Jump to content

Zwevende auto's na patches


DonB100

Recommended Posts

en wat kunnen we hier dan mee, aangezien je zegt dat we het toch niet kunnen veranderen?

dat heb ik dus nergens gezegt, ik heb uberhaupt nergens gezegt dat je je fps moet veranderen. ik zei dat we je fps moeten weten zodat ik kan kijken of de modificatie mogelijk is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • DonB100

    20

  • wesley123

    16

  • coolnniek9

    12

  • ikt

    5

Ik denk niet dat het zo gauw aan fps kan liggen, maar deze bug heb je ook in Vice City.

Hier is voor de rest gewoon niks aan te doen, en zowieso; Het is toch niet hinderlijk, die zwevende auto's?

houd jij nu maar je mond dicht, ik heb ook nooit gezegt dat het aan de fps ligt, ik zeg dat ik zijn fps moet weten, dan kunnen we verder werken.

Link to comment
Delen op andere websites

ik kan met GTA4 zelf een benchmark test doen...

hierin staat o.a. de FPS:

Statistics

Average FPS: 37.02

Duration: 37.22 sec

CPU Usage: 44%

System memory usage: 36%

Video memory usage: 36%

Graphics Settings

Video Mode: 1920 x 1080 (60 Hz)

Texture Quality: Medium

Render Quality: Highest

View Distance: 100

Detail Distance: 100

Hardware

Microsoft® Windows Vista" Home Premium

Service Pack 2

Video Adapter: NVIDIA GeForce GTX 260

Video Driver version: 191.07

Audio Adapter: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)

Intel® Core i7 CPU 920 @ 2.67GHz

Link to comment
Delen op andere websites

daar staan draw(view en detail) distance al op het maximum.

Hoeveel is je fps want in timecyc.dat en visualsettings.dat kun je zulke dingen veranderen.

en wat kunnen we hier dan mee, aangezien je zegt dat we het toch niet kunnen veranderen?

dat heb ik dus nergens gezegt, ik heb uberhaupt nergens gezegt dat je je fps moet veranderen. ik zei dat we je fps moeten weten zodat ik kan kijken of de modificatie mogelijk is.

Allereerst; heel erg bedankt voor jullie antwoorden!

Wesley, in de eerste quote hierboven had je het over 'zulke dingen veranderen', ik dacht dat je het over de FPS had.

Ik denk niet dat het zo gauw aan fps kan liggen, maar deze bug heb je ook in Vice City.

Hier is voor de rest gewoon niks aan te doen, en zowieso; Het is toch niet hinderlijk, die zwevende auto's?

Ik vind het zeker hinderlijk, zeker omdat het er vóór de patch niet was. Het ziet er gewoon erg lelijk uit.

Ik heb fraps gebruikt en de output was twee excel bestanden, waarin de FPS weergegeven was. De eerste keer (gemeten over 60 sec)was gemiddeld 27.333 fps en de tweede keer (gemeten over 32 sec) was gemiddeld 28.806 fps.

Het ligt idd echt aan de draw distance ( zoals jullie al zeiden ) want ik zie de gebouwen en de auto's in de verte niet, deze verschijnen gewoon opeens als ik dichterbij kom.

Bewerkt: door DonB100
Link to comment
Delen op andere websites

gebruik gewoon fraps, die test is verre van betrouwbaar

Wil je nou zeggen dat deze fps vals is?

37.02 FPS

Je weet hoeveel FPS hij runt, nu weten we wat het probleem is.

Echt zinloos gelul van je, wesley.

En hij runt het spel gewoon zeer goed op lage frames per seconds.

Hoge FPS laat auto's echt niet boven de grond zweven hoor, 't maakt het spel o.a. laggy

>>> Door Hanneswasco: Lees jij überhaupt wel? Wesley wou zijn gemiddelde FPS weten zodat hij kon zien of deze voldoende was en hij dus in de bestanden van GTA IV kon instellen om de draw distance hoger te zetten.<<<

En hoe dat als hij al op z'n hoogste draw distance stond? omg =.=

>>> Door Hanneswasco: Door wat met te bestanden te prutsen, zoals ik al eerder zei...<<<

Hoger dan de hoogste... gezond :)

Bewerkt: door coolnniek9
Link to comment
Delen op andere websites

Beste mensen, ik heb een youtube account gemaakt, hierop staat een filmpje van het probleem, zodat we weten waar het over gaat.

De zilverkleurige Mercedes look-a-like laat (helemaal in het begin van het filmpje) zien waar het probleem ligt.

Ook de auto's in tegengestelde richting, laten zien dat op een bepaald punt, de auto's niet meer op het wegdek rijden.

Bewerkt: door DonB100
Link to comment
Delen op andere websites

Het is R* die zijn engine wil optimaliseren en de frames per second wilt opschroeven door de gedetailleerde auto-ophangingsphysics pas op het laatste moment gaat laden. Daarvoor rijden auto's met voorgeprogrammeerde wegen, net zoals in GTA SA. Alleen gaan ze in GTA SA over op de normale physics wanneer je ze aanraakt, in GTA IV na de patch gebeurt het op een kleinere afstand. Niets aan te doen

Pardon voor de gigantische grootte, maar iedereen lijkt mijn posts te negeren omdat ik toevallig een betere hypothese heb gebaseerd op eerdere waarnemingen en standaard gamekennis.

Link to comment
Delen op andere websites

gebruik gewoon fraps, die test is verre van betrouwbaar

Wil je nou zeggen dat deze fps vals is?

37.02 FPS

Je weet hoeveel FPS hij runt, nu weten we wat het probleem is.

Echt zinloos gelul van je, wesley.

En hij runt het spel gewoon zeer goed op lage frames per seconds.

Hoge FPS laat auto's echt niet boven de grond zweven hoor, 't maakt het spel o.a. laggy

>>> Door Hanneswasco: Lees jij überhaupt wel? Wesley wou zijn gemiddelde FPS weten zodat hij kon zien of deze voldoende was en hij dus in de bestanden van GTA IV kon instellen om de draw distance hoger te zetten.<<<

En hoe dat als hij al op z'n hoogste draw distance stond? omg =.=

>>> Door Hanneswasco: Door wat met te bestanden te prutsen, zoals ik al eerder zei...<<<

het blijft gewoon een wonder voor je waarom niemand aardig tegen je doet?

Jij moet echt je muil houden hiero, je hebt echt geen verstand hiervan dus heb je echt geen recht van spreken.

Het kan me nu ook echt geen hol schelen of ik nu regels overtreedt of niet want je verdient het gewoon om uitgelult te worden, je probeer toveral constant de slimste te zijn en hebt overal wat over te zeggen terwijl je er geen zak van weet.

Waarom die uitslag neit correct is ga ik je dus echt neit uitleggen, je bent te naief en vind jezelf te goed om het ook maar tot je door te laten dringen, dat mekren we wel aan eerdere verzoeken om te stoppen met jou slechte advies, je gaat gewoon lekker door, hierom heeft galiorix, ik en ook anderen de pik op je, wanneer dringt het tot je door dat je er geen verstand van hebt? Waarschijnlijk pas totdat je hier weggepest bent. Je vind het raar dat je hier niet gerespecteerd word, dat komt neit aanwaaien, dat moet je zelf verdienen en dit soort bercihten van jou laten ons echt geen respect voor jou geven(hoe erg incorrect nederlands deze zin ook is), dat doe je door vriendelijk te zijn, of behulpzaam, nou jij bent echt geen van beiden, nee ik ben nu ook niet vriendelijk nee, maar daar heb ik een hele goede reden voor...

@DonB; doe niet zo naief(en wat gebruik ik dit woord vaak zeg) en run fraps nu gewoon, dan kunnen we je CORRECTE fps zien en kan ik je verder helpen.Excuses ik had over je post heen gelezen

@ikt; true, maar er is wel wat aan te doen.

Bewerkt: door wesley123
Link to comment
Delen op andere websites

@DonB; doe niet zo naief(en wat gebruik ik dit woord vaak zeg) en run fraps nu gewoon, dan kunnen we je CORRECTE fps zien en kan ik je verder helpen.

Eerst en vooral mag je wel eens wat vriendelijker zijn, het is niet de bedoeling dat we elkaar hier gaan afmaken.

Daarnaast heeft DonB al een test gedaan met Fraps:

Ik heb fraps gebruikt en de output was twee excel bestanden, waarin de FPS weergegeven was. De eerste keer (gemeten over 60 sec)was gemiddeld 27.333 fps en de tweede keer (gemeten over 32 sec) was gemiddeld 28.806 fps.

Link to comment
Delen op andere websites

Ow, die edit had ik niet gezien, excuses voor die post.

Zoals je gemiddelde fps laat zien is het beeld net soepel, wat ik je gaat uitleggen kan fps eten, dus kan je niet veel verder gaan in de draw distance.

open visualsettings.dat en zoek op:

# Lod distances for vehicles

car.lod.distance.high 20.00

car.lod.distance.low 80.00

Verander deze getallen met 10 erbij ofzo om het effect te testen. zoals het origineel is worden de wagens met vol detail pas in een straal van 20 meter rond je geladen, wat dit veroorzaakt, dit hoger maken verminderd dit effect. de high verdubbelen naar 40 zal niet zo'n groot probleem zijn, dus probeer dat eens, met fraps eronder en kijk of je effect ziet.

Wie ben jij om mijn recht van spreken af te pakken.

Jij bent gewoon een stuk poep op een grasveldje voor mij waarop ik lekker zou willen trappen :clown:

Ik ben de persoon die het respect op het forum heeft dat jij wel zou willen hebben.

Ik weet niet waarom je de discussie aan probeert te gaan aangezien je het toch niet wint, je verliest het hoe dan ook, al is het niet tegen mij dan wel tegen iemand anders, en dat zijn er veel, iedereen hier op het forum heeft de pik op je, je staat er alleen voor jongen.

Wil je nou echt het gevecht aangaan? dan wens ik je al vast succes, want nu ben ik nog aardig

Als ik een stuk poep ben dan ben jij niet meer dan 1 van die onverteerde cellen, ik sta nog altijd boven jou en dat zal ik ook altijd blijven doen, of je eht nou wilt of niet.

Je bent trouwens nog best actief op het forum, of komt dat omdat je mij wilt vermaken?

Bewerkt: door wesley123
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...