Jump to content

2 HD 5770's in CF


Exoit

Recommended Posts

Toch heb ik er wel een verklaring voor: je koopt een hele vroege versie van een product en je loopt dan altijd het risico dat je te maken krijgt met kinderziektes en andere problemen die er mogelijk voor zorgen dat het niet optimaal werkt en misschien zelfs kapot gaat.

Dat is inderdaad een van de (vele) mogelijkheden.

Maar ik heb er bij de ander geen last van. Die doet het gewoon perfect :?

Dat is dan toch niet vreemd? Als elke 5770 kapot zou zijn zou dat wel heel erg verkeerd zijn. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Exoit

    16

  • Limbolander

    9

  • Emaitroy

    7

  • Galiorix

    6

Toch heb ik er wel een verklaring voor: je koopt een hele vroege versie van een product en je loopt dan altijd het risico dat je te maken krijgt met kinderziektes en andere problemen die er mogelijk voor zorgen dat het niet optimaal werkt en misschien zelfs kapot gaat.

Dat is inderdaad een van de (vele) mogelijkheden.

Maar ik heb er bij de ander geen last van. Die doet het gewoon perfect :?

Dat is dan toch niet vreemd? Als elke 5770 kapot zou zijn zou dat wel heel erg verkeerd zijn. :puh:

Niet elke ;) Maar sommige, door kinderziektes ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Toch heb ik er wel een verklaring voor: je koopt een hele vroege versie van een product en je loopt dan altijd het risico dat je te maken krijgt met kinderziektes en andere problemen die er mogelijk voor zorgen dat het niet optimaal werkt en misschien zelfs kapot gaat.

Dat is inderdaad een van de (vele) mogelijkheden.

Maar ik heb er bij de ander geen last van. Die doet het gewoon perfect :?

Dat is dan toch niet vreemd? Als elke 5770 kapot zou zijn zou dat wel heel erg verkeerd zijn. :puh:

Niet elke ;) Maar sommige, door kinderziektes ;)

Dat zeg ik ook. Jij zegt dat je het vreemd vind dat die andere het gewoon perfect doet, dus zeg ik dat ik dat niet vreemd vind, omdat als elke 5770 kapot zou zijn dat wel heel vreemd zou zijn.

Leg jij nou iets aan jezelf uit? :?

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik heb er bij de ander geen last van. Die doet het gewoon perfect :?

Zo maar iets wat me te binnen schoot: welke kaart is kapot? De onderste of de bovenste? Het meest logische zou zijn dat de onderste kapot gaat, omdat die z'n warmte vaak moeilijker kwijt kan (ik spreek uit ervaring).

>>> Door Thundercover: Reactie op verwijderd bericht verwijderd.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik heb er bij de ander geen last van. Die doet het gewoon perfect :?

Zo maar iets wat me te binnen schoot: welke kaart is kapot? De onderste of de bovenste? Het meest logische zou zijn dat de onderste kapot gaat, omdat die z'n warmte vaak moeilijker kwijt kan (ik spreek uit ervaring).

Ze moeten hun inentingen nog hebben

GTFO

De onderste is stuk gegaan :$ Maar de airflow in mijn case is super en volgens software was hij maar rond de 30/40 Graden.

>>> Door Thundercover: Reactie op verwijderd bericht verwijderd.<<<

@Hayte: Dat zou inderdaad erg vreemd zijn :?

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

De onderste is stuk gegaan :$ Maar de airflow in mijn case is super en volgens software was hij maar rond de 30/40 Graden.

Ik zeg ook niet dat de kaart door de warmte kapot is gegaan, maar toch zijn bij veel SLI/CrossfireX de onderste kaarten warmer en is de kans dus groter dat die kapot gaan. Qua airflow is een dergelijke setup lastig omdat de kaarten dicht op elkaar zitten en er dus voor de onderste weinig plaats is voor het aanzuigen van lucht en de onderste kaart lastiger zijn warmte kwijt kan omdat de andere kaart er boven zit. Die gaat zich dan ophopen tussen de 2 kaarten en dat is natuurlijk niet bevorderlijk voor de temperaturen. Dit probleem heb je minder met dual slot kaarten, maar het is nog altijd aanwezig denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk ook dat de voeding deels meespeelt. Niet omdat hij te weinig watt heeft maar omdat hij onder in de case zit. Geen andere mogelijkheid, maar de voeding blaast warme lucht naar boven. Misschien ook één van de oorzaken?

Link to comment
Delen op andere websites

Toch heb ik er wel een verklaring voor: je koopt een hele vroege versie van een product en je loopt dan altijd het risico dat je te maken krijgt met kinderziektes en andere problemen die er mogelijk voor zorgen dat het niet optimaal werkt en misschien zelfs kapot gaat.

Dat is inderdaad een van de (vele) mogelijkheden.

Maar ik heb er bij de ander geen last van. Die doet het gewoon perfect :?

mooi toch :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

maar de hitte van die kaart is niet de oorzaak, hij kan nog veel warmer worden

Hoe vaak moet het nu nog gezegd worden? Niemand weet de precieze oorzaak. Er worden alleen mogelijkheden gegeven.

Ja je hebt gelijk limbo, maar dat geeft niet aan dat ze geen mogelijkheden meer mogen zeggen.

Mischien word er dalijk een mogelijkheid gegeven waarvan ie gaat denken; Hé dat kan 'm zijn! Onderzoekt ie het ff en blijkt het nog te zijn ook.

En dat wou ik zowieso ook zeggen, de hitte kan niet de oorzaak zijn. Een kaart moet echt aan overhitting raken totdat hij echt defect raakt ( Verbeter me als ik ongelijk heb )

Mijn kaart heeft inmiddels 68 Graden Celcius overleefd nadat m'n pen tussen de 2e fan kwam te zitten.

Ik gebruik mijn 2e fan overgens voor koeling van m'n grafische kaart XD Hij licht onder me grafische kaart en blaast koeling naar de Grafische Kaart, eeey, ^_^

Maar goed, je kan toch gewoon zo'n splitter gebruiken die ze voor smart boards ook gebruiken; de beeld gaat vanaf de pc naar een stuk electronisch blok waar 2 van die ingangen zitten, stop je vanaf je pc in de plug IN en stop je ( moet je zo'n nieuwe beeldkabel kopen ) de andere kabel in plug OUT en vervolgens naar die 2 beeldschermen :D

Dus zo zeg maar:

naamloosyy.th.png

( Alleen durf ik niet te zeggen hoeveel zo'n spliters kost :$ )

Edit: Of gaat het hier heel ergens anders over? :$

Bewerkt: door coolnniek9
Link to comment
Delen op andere websites

maar de hitte van die kaart is niet de oorzaak, hij kan nog veel warmer worden

Hoe vaak moet het nu nog gezegd worden? Niemand weet de precieze oorzaak. Er worden alleen mogelijkheden gegeven.

Maar goed, je kan toch gewoon zo'n splitter gebruiken die ze voor smart boards ook gebruiken; de beeld gaat vanaf de pc naar een stuk electronisch blok waar 2 van die ingangen zitten, stop je vanaf je pc in de plug IN en stop je ( moet je zo'n nieuwe beeldkabel kopen ) de andere kabel in plug OUT en vervolgens naar die 2 beeldschermen :D

Dus zo zeg maar:

naamloosyy.th.png

( Alleen durf ik niet te zeggen hoeveel zo'n spliters kost :$ )

Edit: Of gaat het hier heel ergens anders over? :$

Het gaat hier ergens anders over. Hier gaat het alleen om een kaart die defect was, niet een scherm wat geen beeld kreeg of iets in die richting.

Nog even over je splitter verhaal; dan krijg je wel hetzelfde beeld op allebei de schermen. Dus als je twee verschillende beelden op je schermen wilt hebben, moet je het gewoon via je Grafische kaart doen. (al hebben de meeste grafische kaarten (niet onboard, die hebben er meestal maar 1) al meteen 2 of meer beeldmogelijkheden.)

Link to comment
Delen op andere websites

maar de hitte van die kaart is niet de oorzaak, hij kan nog veel warmer worden

Hoe vaak moet het nu nog gezegd worden? Niemand weet de precieze oorzaak. Er worden alleen mogelijkheden gegeven.

Maar goed, je kan toch gewoon zo'n splitter gebruiken die ze voor smart boards ook gebruiken; de beeld gaat vanaf de pc naar een stuk electronisch blok waar 2 van die ingangen zitten, stop je vanaf je pc in de plug IN en stop je ( moet je zo'n nieuwe beeldkabel kopen ) de andere kabel in plug OUT en vervolgens naar die 2 beeldschermen :D

Dus zo zeg maar:

naamloosyy.th.png

( Alleen durf ik niet te zeggen hoeveel zo'n spliters kost :$ )

Edit: Of gaat het hier heel ergens anders over? :$

Het gaat hier ergens anders over. Hier gaat het alleen om een kaart die defect was, niet een scherm wat geen beeld kreeg of iets in die richting.

Nog even over je splitter verhaal; dan krijg je wel hetzelfde beeld op allebei de schermen. Dus als je twee verschillende beelden op je schermen wilt hebben, moet je het gewoon via je Grafische kaart doen. (al hebben de meeste grafische kaarten (niet onboard, die hebben er meestal maar 1) al meteen 2 of meer beeldmogelijkheden.)

Deze heer wil op 2 verschillende beelden gaan werken dus?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...