Jump to content

Probleem met karakter-kiezen


sean5874

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben bezig met een eigen SAMP Server (zoals jullie waarschijnlijk al weten van de andere topics _O_ )

Maar ik heb een probleem. Als je de server start kun je je karakter niet kiezen. Als je de pijlen gebruikt om de karakters

te bekijken, gebeurt er niks. Als je vervolgens op 'spawn' drukt, speel je automatisch als CJ. Ik heb geprobeerd meer karakters toe te voegen in de gamemode, en dat is gelukt, maar in-game treed er geen verandering op. Wil iemand mijn helpen?

sean5874

P.S ik gebruik een nieuw script, dus geen andere aangepaste gamemodes

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is een bekend probleem inderdaad en dat zit eigenlijk standaard in "new.pwn".

Het probleem is namelijk het volgende:

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetPlayerPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
SetPlayerCameraPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
return 1;
}

De skins/klassen zijn er wel, maar je ziet ze niet. Dus je moet even gaan spelen met de camerapositie en de CameraLookAt ;)

Bijvoorbeeld de camera iets naar achter zetten wil vaak nog wel lukken.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan moet je 1 van de 3 coördinaten van de camera veranderen. Ik weet niet precies hoe de camera standaard staat, maar als je gewoon achtereenvolgens 3 optelt of aftrekt van de coördinaten kom je vanzelf wel op een goede plek.

Volgens mij werkt dit wel:

SetPlayerCameraPos(playerid, 1957.3783, 1343.1572, 15.3746); // Heb hier dus 1 van de X-coördinaat afgetrokken.
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746); // En hier 1 bij opgeteld (omdat ie daar naar moet kijken)

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, zo gaat het al beter, maar nu kijk je tegen hun euhh.. achterwerken aan (om het netjes te houden :clown: ) en zie je de rest van hun lijf niet. Hoe kan ik de camera aanpassen zodat hij een totaalbeeld geeft van de karakters?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...