Jump to content

GTA IV fps


Sawoox

Recommended Posts

yo mensen,

ok om te beginnen wil ik zeggen dat ik eindelijk mijn nieuwe pc binnen hebt en zelf hebt ingebouwd, na de samenstelling ben ik GTA IV gaan installeren. Ik heb dus GTA IV lopen installeren. het probleem is dus als ik gta speel krijg ik heel veel LAGS, mijn lag is om de 10-20 seconde ofzo ik vind het nogal raar want ik heb best wel een goeie pc die gta 4 op zen highest moet makkelijk draaien. Mijn fps is dan tussen 40-50 als ik in de stad ben of drukke plaatsen (alles op high en resolutie 1920x1080) maar de probleem is dus dat ik heel vaak lag maar ik kan wel soepel spelen.

na wat googelen zie ik dat er ook patchen zijn voor GTA IV. Ik heb dus eerst meteen de laatste patch geïnstalleerd (patch 4) alleen dan krijg ik die bekende error, namelijk: FATAL error WS10. Dus daarna heb ik weer gta verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en patch 3 geprobeerd. GTA opgestart met patch 3 gebeurd er niks.. gta start niet op (na de zwarte dingetje die te voorschijn komt start gta niet op) dus ff geprobeerd als administrator te openen, hetzelfde issue en ook compatibility met xp hetzelfde. Dus heb ik heb weer uninstalled gedaan en weer geïnstalleerd met patch 2. Met patch 2 doet gta het wel geen lag meer niks alleen heb ik dan opeens lage fps..met hetzelfde settings als vorige gta zonder patches..mijn fps is dan tussen 30-40 in drukke plaatsen en 50-60 in rustige plaatsen. het rare is dat als ik ALLES op low zet dus egt alles(ook resolutie, 800x600) dan krijg ik 5-10 fps bij lol.. en alles op med en resolutie op 1680x1050 of 1280x1024 heb ik hetzelfde fps als alles op high staat+ 1920x1080..=/

patch 1 heb ik ook geprobeerd precies hetzelfde als patch 2. Mijn vraag is dus mijn systeem moet toch makkelijk GTA IV 40 tot 50 fps in drukke plaatsen draaien en 60-80 in rustige plaatsen..? btw ik heb al mijn drivers up-to-date dus kom niet met: update je drivers of download framenetwork 3.5 :puh: Ik draai windows 7 32-bit ULTIMATE. en mijn temperaturen zijn allemaal goed tijdens spelen. heb gta al 3 x opnieuw geherinstalleerd.

mijn pc specs:

MOBO: MSI P55-GD65 iP55, SATA2 RAID, GLAN

CPU: Intel Core i5 750 2.66GHz 2.5GT/s Box

GPU: Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD4870 Vapor-X 1GB 1xDVI/HDMI

RAM: Corsair 2x2GB DDR3 PC12800 CL9.0 XMS3 DHX

VOEDING: Antec Voeding Earthwatts 650W

hdd: Samsung 500GB SATA300 16MB, HD502HJ

monitor: Acer TFT Monitor H223HQAB 21.5", DVI, HDMI

grtz,

Sawoox

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dat al geprobeerd maar niks veranderd. Ik heb weer patch 2 geïnstalleerd en de lags zijn weg maar wel laag fps =_= ik ga ff dat memory leaking met patch 2 doen ff kijke of ik betere fps krijg...btw als iemand hetzelfde cpu en gpu heeft wil je ff zeggen wat jou fps is.

Dank u

Bewerkt: door Sawoox
Link to comment
Delen op andere websites

ik adeviseer je om in die lijst toch 1tje omhoog te gaan, totdat het wel werkt

laat maar heb al patch 2 geïnstalleerd en alles is weer goed, speel nu met 40-60 fps met textuur op med en de rest op high, resolutie: 1920x1080.

btw weet iemand of je dat animated fotos die in het begin komen( wanneer je op start drukt) kan skippe? is egt irritant..want moet elke keer een minuutje wachten ofzo.

Link to comment
Delen op andere websites

btw weet iemand of je dat animated fotos die in het begin komen( wanneer je op start drukt) kan skippe? is egt irritant..want moet elke keer een minuutje wachten ofzo.

Kan niet.

Die artwork van verschillende personages kan je inderdaad niet skippen, omdat tijdens deze beelden de stad geladen wordt en dergelijke, en aangezien deze zo groot is duurt dit wel een tijdje. ;)

De beelden in het begin kan je wel skippen! Dus die waarin het Rockstar Logo en GTA IV logo eens getoond worden. Download daarvoor eens deze patch, patch hem (heel makkelijk en snel) en je spaart enkele seconden uit per keer je het spel opstart!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...