Jump to content

PS3+tv

MidnightMayhem

Recommended Posts

Geplaatst:

Na eerst een laptop te kopen heb ik beslist een PS3 en een HD-TV te kopen.

Over de PS3 heb ik ten eerste twee vraagjes:

-Is het waar dat de SLIM-versie niet zo sterk is als de oude?

-Speelt het ook mooi op een gewone tv (geen HD)?

En dan de tv. Kunnen jullie me een mooie HD-tv aanbevelen? Budget zit rond de 600 euro.

Alvast bedankt :bier:

Geplaatst:

De slim werkt juist sterker dan zijn voorganger.

De PS3 werkt ook heel mooi op een "oud" scherm, ook omdat oudere schermen meestal kleiner zijn, dus merk je het verschil in pixels niet zo erg dan als je een groter scherm hebt (wat nog geen (Full-) HD scherm is).

Geplaatst:

Ik heb een gewone tv een redelijke oude, maar ik speel ggta4 zeeer mooi op deze tv:

HD tv schijnt ook wat wazig te zijn!

Zeg me als ik verkeerd ben!

:)

Geplaatst:

Laat ik als Playstation 3-eigenaar hier antwoord op geven:

1. De Slim versie is niet zozeer sterker, maar kleiner in dit geval en er zijn zelfs verbeteringen aan de Slim aangebracht.

Daarbij is hij ook nog eens 120 Gigabyte, terwijl de gemiddelde PS3 maar 80 GB heeft.

Hij kost maar 299 euro en dan heb je een mooi/sterke console + Blu-Ray speler in huis ;)

2. Ik heb heel lang (sinds ik mijn PS3 vorig jaar December kocht) op een kleine oude TV gespeeld, like this:

oude-tv.jpg

Zelfs nog kleiner en ik speelde er heerlijk op en zelfs daar zagen de graphics er nog mooi uit ;)

Sinds een aantal weken speel ik op een Samsung Syncmaster 2333HD Full HDTV van 23" en ik moet zeggen dat via HDMI de spellen nog beter uitkomen!

Hoewel bij GTA IV je via HDMI, beelden vanuit de verte standaard een beetje wazig te zien krijgt wat bij SCART niet gebeurt.

Dit waarschijnlijk om de beelden dichtbij, haarscherp te kunnen streamen.

Ik hoop dat ik zo je vragen heb beantwoord ;)

Geplaatst:

Ik heb een gewone tv een redelijke oude, maar ik speel ggta4 zeeer mooi op deze tv:

Het is maar net wat je gewend ben, toen ik mijn ps3 kocht had ik ook nog een oude tv en was het heel erg mooi. Toen ik eenmaal over ging op HDMI merkte je weinig verschil. En dan ga je oppeens nog is terug op een oudere tv en dan merk je het verschil pas echt goed, maar ben je gewend om op een oude tv te gamen hoef je niet persee een nieuwe hd kopen.

Geplaatst:

Ik speel nu PS3 spellen op een Full HD monitor, dus ik zit er zo'n halve meter van vandaan. Ik moet zeggen dat ik het er lelijker vind uitzien, dan toen ik op een kleinere veel oudere tv speelde, en er een heel stuk vanaf zat. Ik kan de pixels tellen, bij 720P is het nog erger. Maar als ik een paar meter naar achter ga ziet het er wel goed uit.

Dit, om even te weerleggen wat Haakon net zei.

Geplaatst:

Het is maar net wat je gewend ben, toen ik mijn ps3 kocht had ik ook nog een oude tv en was het heel erg mooi. Toen ik eenmaal over ging op HDMI merkte je weinig verschil. En dan ga je oppeens nog is terug op een oudere tv en dan merk je het verschil pas echt goed, maar ben je gewend om op een oude tv te gamen hoef je niet persee een nieuwe hd kopen.

Ik merkte het verschil wel duidelijk.

Sowieso bij mij groter beeld, daarnaast was alles scherp en duidelijk

Geplaatst:

Als je een oude tv hebt waar je tevreden over bent hoef je idd geen HD tv te kopen, natuurlijk HD tv is super, maar specicaal HD tv kopen? :puh:

Koop je ps3 aan en goede games, zoals GTA4 COD, FIFA, uncharted 2, en je bent vertrokken! :D

Geplaatst:

Ik ben gewoon naar de Expert geweest en heb daar een Samsung full hd tv gekocht. Maar als ik jouw was zou ik gaan voor een LED tv omdat full hd nu toch weer een beetje verouderd is. Full hd vind ik zoveel mooier beeld dan die "dikke" tv`s. En games in full hd zijn veel duidelijker dan op Lcd als je alles goed hebt ingesteld.

Geplaatst:

LED tv is abnormaal duur en LCD is ook erg scherp. Tenzij je heel wat geld over hebt raad ik je toch aan om gewoon voor een LCD te gaan. Zelf heb ik laatst een dikke PS3 gekocht omdat ik vind dat deze mooier is en omdat je op de nieuwe Slim geen andere OS meer kunt installeren. Ik had geen TV dus heb ik een mooie 32" Full HD van LG gekocht. Eerst was mijn PS3 via componenten aangesloten op de televisie beneden, dus toen ik een HDMI kabel kreeg was dat een gigantische vooruitgang. Ik raad je aan om toch iets met HD te kopen (ook HD ready is erg mooi) omdat je anders kracht laat liggen die de PS3 wel heeft.

Geplaatst:

LED tv is abnormaal duur en LCD is ook erg scherp. Tenzij je heel wat geld over hebt raad ik je toch aan om gewoon voor een LCD te gaan. Zelf heb ik laatst een dikke PS3 gekocht omdat ik vind dat deze mooier is en omdat je op de nieuwe Slim geen andere OS meer kunt installeren. Ik had geen TV dus heb ik een mooie 32" Full HD van LG gekocht. Eerst was mijn PS3 via componenten aangesloten op de televisie beneden, dus toen ik een HDMI kabel kreeg was dat een gigantische vooruitgang. Ik raad je aan om toch iets met HD te kopen (ook HD ready is erg mooi) omdat je anders kracht laat liggen die de PS3 wel heeft.

Niks meer aan toe te voegen ;)

Geplaatst:

Maar heb je er ook nog een ander OS op geïnstalleerd?

Ik zie namelijk niet echt in waarom je dat zou moeten willen.

Geplaatst: (bewerkt)

Okee mensen. Ik ben vergeten te vertellen dat ik voor de ps3 aan het sparen ben en tegen nieuwjaar genoeg zou moeten hebben :puh:

En mijn vader is bereid 200 euro bij te leggen voor de HDTV én er ook nog eens televisie op aan te sluiten :puh:

bedankt allemaal!

Bewerkt: door MidnightMayhem
Geplaatst:

Ik heb ook een vraagje, ik zoek ook een HD tv of ga kijken

Kunnen jullie me iets aanraden budget niet duur: 550 toto 650 euro! :)

Geplaatst:

Ik heb ook een vraagje, ik zoek ook een HD tv of ga kijken

Kunnen jullie me iets aanraden budget niet duur: 550 toto 650 euro! :)

Voor een goede HD-tv zul je toch minstens 750 euro moeten betalen,

want als je budget daar onder zit moet je kiezen tussen dit:

of geen goede reactie snelheid

of geen minstens 100hz

of geen 1080 pixels

of geen... was nog wat.

maar dit zijn wel de 3 belangrijkste.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...