Jump to content

wtf!? virus?


propje400

Recommended Posts

Hoi, ik moest voor iets het programma Deamon Tools downloaden.

wist totaal niet wat het was, blijkbaar een f@#K programma!

normaal als ik met mijn rechter muis op een schijf klik komt er openen te staan, nu komt er automatisch afspelen? WTF

als ik er gewoon op klik speelt hij het dus automatisch af maar gebeurt er niets, dus nu moet ik elke keer op linkermuis klop klikken en dan openen!

verder als ik de pc opstart gaat hij automatic fifa opstarten terwel ik niet een fifa heb!

ik heb wel een paar fifa bestanden gevonden, als ik deze verwijder dan komen ze weer terug, ook het programma deamon tools het ik al lang niet meer!

sterker nog!!!! ik heb de pc geformateert behalfe een data schijf! en nog steeds dezelfde problemen:S ik zie het dus als een virus...

kent iemand dit probleem? sorry dat ik het zo K..T heb uitgelegd:S

alvast bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

Deamon Tools zelf is geen virus, ik heb het zelf (de gratis versie dan(al doet hij het niet door een ander virus)), en kan gewoon al m'n schijven normaal openen.

Heb je het wel via de officiele site gedownload?

Heb je overigens ook een fatsoenlijke virusscanner?

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt het waarschijnlijk gebruikt voor het kunnen spelen van een illegaal gedownload spel.

Wat je hoogstwaarschijnlijk hebt gedaan, is je disk drive toegekend aan een gedownloade .iso. Hierdoor denkt de computer dat er een schijf inzit met het spel op (hier Fifa), en kan je dus niets openen, enkel afspelen. Dit is puur een veronderstelling, correct me if I'm wrong.

Wat je moet doen is in Deamon Tools je wijzigingen ongedaan maken, door de .iso in het programma niet meer aan de cd-lezer toe te kennen. Download dus Deamon Tools opnieuw en bekijk eens je cd-lezer, of er een bestand aan toegekend is.

Overigens is het denk ik niet te wijten aan een virus, maar aan verkeerd gebruik van het programma.

Bewerkt: door .Senne
Link to comment
Delen op andere websites

Deamon Tools zelf is geen virus, ik heb het zelf (de gratis versie dan(al doet hij het niet door een ander virus)), en kan gewoon al m'n schijven normaal openen.

Heb je het wel via de officiele site gedownload?

Heb je overigens ook een fatsoenlijke virusscanner?

zou zomaar allemaal waar kunnen zijn :puh:

ik heb al een keer eerder het opnieuwe geinstalleerd maar zal het nog eens proberen danku!

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom denkt iedereen bij Daemon tools meteen aan illegaal? Sinds wanneer is mounten van een gratis Linux-iso illegaal?

1) hij moest het voor "iets" hebben

2) hij wist niet wat het was

3) hij praat over Fifa

4) me dunkt dat hij niet goed wist waar hij mee bezig was

Conclusie: iemand die deamon tools voor iets legaal wil gebruiken gaat bovenstaande vier dingen niet allemaal in één post combineren.

Link to comment
Delen op andere websites

Deamon is een tool die DVD imgages (.iso) kan lezen. Het programma laat de computer denken dat er een extra DVD speler in de PC zit, en zo kun je dus DVD bestanden lezen zonder dat je die eerst op een DVD moet branden. Dat je dan automatisch een FIFA scherm krijgt als je de PC opstart komt waarschijnlijk omdat je autorun aan hebt staan.

En als je dubbelklikt op een DVD rom station is het ook heel normaal dat de setup geopend word. Als je de inhoud wilt zien klik je met de rechtermuisknop op de DVD en kies je verkennen.

En dat de extra DVD-drive in "Mijn Computer" staat terwijl Deamon niet actief is (Dus je hebt het programma niet gestart, of staat niet in de werkbalk) heb ik ook, dus daar is ook niets vreemds mee.

Dus volgens mij is er hier niet zo gek veel aan de hand.

Link to comment
Delen op andere websites

Deamon is een tool die DVD imgages (.iso) kan lezen. Het programma laat de computer denken dat er een extra DVD speler in de PC zit, en zo kun je dus DVD bestanden lezen zonder dat je die eerst op een DVD moet branden. Dat je dan automatisch een FIFA scherm krijgt als je de PC opstart komt waarschijnlijk omdat je autorun aan hebt staan.

Je kan er inderdaad virtuele schijven mee maken en daarmee .iso bestanden laten lezen, maar volgens mij heeft propje geen virtuele schijf aangemaakt en gewoon zijn vaste schijflezer ingesteld voor het lezen van die .iso.

Dus Propje: open Deamon tools en kijk daarin naar je schijflezer. Als daar een pad staat naar een .iso moet je die verwijderen. Toon ons desnoods eens een printscreen van het programma. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Deamon is een tool die DVD imgages (.iso) kan lezen. Het programma laat de computer denken dat er een extra DVD speler in de PC zit, en zo kun je dus DVD bestanden lezen zonder dat je die eerst op een DVD moet branden. Dat je dan automatisch een FIFA scherm krijgt als je de PC opstart komt waarschijnlijk omdat je autorun aan hebt staan.

Je kan er inderdaad virtuele schijven mee maken en daarmee .iso bestanden laten lezen, maar volgens mij heeft propje geen virtuele schijf aangemaakt en gewoon zijn vaste schijflezer ingesteld voor het lezen van die .iso.

Dus Propje: open Deamon tools en kijk daarin naar je schijflezer. Als daar een pad staat naar een .iso moet je die verwijderen. Toon ons desnoods eens een printscreen van het programma. :)

uhm bedankt maar staat er niet in, maar ik ga toch bijna windows 7 installeren, een vraagje over windows 7, kan ik mijn oude programmas gewoon herinstalleren? of werken ze dan niet meer net als bij vista?

Link to comment
Delen op andere websites

uhm bedankt maar staat er niet in, maar ik ga toch bijna windows 7 installeren, een vraagje over windows 7, kan ik mijn oude programmas gewoon herinstalleren? of werken ze dan niet meer net als bij vista?

Windows 7 is juist mede gemaakt om programma's die op vista niet draaide weer op windows 7 te laten draaien.

Ik heb windows 7 al vanaf de 1e beta (en ervoor) en heb nu de volledige en in al die tijd heb ik nog geen één programma gehad die niet draaide.

Bewerkt: door BC7
Link to comment
Delen op andere websites

ik heb een paar dingen gehad die er niet op draaide, MagicISO en MagicDisk(die raad ik af om uberhaupt te gaan proberen), F1Challenge werkt er amper op en ook andere oudere spellen willen niet super draaien, programmas zoals ZModeler1(ja echt 1) draaien er veel beter op, ik kan me de laatste ZModeler crash niet eens meer herinneren, waar het in XP vaak fout ging gebeurt het in 7 niet of zelden.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb het nu ook geistalleerd en het werkt tot nu toe perfect nog geen problemen, ook het gedoe met deamon is gelukkig weg, hoop dat het zo blijft, nu alleen nog een langauge pack van nederland installeren :D

kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn engelse windows 7 naar nederlands kan krijgen? ik heb al een nederlands language pack, alleen daar staan nogal wat bestanden in waarvan ik geen idee heb wat er mee te doen?

en ben de site kwijt waar ik het gedownload had:S ben nu aan het zoeken...

Bewerkt: door propje400
Link to comment
Delen op andere websites

Je kan alleen taalpakketten downloaden met Windows 7 Ultimate. Deze kun je binnenhalen via Windows Update. Dan moet je natuurlijk wel een genuine versie van Seven hebben zodat je Windows kunt activeren, want alleen genuine en geactiveerde Windozen hebben beschikking over Windows Update. Als je het NL taalpakket hebt geinstalleerd kun je de taal alsvolgt wijzigen wijzigen: Ga naar Control pannel -> Laguage and Region/Region and language, of iets wat erop lijkt. En kies daar als taal Nederlands, even rebooten en klaar.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Je kan alleen taalpakketten downloaden met Windows 7 Ultimate. Deze kun je binnenhalen via Windows Update. Dan moet je natuurlijk wel een genuine versie van Seven hebben zodat je Windows kunt activeren, want alleen genuine en geactiveerde Windozen hebben beschikking over Windows Update. Als je het NL taalpakket hebt geinstalleerd kun je de taal alsvolgt wijzigen wijzigen: Ga naar Control pannel -> Laguage and Region/Region and language, of iets wat erop lijkt. En kies daar als taal Nederlands, even rebooten en klaar.

als het goed is heb ik windows update, want hij gaat zo update dus :puh:

ik heb ook ultimate.. maar waar kan ik dat taalpaket dan downloaden? of wat>>>?

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...