Jump to content

Nieuwe PC/Onderdelen


Big Boss

Recommended Posts

Nou, ik heb gisteren even overlegd met m'n pa, en het wordt dus een volledig nieuwe PC, zodat we deze nog kunnen hergebruiken.

Hij betaalt, want deze PC is namelijk een cadeau (eigenlijk voor me verjaardag, maar de notebook die ik had gekregen was kapot, dus werd gecrediteerd).

Op aanraden van Senne ga ik dus een Intel Core i7 860 nemen, omdat die toch 200 euro goedkoper uitvalt.

Verder nog een Samsung SpinPoint F1 HDD van 1TB en een Asus ENGTX275/2DI grafische kaart.

Dan nog Windows 7 Ultimate er op voor nog eens 300 euro extra. De Professional Edition kost net even veel, dus dan maar het beste nemen.

Alles samen voor €1.287,70

reken je nu 300 euro voor Windows 7 ultimate:o. GEK hier is die voor al 150 te vinden en max 200 http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGlkbJiYmJnKYsg/viewproductprices/Microsoft_Windows_7_Ultimate_64bit_NL_OEM_GLC00735/. Gewoon 64-bits OEM nemen, dat is het beste voor een nieuwe PC.

Link to comment
Delen op andere websites

Neem dan wel even in gedachte dat je licentie rust op de hardware in je PC. Als je dus over een jaar of 3/4 weer wat nieuws koopt, of je vervangt je moederbord en processor kun je jouw OEM Windows 7 niet op die nieuwe PC zetten. Maargoed, over 4 jaar is er misschien wel weer een Windows 8. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Het punt is dat ik een nVidia kaart wil, omdat ik altijd al een nVidia heb gehad en er nog nooit problemen mee heb gehad.

Dus welke kaart raden jullie me dan aan, die ATI kaarten buiten beschouwing gelaten?

Gtx 9800(+)

Link to comment
Delen op andere websites

Het punt is dat ik een nVidia kaart wil, omdat ik altijd al een nVidia heb gehad en er nog nooit problemen mee heb gehad.

Dus welke kaart raden jullie me dan aan, die ATI kaarten buiten beschouwing gelaten?

Gtx 9800(+)

Nee, die is verouderd en het is een 9800GTX + Toch.

Link to comment
Delen op andere websites

Iets anders proberen is toch ook eens leuk? maarja in het einde moet je het zelf weten, maar ik wil je er toch even op wijzen dat de ATi kaarten in het algemeen een stukken betere prijs/kwaliteit verhouding hebben dan de nvidia kaarten. Maargoed als jij liever meer betaald voor iets wat je vertrouwd, het is jou geld en jou keuze.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...