Jump to content

Nieuwe PC/Onderdelen


Big Boss

Recommended Posts

Hallo luitjes

Ik ga binnenkort een hoop nieuwe onderdelen aanschaffen om mijn nieuwe PC in elkaar te steken.

Nu wil ik toch eventjes de hulp van een "expert" om mijn samenstelling te beoordelen en te kijken of alles wel in mekaar past.

Ik weet dat de CPU in het mobo past, maar dat is het ook wel zo'n beetje :puh:

Budget: ~ €1000

Doel: Gamen / Internet / 3D animatie / Video

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: Samengesteld

Benodigde randapparatuur: Heb ik nog

Besturingssysteem: Heb ik nog ( Windows XP MCE 2005 )

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Harde schijf (SATA, 350 GB, met besturingssysteem), grafische kaart (Asus nVidia 9600GT 1GB), DVD-RW drive

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: nVidia en Intel

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf in mekaar zetten

Extra koeling (voor overklokkken)?:nvt

en hier de componenten die ik nieuw wil aanschaffen.

2emfwyg.png

Link to comment
Delen op andere websites

Die processor is geweldig duur, neem dan gewoon een i7 860 voor de helft van de prijs...

http://www.alternate.be/html/productDetails.html?artno=HU1I29

En qua voeding kan het ook nog 20 euro goedkoper, van hetzelfde merk en ook 650 watt:

http://www.alternate.be/html/productDetails.html?artno=TN6A03

Overigens is het bij Azerty nog eens 60 euro goedkoper, dus misschien kan je overwegen het daar te kopen. ^^

=1&product[226359]=1&product[68471]=1&product[51867]=1&product[225949]=1&product[80156]=1"]Klik

Bewerkt: door .Senne
Link to comment
Delen op andere websites

Als je een goedkopere kast neemt kun je 6 gb ram nemen.

Maar voor de rest lijkt het me wel een goed systeempje.

Met 6GB draai je geen dual channel, doelloos dus. 6GB is nog altijd overkill

dualchannel is heelemaal niet zo erg effectief. In theorie moet het prachtig zijn maar is het niet.

Trouwens het is een core i7 met tripelreading dus 6gb is prima.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je een goedkopere kast neemt kun je 6 gb ram nemen.

Maar voor de rest lijkt het me wel een goed systeempje.

Met 6GB draai je geen dual channel, doelloos dus. 6GB is nog altijd overkill

dualchannel is heelemaal niet zo erg effectief. In theorie moet het prachtig zijn maar is het niet.

Trouwens het is een core i7 met tripelreading dus 6gb is prima.

ja 6gb is prima, alleen zul je daar maar 4 van gebruiken max en met een 32bits helemaal niks, dus wat jij nou lult, i dont know.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je een goedkopere kast neemt kun je 6 gb ram nemen.

Maar voor de rest lijkt het me wel een goed systeempje.

Met 6GB draai je geen dual channel, doelloos dus. 6GB is nog altijd overkill

dualchannel is heelemaal niet zo erg effectief. In theorie moet het prachtig zijn maar is het niet.

Trouwens het is een core i7 met tripelreading dus 6gb is prima.

Als je het topic bekeken had (wat je duidelijk niet had gedaan) had je gezien dat topic starter een Core i7 870 neemt. Misschien wist je het nog niet, maar de S1156 varianten van de i7 serie hebben alleen maar dual channel. Als je niet weet waar je het over hebt, hou dan AUB je klep. Je brengt mensen alleen maar in verwarring.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Trouwens het is een core i7 met tripelreading dus 6gb is prima.

Fout. Het is socket 1156 wat dus betekend Dual Channel ondersteuning. Triple Channel is er alleen voor socket 1366.

En 4 GB is meer dan genoeg, 6 GB is leuk als je een virtueel systeem hebt, maar in principe is 4 GB ruimschoots voldoende voor alledaags werk, gaming etc.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Als je een goedkopere kast neemt kun je 6 gb ram nemen.

Maar voor de rest lijkt het me wel een goed systeempje.

Met 6GB draai je geen dual channel, doelloos dus. 6GB is nog altijd overkill

dualchannel is heelemaal niet zo erg effectief. In theorie moet het prachtig zijn maar is het niet.

Trouwens het is een core i7 met tripelreading dus 6gb is prima.

ong 10%, alle beetjes baten :) triple channel is een marginale paar procentjes meer.

Voor de rest leuk systeem alhoewel je 9600GT echt keihard een bottleneck zal vormen, raadt je aan voor een nieuwe te gaan, richting HD5850/HD5870

Link to comment
Delen op andere websites

Ik neem aan dat dit een basis is, aangezien gamen en een 9600GT niet bepaald samen gaan. Het is een leuke kaart maar de nieuwste games zul je er niet meer mee op de "mooie" instellingen kunnen spelen. Dus als ik jouw was zou ik even gaan sparen en later een nieuwe kaart halen. Een ATI 5000 serie of een nVidia Fermi kaart die, als alles eens meezit bij nVidia en ze eens met fatsoenlijke yields komen, nog voor de kerst uit komt.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, ik heb gisteren even overlegd met m'n pa, en het wordt dus een volledig nieuwe PC, zodat we deze nog kunnen hergebruiken.

Hij betaalt, want deze PC is namelijk een cadeau (eigenlijk voor me verjaardag, maar de notebook die ik had gekregen was kapot, dus werd gecrediteerd).

Op aanraden van Senne ga ik dus een Intel Core i7 860 nemen, omdat die toch 200 euro goedkoper uitvalt.

Verder nog een Samsung SpinPoint F1 HDD van 1TB en een Asus ENGTX275/2DI grafische kaart.

Dan nog Windows 7 Ultimate er op voor nog eens 300 euro extra. De Professional Edition kost net even veel, dus dan maar het beste nemen.

Alles samen voor €1.287,70

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, ik heb gisteren even overlegd met m'n pa, en het wordt dus een volledig nieuwe PC, zodat we deze nog kunnen hergebruiken.

Hij betaalt, want deze PC is namelijk een cadeau (eigenlijk voor me verjaardag, maar de notebook die ik had gekregen was kapot, dus werd gecrediteerd).

Op aanraden van Senne ga ik dus een Intel Core i7 860 nemen, omdat die toch 200 euro goedkoper uitvalt.

Verder nog een Samsung SpinPoint F1 HDD van 1TB en een Asus ENGTX275/2DI grafische kaart.

Dan nog Windows 7 Ultimate er op voor nog eens 300 euro extra. De Professional Edition kost net even veel, dus dan maar het beste nemen.

Alles samen voor €1.287,70

GTX 275 is een prima keus natuurlijk, maar als ik jou was zou ik toch echt een kaart nemen van de HD58xx series.

Link to comment
Delen op andere websites

GTX 275 is een prima keus natuurlijk, maar als ik jou was zou ik toch echt een kaart nemen van de HD58xx series.

De GTX 275 is sinds de introductie van de HD5xx serie echt een faalkaart. Voor ongeveer hetzelfde geld als de gemiddelde GTX 275 koop je een HD5850, die een stuk sneller is en daarnaast ook nog eens DX11 aan boord heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...