Jump to content

Geheugenmodule


paul007

Recommended Posts

Hoi iedereen!

Ik heb nu dus een RAM-geheugen van 2GB. Hier wil ik dus 4GB van maken, ik heb nu erin zitten:

Kingston DChannel 2GB Kit, 2x1GB DDR2 PC2-6400

Ik heb mij laten vertellen dat ik exact dezelfde moet hebben wil alles goed functioneren, op internet kan ik het niet vinden. Kan iemand mij misschien een linkje sturen of een andere suggestie doen?

Sorry voor de misschien wat noobie vraag maar ik wil het wel goed doen. :)

Thanks

paul007

Link to comment
Delen op andere websites

je kunt voor de ander gewoon ander geheugen kopen, die zullen in dual channel gaan draaien, maar de 2 huidige die je nu hebt doen het al(correct me if im wrong)

Degene die ik nu heb doen het wel, maar kan iemand me advies geven welke ik dan moet kopen om 4GB te krijgen? :$

Link to comment
Delen op andere websites

In principe zou je elke 2GB set kunnen kopen die je wilt, als je gewoon genoeg slots hebt hoeft dat geen problemen op te leveren.

Oké bedankt! Ik ga donderdag naar Informatique, ik neem wel gewoon de gegevens mee van de 2GB die er nu inzit en dan vraag ik wat de beste/goedkoopste keus is. :tu:

Thanks! :klap:

paul007

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry voor de bump maar ik heb weer een vraag.

Ik heb nu dus 4GB in m'n PC zitten. Alleen op bijvoorbeeld Can You Run It? geeft hij aan dat ik 3.2GB heb. Ik heb al een beetje gegoogeled en ben erachter gekomen dat dit een welbekend probleem is met Windows Vista 32-bits versies. Nu is mijn vraag: hoe zit het met Windows 7 (die ik over een week krijg)? Zal die ook alleen maar 3.2G gebruiken of gewoon 4GB? Ik heb trouwens de 32-bits versie van Windows 7 besteld.

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry voor de bump maar ik heb weer een vraag.

Ik heb nu dus 4GB in m'n PC zitten. Alleen op bijvoorbeeld Can You Run It? geeft hij aan dat ik 3.2GB heb. Ik heb al een beetje gegoogeled en ben erachter gekomen dat dit een welbekend probleem is met Windows Vista 32-bits versies. Nu is mijn vraag: hoe zit het met Windows 7 (die ik over een week krijg)? Zal die ook alleen maar 3.2G gebruiken of gewoon 4GB? Ik heb trouwens de 32-bits versie van Windows 7 besteld.

Nou, bij een 32-bits OS is het alleen maar mogelijk om 3.2GB te gebruiken, terwijl je bij een 64-bits meer kan gebruiken. Bij Windows 7 kun je dus ook maximaal 3.2GB gebruiken, maar misschien is het netzo als met de 32-bits Vista en geeft hij wel aan dat er 4GB in zit. ;) Maar dan kun je nog steeds maar 3.2GB gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

In Windows 7 32bit wordt je inderdaad weer beperkt tot 32bit, omdat dat gewoon de maximale hoeveelheid geheugen is die een 32 bits OS kan adresseren. Met Windows 7 64 bit kan je maximaal 192GB geheugen adresseren, dus in principe zijn daar the skies the limit.

Het is niet echt handig dat je de 32 bits versie van Windows 7 gekocht hebt, aangezien die alleen maar nadelen hebben. Inmiddels is 64 bits zover ingeburgerd dat je nauwelijks meer last hebt van driver problemen en het dus alleen maar gunstig om een 64 bits besturingssysteem te kopen...

Link to comment
Delen op andere websites

In Windows 7 32bit wordt je inderdaad weer beperkt tot 32bit, omdat dat gewoon de maximale hoeveelheid geheugen is die een 32 bits OS kan adresseren. Met Windows 7 64 bit kan je maximaal 192GB geheugen adresseren, dus in principe zijn daar the skies the limit.

Het is niet echt handig dat je de 32 bits versie van Windows 7 gekocht hebt, aangezien die alleen maar nadelen hebben. Inmiddels is 64 bits zover ingeburgerd dat je nauwelijks meer last hebt van driver problemen en het dus alleen maar gunstig om een 64 bits besturingssysteem te kopen...

Hmm misschien kan ik die 32 bits versie nog cancellen. Maar zijn het echt nadelen op performance gebied? Dat die bijvoorbeeld trager loopt op een 32-bits dan een 64-bits en zijn die verschillen duidelijk merkbaar?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat niet, maar je hebt wel een kleine 750MB RAM meer tot je beschikking en zo word je computer gewoon maximaal gebruikt. Als je later wil upgraden naar meer RAM geheugen heeft dat geen zin omdat het OS toch niet meer gebruikt dan 3,2GB en dan krijg je er wel spijt van.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat niet, maar je hebt wel een kleine 750MB RAM meer tot je beschikking en zo word je computer gewoon maximaal gebruikt. Als je later wil upgraden naar meer RAM geheugen heeft dat geen zin omdat het OS toch niet meer gebruikt dan 3,2GB en dan krijg je er wel spijt van.

Oké bedankt voor je reactie! Ik hou het dan toch gewoon op de 32-bits versie, ik doe toch geen gekke of zware dingen op m'n PC. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...