Jump to content

Hoe stel je dit in?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben op zoek naar een manier om dit in te programmeren:

- Als je dood gaat, wordt je verplaatst naar het dichtbijzijnde ziekenhuis

- Als je dood gaat, wordt er 650 dollar ziekenhuiskosten afgetrokken

Ik wil dus zoiets net als in de normale GTA. Valt dit in te programmeren? Reageer alsjeblieft als je een oplossing

hebt,

sean5874

Geplaatst:

Valt dit in te programmeren?

Ja :)

Gebruik voor 1. de code voor als een speler in een bepaald gebied is (PlayertoPoint of iets dergelijks ) en voor 2. bij OnPlayerDeath gewoon GivePlayerMoney(playerid,-650) of iets dergelijks.

Geplaatst:

Gebruik voor 1. de code voor als een speler in een bepaald gebied is (PlayertoPoint of iets dergelijks ) en voor 2. bij OnPlayerDeath gewoon GivePlayerMoney(playerid,-650) of iets dergelijks.

Hij bedoeld 650 dollar afgetrokken,

Geplaatst: (bewerkt)

- Als je dood gaat, wordt je verplaatst naar het dichtbijzijnde ziekenhuis

Bovenaan:

new JustDied[MAX_PLAYERS];
enum XYZ
{
Float:x,
Float:y,
Float:z,
}

new Hospitals[8][XYZ] =
{
{0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 1 in.
{0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 2 in.
{0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 3 in.
{0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 4 in.
{0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 5 in.
{0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 6 in.
{0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 7 in.
{0.0, 0.0, 0.0} // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 8 in.
};

Bij OnPlayerDeath:

JustDied[playerid] = 1;

Bij OnPlayerConnect:

JustDied[playerid] = 0;

Bij OnPlayerSpawn:

if(JustDied[playerid] == 1)
{
JustDied[playerid] = 0;

// Berekenen welk ziekenhuis het dichstbijzijde is.
new Float:LowestDistance = 9999.9, ClosestHospital = 0, Float:pX, Float:pY, Float:pZ;
GetPlayerPos(playerid, pX, pY, pZ);

for(new i = 0; i < 8; i++)
{
	if(GetDistanceBetweenPoints(Hospitals[i][x], Hospitals[i][y], Hospitals[i][z], pX, pY, pZ) < LowestDistance)
	{
		ClosestHospital = i;
		LowestDistance = GetDistanceBetweenPoints(Hospitals[i][x], Hospitals[i][y], Hospitals[i][z], pX, pY, pZ);
	}
}

SetPlayerPos(playerid, Hospitals[ClosestHospital][x], Hospitals[ClosestHospital][y], Hospitals[ClosestHospital][z]);
}

Ergens, maar niet in een andere functie:

stock GetDistanceBetweenPoints(Float:x1, Float:y1, Float:z1, Float:x2, Float:y2, Float:z2)
{
new Float:tmpdis = floatsqroot(floatpower(floatabs(floatsub(x2,x1)),2)+floatpower(floatabs(floatsub(y2,y1)),2)+floatpower(floatabs(floatsub(z2,z1)),2));
return floatround(tmpdis);
}

Ik heb het wel getest of er fouten in zaten, maar niet getest of het echt wel werkt, maar in theorie zou het moeten werken. ;)

MVG,

Wanted

EDIT:

Gebruik voor 1. de code voor als een speler in een bepaald gebied is (PlayertoPoint of iets dergelijks ) en voor 2. bij OnPlayerDeath gewoon GivePlayerMoney(playerid, -650) of iets dergelijks.

Hij bedoeld 650 dollar afgetrokken,

Als je die code gebruikt wordt er 650 afgehaald, daarvoor is de min voor de 650.

Bewerkt: door Wanted
Geplaatst:

Bedankt voor de reacties,

Ik heb alleen een probleem met dit script, hij geeft 4 errors:

- Invalid expression, asumed zero

- Undefinded symbol 'JustDied' (ik snap niet waarom dit verkeerd is?!)

- Expected token ";", but found "]" (verander ik dit, komen er 100 errors)

- Too many error message on one line (fatal)

Weet je soms hoe ik dit kan repareren?

Geplaatst: (bewerkt)

Ik denk dat alle fouten komen omdat je de code new JustDied[MAX_PLAYERS]; (zie ook hieronder) niet goed gekopieerd hebt.

Bovenaan:

new JustDied[MAX_PLAYERS]; // <---------------
enum XYZ
{
}

new Hospitals[8][XYZ] =
{
{0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 1 in.
{0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 2 in.
{0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 3 in.
{0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 4 in.
{0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 5 in.
{0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 6 in.
{0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 7 in.
{0.0, 0.0, 0.0} // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 8 in.
};

Bewerkt: door Wanted
Geplaatst:

:N

Ik denk dat alle fouten komen omdat je de code new JustDied[MAX_PLAYERS]; (zie ook hieronder) niet goed gekopieerd hebt.

Bovenaan:

new JustDied[MAX_PLAYERS]; // <---------------
enum XYZ
{
}

new Hospitals[8][XYZ] =
{
};

Hij geeft nog steeds de errors, ik heb het wel 5 keer overnieuw ingeprogrammeerd maar dat helpt niet. :N

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...