Jump to content

Blue Screen of Death

Recommended Posts

Geplaatst:

Heb een nieuwe pc en die draait nu iets meer dan een week. Eerst ging alles goed: totaal geen problemen mee gehad, liep lekker. Tot gisteravond.

Ik zat achter mijn pc (Teamviewer en Skype waren de enige programma's die draaiden), en spontaan crasht mijn pc. Er kwam geen Blue Screen of Death, maar ik moest de stroom afzetten (een andere manier van afsluiten was er niet). Maar goed, dat kan gebeuren, dacht ik. Ik start hem opnieuw, en na een paar minuten weer hetzelfde. Tot drie keer toe. Toen dacht ik laat maar zitten, en ging naar bed.

Vanmiddag ging ik weer kijken, en opnieuw kwam het probleem voor. Het was dezelfde crash (de pc sloeg gewoon helemaal vast), maar als je een tijdje wacht komt de Blue Screen of Death, waarna hij zichzelf afsluit. Rare is dat de pc zelf nog wel aan staat (volgens het lampje), maar het beeldscherm kan geen signaal vinden.

In eerste instantie was ik bang dat het aan de computer lag: hoe kan een nieuwe pc nou al problemen ondervinden? Heb hem toen in veilige modus gedraait, en daar doet hij het prima. Heb hem nu al zo'n 3 uur aanstaan in de veilige modus, en nog is hij niet gecrasht.

Het kan natuurlijk een virus zijn. Ik moet bekennen dat ik mijn virusscanner afgezet had, en vergeten terug aan te zetten. Maar ik heb geen films/muziek/games/of wat dan ook gedownload, en ik ben niet op andere sites geweest als gtaforum/gtaforums (en dochtersites), youtube en dumpert of zo. In ieder geval niets geks.

Heb nog systeemherstel geprobeerd naar 29 oktober, wat al weer een paar daagjes terug is, maar ook dat kan niet werken. Wat ik wel zag, is een update van Windows op 2 november rond een uur of 8 's avonds. Daarna is het pas begonnen. Maar als dat het probleem is, zou systeemherstel het toch op moeten lossen?

Kan iemand me helpen? Is vista opnieuw installeren echt de enige oplossing?

Geplaatst: (bewerkt)

Je bent niet de enige met dat probleem. Ik crash niet elke dag.. maar sinds ik mijn nieuwe PC heb, crasht hij elke week ook minstens één keer.

En als het niet is met een BSOD, dan gaat hij gewoon helemaal blokkeren, of krijg ik een wit, paars of zwart scherm :bonk: .

Misschien moet je eens vertellen wat je ziet (als je iets ziet) bij je Blue Screen Of Death, bij mij geeft die een error (vergeten..) en doet die een geheugendump, nadien start die weer automatisch op. Je moet misschien eens kijken naar het programma Probleemrapporten en oplossingen. Ik heb ook net gekeken en zag dat ik gisteren (toen hij crashte) 3x een videohardwarefout vond..

Het zou ofwel liggen aan mijn videokaart, ofwel aan mijn geheugen. Misschien moet je eens terug naar de winkel lopen en vragen voor misschien een oplossing. Bij mij zeiden ze dat ik verschillende testen zou moeten uitvoeren (ben alleen de namen ongeveer kwijt, volgens mij moest ik o.a. een RAM-test doen).

Maar je zal allesiends iets moeten doen, want uit zichzelf zal het niet overgaan. Mijn PC heb ik sinds eind maart '09, en heb het gisterenmorgen nog eens gekregen (BSOD).

EDIT: Dat van dat je scherm geen signaal kan vinden en je computer staat wel aan, kan ook een waarschuwing zijn van oververhitting. Zo kreeg ik dat eerst niet op mijn vorige pc, maar na een tijd steeds vaker bij dat spel, tot hij op een morgen opstartte met allemaal strepen op het scherm, de videokaart was toen doorgebrand. Maar het lijkt me niet dat jouw PC al na zijn eerste week zou oververhitten.

Bewerkt: door vice
Geplaatst: (bewerkt)

Welk OS heb je?

EDIT: Scheef gelezen, ik zie nu Vista staan.

Kan je nog ontcijferen wat er in de BSOD staat?

Bewerkt: door Djmaddox
Geplaatst:

Tap bij het opstarten van je computer op F8 voordat het Windows-laadscherm komt, je komt dan in het opstartmenu. Kies hier voor de optie "Automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen".

Start nu de computer normaal op en probeer het probleem te reproduceren. Als het goed is blijft nu het BSOD staan en kun je rustig de gegevens overnemen en hier plaatsen. ;)

Succes! :tu:

Mvg,

Flitskikker

Geplaatst:

zitten je werkgeheugen kaarten er wel goed in?

gewoon even kijken.

veel succes

Ik heb het idee dat dit de oorzaak is. Als het zich herhaalt even terug mee naar de winkel.

Geplaatst:

Tap bij het opstarten van je computer op F8 voordat het Windows-laadscherm komt, je komt dan in het opstartmenu. Kies hier voor de optie "Automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen".

Start nu de computer normaal op en probeer het probleem te reproduceren. Als het goed is blijft nu het BSOD staan en kun je rustig de gegevens overnemen en hier plaatsen. ;)

Succes! :tu:

Mvg,

Flitskikker

Komen die dan niet gewoon in de logboeken?

Mvg, BV_1993

Geplaatst:

Als ik hem in de veilige modus opstartte, was er geen probleem. Even virusscanner gedraaid in de veilige modus (in gewone modus viel hij al uit nog voordat ik de kans kreeg om hem te scannen) en hij vond een trojan. Die verwijderd, en nu draait hij alweer vanaf 10u vanochtend zonder te crashen. Hopelijk is dat het probleem, en is het nu dus opgelost...

Geplaatst:

zo niet, kun je de BSOD code overnemen, dat is met veel nullen en dan op het einde een paar andere tekens, die ff op msdn na zoeken ;) dan zie je wat het probleem is ;)

Geplaatst:

zo niet, kun je de BSOD code overnemen, dat is met veel nullen en dan op het einde een paar andere tekens, die ff op msdn na zoeken ;)dan zie je wat het probleem is ;)

Het probleem is reeds bekend, namelijk een Trojaanse binnensluipert.

Een hardware matig probleem kan het sowieso al niet zijn. Ook in save mode gebruikt Windows de geheugenmodules, dus het is onmogelijk dat de PC uitvalt vanwege een losse module. Dus hiermee is de post van ikt en blokzeil1 ontkracht.

Wat je inderdaad nog kan doen is kijken in het logboek, als je zeker wilt weten dat het aan de trojan lag. Het logboek kun je openen door in het zoekvlak van het menu start te gaan staan en logboeken te typen, en enter te drukken, maar meestal vind je daar niet veel boeiends in.

Nu maar hopen dat het probleem echt bij de trojan lag, en dan kun je lekker genieten van je nieuwe PC. Wat zijn eigenlijk de specs van je PC. Ik ben altijd nieuwsgierig wat men koopt. :puh:

Geplaatst:

zo niet, kun je de BSOD code overnemen, dat is met veel nullen en dan op het einde een paar andere tekens, die ff op msdn na zoeken ;)dan zie je wat het probleem is ;)

Het probleem is reeds bekend, namelijk een Trojaanse binnensluipert.

Een hardware matig probleem kan het sowieso al niet zijn. Ook in save mode gebruikt Windows de geheugenmodules, dus het is onmogelijk dat de PC uitvalt vanwege een losse module. Dus hiermee is de post van ikt en blokzeil1 ontkracht.

Wat je inderdaad nog kan doen is kijken in het logboek, als je zeker wilt weten dat het aan de trojan lag. Het logboek kun je openen door in het zoekvlak van het menu start te gaan staan en logboeken te typen, en enter te drukken, maar meestal vind je daar niet veel boeiends in.

Nu maar hopen dat het probleem echt bij de trojan lag, en dan kun je lekker genieten van je nieuwe PC. Wat zijn eigenlijk de specs van je PC. Ik ben altijd nieuwsgierig wat men koopt. :puh:

Hij zegt dat hij denkt dat het probleem veroorzaakt werd door een Trojan, maar nergens wordt dat bevestigd.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...