Jump to content

nieuw mobo


iefen

Recommended Posts

ik wil graag mijn cpu overclocken.

dus dacht ik

ik neem een nieuw mobo omdat mijn oude niet kon overclocken

nou wou ik niet te duur

en tog max 8gig

mijn dual core proc er op

ik vond dit wel een mooi bordje±

http://azerty.nl/8-849-42661/msi-p6n-sli-f-v2-moederbord-.html

vragen:

kan ik hier mee overclocken

is sie goed?

en kan ik mijn 4 gig ddr2-800 ram erop doen?

als 1 van die 3 dingen niet kan doe dat bord dan maar niet. weten jullie dan een andere mooi bord onder de 60 euro ongeveer?

Bewerkt: door iefen
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou toch even doorsparen voor een high end moederbord want ik denk niet dat je met dat bord hoog gaat komen met overclocken. Vergeet niet dat je met computer hardware nooit voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten.

Link to comment
Delen op andere websites

beetje op azerty gesnuffeld

deze 3 gevonden±

http://azerty.nl/8-849-86849/asus-p5ql-pro-moederbord-a.html?tab=tech_specs

http://azerty.nl/8-849-241897/asus-p5ql-pro-moederbord-a.html?tab=tech_specs

en @ Emaitroy

deze heb ik er gevonden. deze leek mij het beste:

http://azerty.nl/8-849-96540/asus-p5q-se2-moederbord-at.html?tab=tech_specs

weten jullie of ik hier op ddr2-800 op kan draaien

of ik hier redelijk mee kan overclocken?

en of hij wel bij mijn pc past(aangezien iets met 1333 en 1066 ofzo)

Link to comment
Delen op andere websites

Uuh niek, een P5Q is een erg goed moederbord hoor, dus hij kan nu gewoon voor een betere C2Q gaan en het bij dit moederbord laten. Hiermee gaat hij zijn nieuwe C2Q goed overclocken hoor!

Mischien is het wel een goeie moederbord, maar er zijn altijd wel betere moederbords.

En overgens; 't is Niko :)

Link to comment
Delen op andere websites

dat snap k niet helemaal je zegt:

dus hij kan nu gewoon voor een betere C2Q gaan en het bij dit moederbord laten. Hiermee gaat hij zijn nieuwe C2Q goed overclocken hoor!

maar ik kan me dual core niet eens overclocken met mijn huidige moederbord, dus laat staan een nieuwe c2q

Link to comment
Delen op andere websites

zelf vind ik deze wel mooi maar dat komt ook omdat hij voor het zelfde geld 2pci-e sloten heeft, voor eventuele gpu uitbreiding

Klik

Asrock is ook goed maar is wel van minder kwaliteit dan de P5Q, maar volgens mij is dit geen slecht mobo.

Dit bord is niet goed voor overclocken Waarom?

geen Solid Chokes. Je ziet bij de CPU fase voorzienen de koper draden lopen, dit duidt op een ouderwets bord. De nieuwere en dus ook de betere merken zoals ASUS zelf. gebruiken Solid ferrit chokes. Dit zorgt voor betere en stabielere stroom naar de CPU. Of te wel betere OC capaciteiten.

Overigens heb ik eens een ASRock bord getest. De BIOS van hun is om te huilen. te weinig instel mogelijkheden en niet overzichtelijk.

P5Q is gewoon de way to go voor mensen met een budget die toch goed willen overclocken.

edit:

Overigens is dat echt een slecht opgebouwd moederbord. de 24-pin ATX stekker zit gewoon in het midden of te wel in de weg van je airflow. En je kunt Crossfire alleen aan zetten door tussen de PCI-E sloten dat kaartje om te draaien, of te wel een echt budget moederbord.

Bewerkt: door QinX
Link to comment
Delen op andere websites

zelf vind ik deze wel mooi maar dat komt ook omdat hij voor het zelfde geld 2pci-e sloten heeft, voor eventuele gpu uitbreiding

Klik

Asrock is ook goed maar is wel van minder kwaliteit dan de P5Q, maar volgens mij is dit geen slecht mobo.

Dit bord is niet goed voor overclocken Waarom?

geen Solid Chokes. Je ziet bij de CPU fase voorzienen de koper draden lopen, dit duidt op een ouderwets bord. De nieuwere en dus ook de betere merken zoals ASUS zelf. gebruiken Solid ferrit chokes. Dit zorgt voor betere en stabielere stroom naar de CPU. Of te wel betere OC capaciteiten.

Overigens heb ik eens een ASRock bord getest. De BIOS van hun is om te huilen. te weinig instel mogelijkheden en niet overzichtelijk.

P5Q is gewoon de way to go voor mensen met een budget die toch goed willen overclocken.

edit:

Overigens is dat echt een slecht opgebouwd moederbord. de 24-pin ATX stekker zit gewoon in het midden of te wel in de weg van je airflow. En je kunt Crossfire alleen aan zetten door tussen de PCI-E sloten dat kaartje om te draaien, of te wel een echt budget moederbord.

ok dat is duidelijk, een p5q bord dus

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...