Jump to content

Filterscript doet het niet

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb vandaag een nieuw filterscript aangemaakt voor mijn freeroam SAMP-server.

Het bevat verschillende leuke en nuttige commando's, zoals teleportcommando's, kleur-veranderingen e.d.

Alleen doet hij het niet. Het script geeft helemaal geen errors (zelfs geen warnings!) Als ik mijn server start, geeft hij aan dat 'commands.amx' (mijn FSje) is geladen. Maar in-game doet hij het niet. Wie herkent dit probleem? Reageer alsjeblieft,

sean5874

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb vandaag een nieuw filterscript aangemaakt voor mijn freeroam SAMP-server.

Het bevat verschillende leuke en nuttige commando's, zoals teleportcommando's, kleur-veranderingen e.d.

Alleen doet hij het niet. Het script geeft helemaal geen errors (zelfs geen warnings!) Als ik mijn server start, geeft hij aan dat 'commands.amx' (mijn FSje) is geladen. Maar in-game doet hij het niet. Wie herkent dit probleem? Reageer alsjeblieft,

sean5874

Heb je hem wel gedifend als FS ?

Geplaatst:

Je moet de naam van de filterscript ook toevoegen bij server.cfg en daar achter Filerscripts je filtersript naam toevoegen.

Opslaan en je server starten en dan zou het moeten werken

Geplaatst:

Ja, dat heb ik al gedaan, maar nog steeds doet hij niks :cry:

er is een lijn in je script. die heet

#defined Filterscript

Als je die niet hebt... voeg hem dan toe :puh:

Geplaatst:

Je moet de naam van de filterscript ook toevoegen bij server.cfg en daar achter Filerscripts je filtersript naam toevoegen.

Opslaan en je server starten en dan zou het moeten werken

Hoeft niet persee. Je kan hem ook via RCON laden.

Ja, dat heb ik al gedaan, maar nog steeds doet hij niks :cry:

er is een lijn in je script. die heet

#defined Filterscript

Als je die niet hebt... voeg hem dan toe :puh:

Dat is niet nodig. Ik heb het in ieder geval nog nooit gebruikt en mijn filterscripts werkten altijd.

@TS: Wat werkt er allemaal niet? Alle commands niet? Dan heb je misschien een foutje gemaakt in het filterscript.

Geplaatst:

Het filterscript bevat inderdaad alleen maar commands. Toen ik hem heb gemaakt gaf PAWNO geen errors of warnings. Daarna heb ik hem nog een paar keer bijgewerkt, toen gaf hij nog steeds geen errors.

Geplaatst:

Dat gedoe met

#define filterscript

en dus niet

#defineD filterscript

is alleen nodig als je 'new.pwn' (het bestand wat Pawno opent als je op 'New' klikt) opent/gebruikt. In 'new.pwn' wordt er namelijk gecheckt of 'filterscript' is gedefinieerd. Is dat niet zo, dan wordt er gebruik gemaakt van de callback OnGameModeInit; is dat wel het geval, dan wordt er gebruik gemaakt van de callback OnFilterScriptInit.

Kan en wil je je code uit de callback OnPlayerCommandText op pastebin plaatsen? Wellicht dat we je dan beter kunnen helpen.

Geplaatst:

Nog steeds het zelfde resultaat. Wel zegt de server nu 'Unalbe to load commands.amx'. Hiervoor zei hij niks en deed hij het gwn niet. Misschien zit het probleem in het laden?

Geplaatst:

Nog steeds het zelfde resultaat. Wel zegt de server nu 'Unalbe to load commands.amx'. Hiervoor zei hij niks en deed hij het gwn niet. Misschien zit het probleem in het laden?

Het kan zijn dat je het maximum aantal filterscripts hebt geladen. Het maximum wat je in een server kan draaien is 16 (of 15, weet het niet meer precies).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...