Jump to content

Pc Upgraden


Nick_Kerkwijk

Recommended Posts

Hej mensen..

Een maat van mij wil zijn PC upgraden, en vroeg of ik iets kon. Dus ik zei ik weet er wel een goede vraagplek voor. Het liefste wilt hij de spellen op high/ medium (als het niet anders kan).. Zoals GTA en andere.

De specs:

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: System Manufacturer

- Computermodel: System Name

- Computernaam: ALGEMENEPC

- Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: ASUSTeK Computer INC.

- Model: A7V600

- BIOS Fabrikant: Award Software, Inc.

- BIOS Model: Award Modular BIOS v6.0, versie ASUS A7V600 ACPI BIOS Revision 1006

- Aansluitingen: PCI 1 (Vrij), PCI 2 (Vrij), PCI 3 (Vrij), PCI 4 (Vrij), PCI 5 (Vrij), PCI 6 (Vrij), AGP (Gebruikt)

- Poorten: PRIMARY IDE/HDD (Geen), SECONDARY IDE/HDD (Geen), FLOPPY (Geen), USB1 (USB), USB2 (USB), USB3 (USB), USB4 (USB), USB5 (USB), USB6 (USB), USB7 (USB), USB8 (USB), PS/2 Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), Parallel Port (Parallel), Serial Port 1 (Serieel), Serial Port 2 (Serieel), Joystick Port (Joystick), MIDI Port (Midi), Line In Jack (Audio), Lan (Netwerk), Serial ATA (Geen)

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Athlon XP 2800+

- Kloksnelheid: 2083 MHz

- Socket: SOCKET A

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 768 MB RAM

- Type(s): 256 MB RAM (DRAM, DIMM), 512 MB RAM (DRAM, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:)

- Grootte: 76,32 GB (76,32 GB (C:) )

- Vrije ruimte: 30,37 GB (30,37 GB (C:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale vaste schijf, D: CD- of DVD-ROM station, E: CD- of DVD-ROM station, F: CD- of DVD-ROM station, G: CD- of DVD-ROM station, H: CD- of DVD-ROM station

- Model(len): A: Onbekend, C: Maxtor 6Y080L0 IDE, D: YNWHW IJC9IBGDER SCSI CdRom Device, E: TOSHIBA ODD-DVD SD-M1802, F: _NEC DVD_RW ND-2500A, G: VUJE LE305A701MZ SCSI CdRom Device, H: MagicISO Virtual DVD-ROM0000

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Analog Devices, Inc.

- Model: SoundMAX Integrated Digital Audio

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: NVIDIA GeForce FX 5600XT (Microsoft Corporation)

- Beeldprocessor: GeForce FX 5600XT (0x0314)

- Geheugengrootte: 256 MB VRAM

- Stuurprogramma: nv4_disp.dll, versie 6.14.10.5673

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Plug en Play-monitor

- Schermresolutie: 1024x768

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 70 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaard-systeemapparaten)

- Model: USB-HID

- Aantal knoppen: 3

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): 3Com Gigabit LOM (3C940) (Ethernet 802.3)

- Adressen: IP: 192.168.1.15, MAC: 00:0C:6E:6D:76:17, DHCP: 192.168.1.1

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 9.0c

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows XP Professional

- Versie: 5.1.2600

- Service Pack: Service Pack 3

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 2.5.0.60)

http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool

Zijn Budget voor de upgrade is maximaal 250 euro. Ik denk zelf dat dit een moeilijke is voor dit geld,maar probeer het. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Die pc is té sterk verouderd voor een upgrade, de nieuwste spellen op Medium spelen is met een budget van 250 euro zo goed als onmogelijk, want je hebt een nieuwe videokaart, processor én moederbord nodig. En dan moet je ook nog het RAM geheugen upgraden..

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ja het is prul ik weet het, maar je hoeft niet te zeggen dat ik een andere moet kopen want hij wil upgraden. Anders probeer iets, en kijk dan hoeveel het kost.

Maar als het meer dan 250 wordt, stel dan iets aub samen wat er dan maar net overheen zit, misschien betaald ie wel meer...

Over de voeding nog niet gesproken dan Megapilot :puh: Wat is het goedkoopste wat je kan samenstellen?

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Link to comment
Delen op andere websites

Het enige wat je daarvan opnieuw kunt gebruiken zijn alleen de kast, HDD en de DVD Drive, en heel misschien nog de voeding. (al denk ik van niet)

Je kan het wel upgraden, alleen is het dan wel een hele grote. Veel verwacht ik niet voor 250 euro.

Link to comment
Delen op andere websites

Om dit te upgraden heb je minstens 400 euro nodig, aangezien bijna alles vervangen moet worden.

Hmm, balen.

Maar alleen een nieuw moederbord, (STEL) hd 4850, AMD processor, en 2 gig en voeding, kost dat al dik 400?

Link to comment
Delen op andere websites

Om dit te upgraden heb je minstens 400 euro nodig, aangezien bijna alles vervangen moet worden.

Hmm, balen.

Maar alleen een nieuw moederbord, (STEL) hd 4850, AMD processor, en 2 gig en voeding, kost dat al dik 400?

Reken voor een voeding 50 euro, voor een fatsoenlijk moederbord 70 euro, een processor 70 euro, 2 gig geheugen is 80 euro en een 5850 is 100 euro. Je komt dan uit op 370 euro met een budget processor en daarmee ga je denk ik nog niet eens alle games op medium mee spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Om dit te upgraden heb je minstens 400 euro nodig, aangezien bijna alles vervangen moet worden.

Hmm, balen.

Maar alleen een nieuw moederbord, (STEL) hd 4850, AMD processor, en 2 gig en voeding, kost dat al dik 400?

Reken voor een voeding 50 euro, voor een fatsoenlijk moederbord 70 euro, een processor 70 euro, 2 gig geheugen is 80 euro en een 5850 is 100 euro. Je komt dan uit op 370 euro met een budget processor en daarmee ga je denk ik nog niet eens alle games op medium mee spelen.

80 euro voor 2 gig? :puh: En je bedoeld denk ik 4850 :puh:

Achja, ik zal het wel tegen hem zeggen dan, als iemand nog een goedkoop iets kan samenstellen wat games een beetje kan afspelen is het ook goed...

Link to comment
Delen op andere websites

Sinds de opkomst van DDR3 zijn de prijzen van het eens zo spotgoedkope DDR2 enorm omhoog gegaan omdat de vraag achteruit is gegaan. Ik bedoelde inderdaad de 4850, die gaat voor rond de 100 euro de winkel uit maar het kan tot een euro of 15 schelen in het voordeel van je maatje per webshop. Ditzelfde geld voor de andere onderdelen maar als je goed games wilt spelen zul je meer geld moeten hebben voor een betere processor aangezien een Athlon II X3 geen krachtpatser is...

Link to comment
Delen op andere websites

Sinds de opkomst van DDR3 zijn de prijzen van het eens zo spotgoedkope DDR2 enorm omhoog gegaan omdat de vraag achteruit is gegaan. Ik bedoelde inderdaad de 4850, die gaat voor rond de 100 euro de winkel uit maar het kan tot een euro of 15 schelen in het voordeel van je maatje per webshop. Ditzelfde geld voor de andere onderdelen maar als je goed games wilt spelen zul je meer geld moeten hebben voor een betere processor aangezien een Athlon II X3 geen krachtpatser is...

Ik zag op alternate 2 GBvoor 40 euro? Zal wel niet zo snel geweest zijn dan :puh: Twas wel ddrII.. Naja, moet ie maar meer geld neerleggen dan .. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Sinds de opkomst van DDR3 zijn de prijzen van het eens zo spotgoedkope DDR2 enorm omhoog gegaan omdat de vraag achteruit is gegaan. Ik bedoelde inderdaad de 4850, die gaat voor rond de 100 euro de winkel uit maar het kan tot een euro of 15 schelen in het voordeel van je maatje per webshop. Ditzelfde geld voor de andere onderdelen maar als je goed games wilt spelen zul je meer geld moeten hebben voor een betere processor aangezien een Athlon II X3 geen krachtpatser is...

Ik zag op alternate 2 GBvoor 40 euro? Zal wel niet zo snel geweest zijn dan :puh: Twas wel ddrII.. Naja, moet ie maar meer geld neerleggen dan .. :puh:

Ik ben in de war met 4GB kits, maar ik raad sowieso 4GB aan omdat 2GB dezer een beetje krap is.

Link to comment
Delen op andere websites

Sinds de opkomst van DDR3 zijn de prijzen van het eens zo spotgoedkope DDR2 enorm omhoog gegaan omdat de vraag achteruit is gegaan. Ik bedoelde inderdaad de 4850, die gaat voor rond de 100 euro de winkel uit maar het kan tot een euro of 15 schelen in het voordeel van je maatje per webshop. Ditzelfde geld voor de andere onderdelen maar als je goed games wilt spelen zul je meer geld moeten hebben voor een betere processor aangezien een Athlon II X3 geen krachtpatser is...

Ik zag op alternate 2 GBvoor 40 euro? Zal wel niet zo snel geweest zijn dan :puh: Twas wel ddrII.. Naja, moet ie maar meer geld neerleggen dan .. :puh:

Erg duur had voor 55 euro een 4gb DDR2 1066mhz kitje :)

OT: Dit systeem kan gewoon echt bij het grofvuil, zou er echt geen cent meer aan spenderen, heeft gewoonweg helemaal geen zin meer. Enige wat nog te hergebruiken is de kast, en daar houdt het dus al mee op.

Voor de rest zou ik in het vervolg wat duidelijker zijn, je zegt wel mid/high, maar dat hangt weer van de resolutie af. En tevens zijn er heel wat GTA's uitgekomen in de jaren dat dat ook erg onduidelijk is.

Als ik erop zou antwoorden zou ik zeggen:

GTA I kan die wel op high draaien hoor :)

Net zo'n dom antwoord, als hoe jij het zelf neerzet. Let daar dus op in het vervolg, wees specifieker.

Link to comment
Delen op andere websites

Sinds de opkomst van DDR3 zijn de prijzen van het eens zo spotgoedkope DDR2 enorm omhoog gegaan omdat de vraag achteruit is gegaan. Ik bedoelde inderdaad de 4850, die gaat voor rond de 100 euro de winkel uit maar het kan tot een euro of 15 schelen in het voordeel van je maatje per webshop. Ditzelfde geld voor de andere onderdelen maar als je goed games wilt spelen zul je meer geld moeten hebben voor een betere processor aangezien een Athlon II X3 geen krachtpatser is...

Ik zag op alternate 2 GBvoor 40 euro? Zal wel niet zo snel geweest zijn dan :puh: Twas wel ddrII.. Naja, moet ie maar meer geld neerleggen dan .. :puh:

Erg duur had voor 55 euro een 4gb DDR2 1066mhz kitje :)

OT: Dit systeem kan gewoon echt bij het grofvuil, zou er echt geen cent meer aan spenderen, heeft gewoonweg helemaal geen zin meer. Enige wat nog te hergebruiken is de kast, en daar houdt het dus al mee op.

Voor de rest zou ik in het vervolg wat duidelijker zijn, je zegt wel mid/high, maar dat hangt weer van de resolutie af. En tevens zijn er heel wat GTA's uitgekomen in de jaren dat dat ook erg onduidelijk is.

Als ik erop zou antwoorden zou ik zeggen:

GTA I kan die wel op high draaien hoor :)

Net zo'n dom antwoord, als hoe jij het zelf neerzet. Let daar dus op in het vervolg, wees specifieker.

Ik wist zelf ook wel dat het poepspul is, alleen ik dacht dat er een kans was...

Het is trouwens toch gemiddeld? Ik las hier een keer dat een HD4850 GTA 4 op high aankon, en welke resolutie is daar dan voor gebruikt? Ik bedoel gewoon de resolutie van het gemiddelde beeldscherm (voor zover die er is. :/ )

Maar ik zeg m wel dat hij dat systeem kan weggooien, en een andere moet kopen dan.

0_0

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...