet dus gewoon stilstaan en hij moet er altijd zijn en het liefst invurnable of respawnen als ie dood is.

ik heb al van alles geprobeerd maar niks werkte tot nu toe.

Help alsjeblieft.

Dankjewel.

Geplaatst:

Bekijk deze tut eens.

Ja die heb ik al geprobeerd maar ik kom er niet wijs uit, het lukt me gewoon niet!

Kan iemand me miss een voorbeeld geven van een actor die buiten een missie om ergens stilstaat?

Dankjewel

Geplaatst:

Het zou handig zijn als we weten of je de originele main.scm gebruikt of de stripped. Als het de stripped is, kun je heel makkelijk een actor laten spawnen en laten lopen. Maar met de originele zal het wat moeilijkere gaan denk ik.

Geplaatst:

Het zou handig zijn als we weten of je de originele main.scm gebruikt of de stripped. Als het de stripped is, kun je heel makkelijk een actor laten spawnen en laten lopen. Maar met de originele zal het wat moeilijkere gaan denk ik.

Ik maak een script voor cleo dus dat is stripped toch?

Geplaatst:

ik heb nu dit:

{$CLEO}

:MODEL

thread "MODEL"

Const

MAN=10@

end

model.load(#WMOMIB)

While true

wait 0 ms

if and

model.Available(#WMOMIB)

jf Break

end

MAN = Actor.Create(CIVMALE, #WMOMIB, -2788.123, -1483.428, 141.160)

Actor.Health(MAN) = 9999

repeat

wait $DEFAULT_WAIT_TIME ms

until Player.Defined($PLAYER_CHAR)

model.Destroy(#WMOMIB)

0A93: end_custom_thread

MAar hij komt nog niet, wat doe ik fout?

Geplaatst:

Ik zou de and weghalen bij het if-statement (je hebt maar één conditie) en het stuk:

repeat
wait $DEFAULT_WAIT_TIME ms
until Player.Defined($PLAYER_CHAR)

Weghalen. Dit is namelijk niet nodig, als je de actor gespawnt hebt kan je meteen het model destroyen.

Geplaatst:

ik heb nu dit:

{$CLEO}

:MODEL

thread "MODEL"

Const

MAN=10@

end

model.load(#WMOMIB)

While true

wait 0 ms

if and

model.Available(#WMOMIB)

jf Break

end

MAN = Actor.Create(CIVMALE, #WMOMIB, -2788.123, -1483.428, 141.160)

Actor.Health(MAN) = 9999

repeat

wait $DEFAULT_WAIT_TIME ms

until Player.Defined($PLAYER_CHAR)

model.Destroy(#WMOMIB)

0A93: end_custom_thread

MAar hij komt nog niet, wat doe ik fout?

Ligt het nu aan mij of is dit script niet helemaal 100%? Waarschijnlijk wel anders had Beagle het wel opgemerkt, maar toch.

Dit zou ik ervan maken:

{$CLEO .CS}

:MODEL
thread "MODEL"

model.load(#WMOMIB)

:AVAILABLE
wait 0 ms
if
 model.Available(#WMOMIB)
jf @AVAILABLE

:CREATE
$MAN = Actor.Create(CIVMALE, #WMOMIB, -2788.123, -1483.428, 141.160)
Actor.Health($MAN) = 9999 
0446: set_actor $MAN immune_to_headshots 0

:DEAD
wait 0
if
  Actor.Dead($MAN)
jf @DEAD
009B: destroy_actor $MAN 
jump @CREATE

0A93: end_custom_thread

In mijn ogen moet dit werken, als het goed is voldoet dit script aan jou idee in de beginpost.

Grtz RD :cya:

Geplaatst:

Ligt het nu aan mij of is dit script niet helemaal 100%? Waarschijnlijk wel anders had Beagle het wel opgemerkt, maar toch.

Dit script klopt wel, alleen deze high-end structuren ken jij niet. Alleen Sannybuilder ondersteund deze, en zet het om in de code die jij net plaatste. PatrickW en Dutchy3010 hebben een tutorial gemaakt over hoe je het best kan scripten op GTAForums, is erg interessant ;).

Geplaatst:

Ligt het nu aan mij of is dit script niet helemaal 100%? Waarschijnlijk wel anders had Beagle het wel opgemerkt, maar toch.

Dit script klopt wel, alleen deze high-end structuren ken jij niet. Alleen Sannybuilder ondersteund deze, en zet het om in de code die jij net plaatste. PatrickW en Dutchy3010 hebben een tutorial gemaakt over hoe je het best kan scripten op GTAForums, is erg interessant ;).

Ik blijf denk ik toch nog een tijdje bij de oude manier, ik wil eerst wat meer ervaren worden. :D

Geplaatst: (bewerkt)

HET WERKT!!! Bedankt!!! :*D

Nu had ik nog een vraag, hoe kan ik die actor een wapen laten vasthouden?

ik heb dit:

{$CLEO .CS}

:MODEL

thread "MODEL"

model.load(#BMYMIB)

model.Load(#M4)

:AVAILABLE

wait 0 ms

if

model.Available(#BMYMIB)

model.Available(#M4)

jf @AVAILABLE

:CREATE

$MAN = Actor.Create(CIVMALE, #BMYMIB, -2821.304, -1490.375, 139.544)

Actor.Health($MAN) = 9999

actor.WeaponAccuracy($MAN)= 9

01B2: give_actor $MAN weapon 31 ammo 30000

01B9: set_actor $MAN armed_weapon_to 31

0446: set_actor $MAN immune_to_headshots 0

0350: toggle_actor 10@ maintain_position_when_attacked 1

:DEAD

wait 0

if

Actor.Dead($MAN)

jf @DEAD

009B: destroy_actor $MAN

0249: release_model #m4

jump @CREATE

0A93: end_custom_thread

Maar nu crasht hij

Bewerkt: door WThieves
Geplaatst: (bewerkt)

{$CLEO .CS}
:MODEL
thread "MODEL"
model.load(#BMYMIB)
model.Load(#M4)
038B: load_requested_models

:AVAILABLE
wait 0 ms
if and
model.Available(#BMYMIB)
model.Available(#M4)
jf @AVAILABLE

:CREATE
$MAN = Actor.Create(CIVMALE, #BMYMIB, -2821.304, -1490.375, 139.544)
Actor.Health($MAN) = 9999
actor.WeaponAccuracy($MAN)= 9
01B2: give_actor $MAN weapon 31 ammo 30000
01B9: set_actor $MAN armed_weapon_to 31
0446: set_actor $MAN immune_to_headshots 0
0350: toggle_actor $MAN maintain_position_when_attacked 1

:DEAD
wait 0
if
Actor.Dead($MAN)
jf @DEAD
009B: destroy_actor $MAN 
jump @CREATE
0A93: end_custom_thread

Je bent vergeten een 038B: load_requested_models na het laden van modellen in te voegen, vergeten een and operator te zetten bij het IF statement, en de actor 10@ bestaat niet; ik neem aan dat je $MAN bedoelde. Voor een uitleg over hoe je actors aan wapen moet geven kan je hier kijken.

Bewerkt: door Beagle
Geplaatst:

{$CLEO .CS}
:MODEL
thread "MODEL"
model.load(#BMYMIB)
model.Load(#M4)
038B: load_requested_models

:AVAILABLE
wait 0 ms
if and
model.Available(#BMYMIB)
model.Available(#M4)
jf @AVAILABLE

:CREATE
$MAN = Actor.Create(CIVMALE, #BMYMIB, -2821.304, -1490.375, 139.544)
Actor.Health($MAN) = 9999
actor.WeaponAccuracy($MAN)= 9
01B2: give_actor $MAN weapon 31 ammo 30000
01B9: set_actor $MAN armed_weapon_to 31
0446: set_actor $MAN immune_to_headshots 0
0350: toggle_actor $MAN maintain_position_when_attacked 1

:DEAD
wait 0
if
Actor.Dead($MAN)
jf @DEAD
009B: destroy_actor $MAN 
jump @CREATE
0A93: end_custom_thread

Je bent vergeten een 038B: load_requested_models na het laden van modellen in te voegen, vergeten een and operator te zetten bij het IF statement, en de actor 10@ bestaat niet; ik neem aan dat je $MAN bedoelde. Voor een uitleg over hoe je actors aan wapen moet geven kan je hier kijken.

Oja bedankt!

Geplaatst:

Nog 2 kleine vraagjes, als ik de actor heb gespawned en ik sla hem valt hij me aan, maar als ik op hem schiet valt hij me niet aan, hoe zorg ik dat hij me dan wel aanvalt?

En welk script heb ik nodig om de actor een rondje te laten lopen ofzo?

Greetz en bedankt!

Geplaatst:

$MAN valt $PLAYER_ACTOR aan:

05E2: AS_actor $MAN kill_actor $PLAYER_ACTOR

$MAN loopt naar de coördinaten, stopt en draait zich naar 270 graden:

07CD: AS_actor $MAN walk_to 362.2674 -2035.844 6.836 stop_with_angle 270.0 within_radius 4.0

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...