sean5874 Geplaatst: 9 november 2009 Rapport Geplaatst: 9 november 2009 Hallo, Ik ben op zoek naar een manier om dit in te programmeren: - Als je dood gaat, wordt je verplaatst naar het dichtbijzijnde ziekenhuis - Als je dood gaat, wordt er 650 dollar ziekenhuiskosten afgetrokken Ik wil dus zoiets net als in de normale GTA. Valt dit in te programmeren? Reageer alsjeblieft als je een oplossing hebt, sean5874 Reageren
Rickyboy30 Geplaatst: 9 november 2009 Rapport Geplaatst: 9 november 2009 Valt dit in te programmeren? Ja Gebruik voor 1. de code voor als een speler in een bepaald gebied is (PlayertoPoint of iets dergelijks ) en voor 2. bij OnPlayerDeath gewoon GivePlayerMoney(playerid,-650) of iets dergelijks. Reageren
coolnniek9 Geplaatst: 9 november 2009 Rapport Geplaatst: 9 november 2009 Valt dit in te programmeren? Ja Gebruik voor 1. de code voor als een speler in een bepaald gebied is (PlayertoPoint of iets dergelijks ) en voor 2. bij OnPlayerDeath gewoon GivePlayerMoney(playerid,-650) of iets dergelijks. Hij bedoeld 650 dollar afgetrokken, Reageren
Wanted Geplaatst: 9 november 2009 Rapport Geplaatst: 9 november 2009 (bewerkt) - Als je dood gaat, wordt je verplaatst naar het dichtbijzijnde ziekenhuis Bovenaan: new JustDied[MAX_PLAYERS]; enum XYZ { Float:x, Float:y, Float:z, } new Hospitals[8][XYZ] = { {0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 1 in. {0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 2 in. {0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 3 in. {0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 4 in. {0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 5 in. {0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 6 in. {0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 7 in. {0.0, 0.0, 0.0} // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 8 in. }; Bij OnPlayerDeath: JustDied[playerid] = 1; Bij OnPlayerConnect: JustDied[playerid] = 0; Bij OnPlayerSpawn: if(JustDied[playerid] == 1) { JustDied[playerid] = 0; // Berekenen welk ziekenhuis het dichstbijzijde is. new Float:LowestDistance = 9999.9, ClosestHospital = 0, Float:pX, Float:pY, Float:pZ; GetPlayerPos(playerid, pX, pY, pZ); for(new i = 0; i < 8; i++) { if(GetDistanceBetweenPoints(Hospitals[i][x], Hospitals[i][y], Hospitals[i][z], pX, pY, pZ) < LowestDistance) { ClosestHospital = i; LowestDistance = GetDistanceBetweenPoints(Hospitals[i][x], Hospitals[i][y], Hospitals[i][z], pX, pY, pZ); } } SetPlayerPos(playerid, Hospitals[ClosestHospital][x], Hospitals[ClosestHospital][y], Hospitals[ClosestHospital][z]); } Ergens, maar niet in een andere functie: stock GetDistanceBetweenPoints(Float:x1, Float:y1, Float:z1, Float:x2, Float:y2, Float:z2) { new Float:tmpdis = floatsqroot(floatpower(floatabs(floatsub(x2,x1)),2)+floatpower(floatabs(floatsub(y2,y1)),2)+floatpower(floatabs(floatsub(z2,z1)),2)); return floatround(tmpdis); } Ik heb het wel getest of er fouten in zaten, maar niet getest of het echt wel werkt, maar in theorie zou het moeten werken. MVG, Wanted EDIT: Valt dit in te programmeren? Ja Gebruik voor 1. de code voor als een speler in een bepaald gebied is (PlayertoPoint of iets dergelijks ) en voor 2. bij OnPlayerDeath gewoon GivePlayerMoney(playerid, -650) of iets dergelijks. Hij bedoeld 650 dollar afgetrokken, Als je die code gebruikt wordt er 650 afgehaald, daarvoor is de min voor de 650. Bewerkt: 9 november 2009 door Wanted Reageren
sean5874 Geplaatst: 12 november 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 12 november 2009 Bedankt voor de reacties, Ik heb alleen een probleem met dit script, hij geeft 4 errors: - Invalid expression, asumed zero - Undefinded symbol 'JustDied' (ik snap niet waarom dit verkeerd is?!) - Expected token ";", but found "]" (verander ik dit, komen er 100 errors) - Too many error message on one line (fatal) Weet je soms hoe ik dit kan repareren? Reageren
Wanted Geplaatst: 13 november 2009 Rapport Geplaatst: 13 november 2009 (bewerkt) Bedankt voor de reacties, Ik heb alleen een probleem met dit script, hij geeft 4 errors: - Invalid expression, asumed zero - Undefinded symbol 'JustDied' (ik snap niet waarom dit verkeerd is?!) - Expected token ";", but found "]" (verander ik dit, komen er 100 errors) - Too many error message on one line (fatal) Weet je soms hoe ik dit kan repareren? Ik denk dat alle fouten komen omdat je de code new JustDied[MAX_PLAYERS]; (zie ook hieronder) niet goed gekopieerd hebt. Bovenaan: new JustDied[MAX_PLAYERS]; // <--------------- enum XYZ { Float:x, Float:y, Float:z, } new Hospitals[8][XYZ] = { {0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 1 in. {0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 2 in. {0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 3 in. {0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 4 in. {0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 5 in. {0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 6 in. {0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 7 in. {0.0, 0.0, 0.0} // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 8 in. }; Bewerkt: 13 november 2009 door Wanted Reageren
sean5874 Geplaatst: 13 november 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 november 2009 Bedankt voor de reacties, Ik heb alleen een probleem met dit script, hij geeft 4 errors: - Invalid expression, asumed zero - Undefinded symbol 'JustDied' (ik snap niet waarom dit verkeerd is?!) - Expected token ";", but found "]" (verander ik dit, komen er 100 errors) - Too many error message on one line (fatal) Weet je soms hoe ik dit kan repareren? Ik denk dat alle fouten komen omdat je de code new JustDied[MAX_PLAYERS]; (zie ook hieronder) niet goed gekopieerd hebt. Bovenaan: new JustDied[MAX_PLAYERS]; // <--------------- enum XYZ { Float:x, Float:y, Float:z, } new Hospitals[8][XYZ] = { {0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 1 in. {0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 2 in. {0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 3 in. {0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 4 in. {0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 5 in. {0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 6 in. {0.0, 0.0, 0.0}, // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 7 in. {0.0, 0.0, 0.0} // Vul hier de XYZ-Coördinaat van de spawnplek van ziekenhuis 8 in. }; Hij geeft nog steeds de errors, ik heb het wel 5 keer overnieuw ingeprogrammeerd maar dat helpt niet. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.