Jump to content
Joriz

Fraps 3.0 is uit!


Versie 3 van Fraps is sinds dit weekend uit. Met Fraps kun je zelf het beeld en geluid van computerspellen opnemen. Behalve opnemen kun je er ook screenshots mee maken en benchmarks mee draaien. Fraps is zeer populair onder gamers omdat het zo simpel werkt. De tool werkt onder andere goed met Grand Theft Auto IV, maar ook met alle andere moderne computerspellen. Fraps doet echter alleen enkel wat ik zojuist beschreef. Je dient dus na opname het filmpje met een extern videobewerkingsprogramma (naar eigen keuze) te bewerken om een mooi gemonteerd filmpje te krijgen. Mocht je wat moois hebben gemaakt, deel het dan op het forum in één van de filmpjes-topics.

gallery_1_5_32951.png

Nieuw in versie 3 naast de nieuwe look zijn:

  • DirectX 11 ondersteuning
  • Compatible met Windows 7 final (RTM) en RC1 versies
  • Stereoscopisch 3D Vision video opname functie tot maximaal 1920x1200 voor D3D9 spellen.
  • Lossless RGB optie om video zonder enig kwaliteitsverlies op te nemen (dit kost wel meer hardeschijfruimte).
  • Mogelijkheid om zowel gamegeluid als extern geluid (microfoon) te mixen(alleen Vista/Win7).

De gratis demoversie van Fraps is te downloaden in de GTAGames.nl download database. Hiermee kun je filmpjes opnemen met een maximale lengte van 30 seconden. Een volledige versie is te koop op de website van Fraps.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

mag ik vragen waarom dit hier word gepost?

Machinima is de nieuwe hype in de game-scene, de eigenaren van GTAGames/GTAForum proberen hier handig op in te spelen door de leden te begeleiden met het maken van hun eigen machinima. (Machinima = filmpjes van games maken).

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

De laatste versie van Fraps die ik heb was er eentje zonder geluid, waar je zelf het aantal fps moest invoeren, en waar een filmpje van 1 minuut bijna 1gb koste. Ik denk toch dat ik deze maar eens ga proberen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...