WebGhost Geplaatst: 21 mei 2010 Rapport Share Geplaatst: 21 mei 2010 Hallo Megadreas, Ik maak een account systeem met dialogs, nu is mijn vraag : Zou jij ook een dialog kunnen maken met register? Want als ik dat doe, dan komt er in die accountfile niet "password" te staan, maar "362939266" Heb je er een verklaring voor? Wat doe ik verkeerd? Bvd, - Lex Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Megadreams Geplaatst: 21 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 21 mei 2010 (bewerkt) Ik kan niet veel eraan doen als ik niet een deel van je script kan zien. Dus wil je een deel van je script posten? Bewerkt: 21 mei 2010 door megadreams Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Big Boss Geplaatst: 21 mei 2010 Rapport Share Geplaatst: 21 mei 2010 Want als ik dat doe, dan komt er in die accountfile niet "password" te staan, maar "362939266" Heb je er een verklaring voor? Wat doe ik verkeerd? Passwoorden houd je normaal gezien liever privé. Ik zou me niet registreren op een server waar er geen enkele vorm van beveiliging is ... De methode die je gebruikt (en waarschijnlijk gekopiëerd hebt, anders wist je het wel) heet udb_hash. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
WebGhost Geplaatst: 21 mei 2010 Rapport Share Geplaatst: 21 mei 2010 (bewerkt) Want als ik dat doe, dan komt er in die accountfile niet "password" te staan, maar "362939266" Heb je er een verklaring voor? Wat doe ik verkeerd? Passwoorden houd je normaal gezien liever privé. Ik zou me niet registreren op een server waar er geen enkele vorm van beveiliging is ... De methode die je gebruikt (en waarschijnlijk gekopiëerd hebt, anders wist je het wel) heet udb_hash. Klopt, dat deel heb ik wél gekopieerd, maar natuurlijk kijk ik niet naar die wachtwoorden, alleen als iemand zijn wachtwoord kwijt is.. Script : if(dialogid == 1) { if(response) { PlayerInfo[playerid][pPassword] = dini_Int(udb_encode(pName), "pPassword"); if(PlayerInfo[playerid][pPassword] == udb_hash(inputtext)) { LoginPlayer(playerid); } else { pLoginTries[playerid] = pLoginTries[playerid]+1; format(string, sizeof(string), "Wrong password, %d/3 logintries left!", pLoginTries); SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, string); ShowPlayerDialog(playerid, 1, DIALOG_STYLE_INPUT, "Login", "Enter your password below:","Login", "Kick me"); } } else { Kick(playerid); } } Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Bedankt alvast! EDIT : Als ik dan wel het wachtwoord intyp, wat ik bij het registreren heb gebrukt, doet hij het wel.. Maar in het bestand slaat hij het dus op als een nummer - Lex Bewerkt: 22 mei 2010 door WebGhost Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
WebGhost Geplaatst: 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst: 24 mei 2010 Iemand? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Megadreams Geplaatst: 25 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 25 mei 2010 Ik zie dat je udb_hash gebruikt hebt dan is het normaal dat het cijfers zijn. Ik kan je probleem natuurlijk in je laatste post verkeerd begrepen hebben. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
cj4l Geplaatst: 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst: 5 juli 2010 Heey Ik gebruik het bekende RAVEN Script, Ik wil graag een dialog gebruiken inplaats van /login Hoe? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Johannetje2 Geplaatst: 1 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 1 september 2010 (bewerkt) Ik heb nu 2 commando's: /cmds /teles Maar als ik /teles typ, krijg ik de commando lijst :S EDIT: Ook als ik een ander CMD intyp, krijg ik nog steeds het Commando Dialog! Opgelost: Er zat een foutje in de commands! Bewerkt: 1 september 2010 door Johannetje2 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Johannetje2 Geplaatst: 4 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 4 september 2010 public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[]) { if(dialogid == 10) { if(response) { if(!strcmp(inputtext, "", true)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Verkeerd wachtwoord!"); ShowPlayerDialog(playerid,10,DIALOG_STYLE_INPUT,"Registratie","Registreer jezelf!\n\Wachtwoord:","Registreer","Annuleer"); } else { dini_Create(udb_encode(playername)); dini_IntSet(udb_encode(playername), "password", udb_hash(inputtext)); dini_IntSet(udb_encode(playername), "adminlevel", 0); dini_IntSet(udb_encode(playername), "money", 0); SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Registratie succesvol, je bent automatisch ingelogd!"); logged[playerid] = 1; } } return 1; } return 1; } Bij het account systeem van Sandra lukt het me niet het registreren in een InputDialog te krijgen... Ik wil dat als er niks is ingevuld, dat je een foutmelding krijgt, en als dat wel is dat je dan wordt geregistreerd. Waar zit de fout? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Big Boss Geplaatst: 4 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 4 september 2010 #define isnull(%0) (%0[0] == 0 || (%0[0] == 1 && %0[1] == 0)) if(isnull(inputtext)) // je kan ook !strlen gebruiken, maar dat is naar het schijnt trager { // niets ingevuld } Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Johannetje2 Geplaatst: 4 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 4 september 2010 #define isnull(%0) (%0[0] == 0 || (%0[0] == 1 && %0[1] == 0)) if(isnull(inputtext)) // je kan ook !strlen gebruiken, maar dat is naar het schijnt trager { // niets ingevuld } Super bedankt Big Boss! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Johannetje2 Geplaatst: 4 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 4 september 2010 (bewerkt) Nog een vraagje, nu ben ik bij het inloggen de functie om te kijken of je al bent ingelogd moet ik er nog eventjes bijzetten... if(dialogid == 11) { if(response) { if (udb_hash(inputtext) != strval(dini_Get(file), "password")) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Verkeerd wachtwoord!"); ShowPlayerDialog(playerid,11,DIALOG_STYLE_INPUT,"Inloggen","Inloggen...\n\nWachtwoord:","Inloggen","Annuleer"); } else { logged[playerid] = 1; money[playerid] = dini_Int(udb_encode(playername), "money"); adminlevel[playerid] = dini_Int(udb_encode(playername), "adminlevel"); GivePlayerMoney(playerid, money[playerid]); SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Gefeliciteerd, ingelogd!"); } } return 1; } Hij zegt met elk woord, enzo 'Verkeerd wachtwoord!' ERRORS: C:\SAMP Server\Ultimate Stuntages\filterscripts\Zadmin1.pwn(182) : warning 202: number of arguments does not match definitionC:\SAMP Server\Ultimate Stuntages\filterscripts\Zadmin1.pwn(182) : warning 202: number of arguments does not match definition Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 2 Warnings. Sorry voor uitlijning, dat doet het GTAForum, Lijn 182 is deze: if (udb_hash(inputtext) != strval(dini_Get(file), "password")) Bewerkt: 4 september 2010 door Johannetje2 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Big Boss Geplaatst: 4 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 4 september 2010 if(udb_hash(inputtext) != dini_Int(file, "password")) Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Johannetje2 Geplaatst: 4 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 4 september 2010 if(udb_hash(inputtext) != dini_Int(file, "password")) Big Boss, altijd je redder in nood Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Johannetje2 Geplaatst: 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 5 september 2010 (bewerkt) En alweer, zit ik vast met de code Bekijk Eventjes op Pastebin gezet, de uitlijning is een beetje raar, maar in m'n code is hij goed, geen errors in PAWNO maar ingame bij het registreren geeft hij het volgende aan: Account bestaat al! en bij het inloggen: Verkeerd wachtwoord! Kan iemand me helpen? OPGELOST, Ik had een define verkeerd staan! Bewerkt: 5 september 2010 door Johannetje2 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.