Jump to content

17" laptop op 50" projectie tv

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een vraagje, ik zit nu met mijn computer aangesloten op mijn 50" beeldscherm, maar ik heb wat problemen, ik kan kiezen tussen twee resoluties, 800×600 of 1024×768, met de grootste resolutie kan ik weinig echt duidelijk zien op het scherm en nu zit ik dus met 800×600 opgescheept wat tegenwoordig door weinig word ondersteund.

Dus hoe kan ik het juist instellen dat ik gewoon met grote resolutie kan werken zodat alles gewoon goed werkt en ik toch nog alles goed kan lezen zonder dat het pixelig word?

Groetjes,

Zamg0d1

Geplaatst:

Zou eens eerst beginnen over welke tv het gaat, verder is het een kwestie van opzoeken wat de max ondersteunde resolutie is van de televisie.

Geplaatst: (bewerkt)

Zou eens eerst beginnen over welke tv het gaat, verder is het een kwestie van opzoeken wat de max ondersteunde resolutie is van de televisie.

De TV is een ThemeScene, welk model weet ik niet :N Ik heb alleen de TV zo van mijn oom gekregen, veel weet ik ook niet van de TV namelijk en op internet kan ik wel zoeken naar het merk Optoma of ThemeScene maar hiermee kom ik alleen maar beamers tegen omdat de TV van een beamer fabrikant komt.

En de maximale resolutie kan ik dus niet echt vinden :N

EDIT: Model gevonden :D ThemeScene TSRD50. Maar vind er niks van op internet :?

Bewerkt: door Zamg0d1
Geplaatst:

De TV is een ThemeScene, welk model weet ik niet :N Ik heb alleen de TV zo van mijn oom gekregen, veel weet ik ook niet van de TV namelijk en op internet kan ik wel zoeken naar het merk Optoma of ThemeScene maar hiermee kom ik alleen maar beamers tegen omdat de TV van een beamer fabrikant komt.

En de maximale resolutie kan ik dus niet echt vinden :N

EDIT: Model gevonden :D ThemeScene TSRD50. Maar vind er niks van op internet :?

Dat komt omdat de TS in TSRD50 voor ThemeScene zelf staat ;) Typ in Themescene RD50 en je krijgt dit.

Daarbij zal je resolutie niet veel beter worden, de maximaal ondersteunde resolutie voor je TV is namelijk maar 1280x720, niet veel beter als de 1024x768 die je laptop nu doorgeeft. Dit komt vooral doordat het zo'n oud scherm is, tegenwoordig zijn 50'' TV's bijna altijd Full HD, oftewel een resolutie vanaf 1920x1080.

Om het toch wat beter te krijgen (met de nu te kiezen 1024x768 zal alles er wat platgeslagen uit zien) kun je even proberen te rommelen in Start => Configuratiescherm => Vormgeving en thema's => Beeldscherm. Dat is in Windows XP, anders kun je altijd rechtermuisknop op bureaublad en dan eigenschappen kiezen, hopelijk werkt dat in Vista ook ;) Ik probeerde het net ook, maar kan sommige instellingen niet doen omdat daarvoor mijn nVidia Configuratiescherm word gebruikt. Ik denk dat het met je laptop wel moet lukken. Zet in ieder geval als hoofdbeeldscherm je TV (en dus niet je laptop beeldscherm) en je zult uit de resolutie van je TV (1280x720) kunnen kiezen.

Ga alleen heeeeeeeeeeeeeel ver weg van je TV zitten, want anders kun je de pixels tellen :clown:

Geplaatst:

Je moet gewoon de hoogst mogelijke resolutie in stellen wat je TV aan kan. Dan kun je inderdaad heel weinig zien omdat het te allemaal te klein wordt. Wat je dan kan doen is proberen de DPI te verhogen. Hierdoor zal alles wel weer leesbaar moeten zijn.

Geplaatst:

Het heeft gewerkt, resolutie 1024×768 en DPI op 120, dit werkt nu al een stuk beter :D Nu alleen nog doorsparen voor de Logitech diNovo Mini en ik heb mijn laptop in een multimedia station omgebouwd :dans:

Geplaatst:

Toch nog één klein vraagje, krijg ik met een DVI kabel betere beeldkwaliteit dan met een S-Video kabel?

Geplaatst:

Ja, S-video is analoog een DVI is digitaal wat een beter beeld oplevert. Als ik jouw was zou ik zeker DVI gebruiken, of HDMI, dan kun je gelijk geluid mee sturen.

Geplaatst:

Ja, S-video is analoog een DVI is digitaal wat een beter beeld oplevert. Als ik jouw was zou ik zeker DVI gebruiken, of HDMI, dan kun je gelijk geluid mee sturen.

Ik heb helaas geen HDMI aansluitingen op laptop of tv... DVI zal ik dan maar eens gaan opzoeken :)
Geplaatst:

Dan zul je geluid via andere wegen weg moeten sturen. Overigens is DVI hetzelfde als HDMI dus qua kwaliteit maakt het niets uit.

Geplaatst:

Dan zul je geluid via andere wegen weg moeten sturen. Overigens is DVI hetzelfde als HDMI dus qua kwaliteit maakt het niets uit.

Geluid stuur ik nu via een tulp met een 3,5mm Jack erop. En what about VGA? Die heb ik hier wel liggen. DVI zal ik nog moeten kopen en VGA zit ook op mijn TV :Y
Geplaatst:

Geluid stuur ik nu via een tulp met een 3,5mm Jack erop. En what about VGA? Die heb ik hier wel liggen. DVI zal ik nog moeten kopen en VGA zit ook op mijn TV :Y

VGA is misschien wel iets beter dan s-video, maar het blijft analoog en het verschil tussen analoog en DVI is toch altijd zichtbaar.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...