JayKay Geplaatst: 10 november 2009 Rapport Geplaatst: 10 november 2009 (bewerkt) Al sinds een tijdje valt m'n beeld heel vaak weg, en dan komt er opeens op m'n scherm "Geen signaal" te staan. Heb al gekeken of de aansluitingen goed vastzitten en dat is het geval. Verder heb ik al in de Logboeken gekeken, maar daar kan ik maar 1 rood kruisje vinden met de aanwijzing "De HP CUE DeviceDiscovery-service-service is bij het starten vastgelopen." Bron: Service Control Manager Type: Fout Gebeurtenis-id: 7022 Deze melding staat dan wel herhaaldelijk om de 10 á 15 minuten in het logboek. Hopelijk kunnen jullie er wat mee. EDIT: zie nu dat er in de Toepassingen logboek ook nog wat rode kruisjes staan: "Het verwijderen van de tekenreeksen van prestatiemeteritems voor de WmiApRpl-service (WmiApRpl) is mislukt. De foutcode is de eerste DWORD in de sectie Gegevens." Bron: LoadPerf Type: Fout Gebeurtenis-id: 3011 En op hetzelfde tijdstip: "De prestatietekenreeksen in de waarde van de registersleutel Performance worden beschadigd bij het verwerken van de Performance extension counter provider. De waarde van BaseIndex in de registersleutel Performance is de eerste DWORD in de gegevenssectie, de waarde van LastCounter de tweede DWORD en de waarde van LastHelp de derde DWORD." Bron: LoadPerf Type: Fout Gebeurtenis-id: 3012 Deze komt ook regelmatig voor in het logboek. Bewerkt: 10 november 2009 door JayKay Reageren
Sprunk Geplaatst: 10 november 2009 Rapport Geplaatst: 10 november 2009 Probeer eens een driver update voor je grafische kaart uit te voeren. Reageren
coolnniek9 Geplaatst: 10 november 2009 Rapport Geplaatst: 10 november 2009 (bewerkt) Verander het scherm resolutie van je beeldscherm. ( Via de PC ) Uit T775053, De register instellingen die gebruikt worden door de Performance counters zijn beschadigd, of ze missen. Rebuild de lijst in het register met de lodctr /r command. Deze probleem komt ook vaak door malfunctioning software, hardware failures, malware, etc... Edit: Het was ook heel slim om de Event ID erbij te vermelden, in dit geval 3012. Dit event heeft ook te maken met ID 3011 (source LoadPerf) en event 41 (source WinMgmt) Gebruik anders EXCTRLST.EXE om Perfomance Registry Keys te identificeren. Ik had heb het ook even aan een vriend op msn gevraagt en hij zei: Use ExCtrLst.exe utility from W2K Resource Kit to deal with this error. Retrieve the DWORD values from event's record data. Then use these values and search in ExCtrLst in order to find the performance counter that is corrupted. Then you may disable it on the "Performance Counter Enabled" checkbox. If really need the perf counter, you may remove it using UnlodCtr "Performance Service Name" then add it back with LodCtr <File.ini>. These are default system utilities, but adding a counter is not an easy job... >>> Door Thundercover: Vriend op MSN? Plaats de bron er gewoon bij: https://www.eventid.net/display.asp?eventid=3012&eventno=1160&source=LoadPerf&phase=1<<< Een counter bijwerken is geen makkelijke klus! Wees ook zowieso voorzichtig met je register! Dit was alles wat ik kon suggesteren. Ik wens je verder veel succes! P.S.: Als dit probleem verholpen is hoef je je geen zorgen meer te maken over die Service Control Manager ( Gebeurtenis-ID 7022 ) Bewerkt: 11 november 2009 door Thundercover Reageren
JayKay Geplaatst: 10 november 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 november 2009 Probeer eens een driver update voor je grafische kaart uit te voeren. Nope, had ik al geprobeerd, werkt niet. Verander het scherm resolutie van je beeldscherm. ( Via de PC ) Ik ga echt niet constant met een resolutie van 800 x 600 gamen, dat vertik ik Reageren
coolnniek9 Geplaatst: 10 november 2009 Rapport Geplaatst: 10 november 2009 Probeer eens een driver update voor je grafische kaart uit te voeren. Nope, had ik al geprobeerd, werkt niet. Verander het scherm resolutie van je beeldscherm. ( Via de PC ) Ik ga echt niet constant met een resolutie van 800 x 600 gamen, dat vertik ik Naar 1024x768 Vertel anders wat voor beeldscherm je hebt Reageren
JayKay Geplaatst: 10 november 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 november 2009 (bewerkt) Naar 1024x768 Vertel anders wat voor beeldscherm je hebt Tja, 't is gewoon een plug and play beeldscherm van Novita, met maximale resolutie 1280 x 1024 En ohwja, m'n grafische kaart is niet echt slecht ofzo, heb nVidia GeForce 8800 GT, maar hij is wel altijd oververhit dus heb er nu een tafelventilator op staan (dan doet ie het nog steeds prima) Bewerkt: 10 november 2009 door JayKay Reageren
coolnniek9 Geplaatst: 10 november 2009 Rapport Geplaatst: 10 november 2009 Naar 1024x768 Vertel anders wat voor beeldscherm je hebt Tja, 't is gewoon een plug and play beeldscherm van Novita, met maximale resolutie 1280 x 1024 En ohwja, m'n grafische kaart is niet echt slecht ofzo, heb nVidia GeForce 8800 GT, maar hij is wel altijd oververhit dus heb er nu een tafelventilator op staan (dan doet ie het nog steeds prima) HAHAHAHA een tafelventilator dat doet me denken aan vroeger, haha XD Tjah probeer die moeilijke text dan maar te lezen die ik gezegd heb XD Reageren
JayKay Geplaatst: 10 november 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 november 2009 (bewerkt) HAHAHAHA een tafelventilator dat doet me denken aan vroeger, haha XD Tjah probeer die moeilijke text dan maar te lezen die ik gezegd heb XD Aha, ik zie nu pas dat je een vorig bericht ge-edit had Maar dat ziet er zeer ingewikkeld uit, snap er eigenlijk niet zo veel van, maar ik heb dan ook slechte ervaringen met aanpassingen in het register EDIT: en nu schiet me weer iets te binnen, toen ik Windows een tijdje geleden opstartte kreeg ik een melding over schijfcontrole. Dus ik laten uitvoeren, en toen kreeg ik een paar meldingen dat ie wat indexsleutels in het register (of iets dergelijks ) had verwijderd. Bewerkt: 10 november 2009 door JayKay Reageren
Galiorix Geplaatst: 10 november 2009 Rapport Geplaatst: 10 november 2009 HAHAHAHA een tafelventilator dat doet me denken aan vroeger, haha XD Tjah probeer die moeilijke text dan maar te lezen die ik gezegd heb XD Aha, ik zie nu pas dat je een vorig bericht ge-edit had Maar dat ziet er zeer ingewikkeld uit, snap er eigenlijk niet zo veel van, maar ik heb dan ook slechte ervaringen met aanpassingen in het register EDIT: en nu schiet me weer iets te binnen, toen ik Windows een tijdje geleden opstartte kreeg ik een melding over schijfcontrole. Dus ik laten uitvoeren, en toen kreeg ik een paar meldingen dat ie wat indexsleutels in het register (of iets dergelijks ) had verwijderd. Misschien je drivers even opnieuw installeren? Kan goed zijn dat je register half corrupt is. Reageren
JayKay Geplaatst: 10 november 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 november 2009 Misschien je drivers even opnieuw installeren? Kan goed zijn dat je register half corrupt is. Deze optie heb ik tijden geleden al geprobeerd, met name omdat ik dacht dat m'n grafische kaart naar z'n grootje was, maar dat heeft maar even geholpen en daarna werd het eigenlijk alleen maar erger Reageren
coolnniek9 Geplaatst: 10 november 2009 Rapport Geplaatst: 10 november 2009 (bewerkt) Het enigste wat er nog op zit is je PC formatteren. Aangezien de register toch al half beschadigd of vermist word kan je het beste en laatste optie gebruiken: Formatteren. Dit zal zowieso een nieuwe register aanmaken. Of anders download je CCleaner effe, volg dan de volgende stappen: Ga naar dezewebsite. Download de setup en installeer etc... Let wel op! Tijdens de installatie heb je paar beschikbare optie's die je zelf kan kiezen. Vink ze allemaal aan behalve de onderste ( Tenzei je een Ccleaner Yahoo! Toolbar wilt maar dat denk ik niet XD ) Installeer dan Ccleaner. Het programma opent zich na de installatie ( Als je het vakje op het einde van de setup aangevinkt hebt ) Links zie je 4 categorieën: Cleaner Register Gereedschap Opties Klik dan op Register. Klik dan onderin op: Scan naar problemen. Heb geduld, dit kan even duren. Hier zal je vast en zeker altijd wel iets hebben, ik heb nu 62 problemen in me register. Dit hoeft geen groot probleem te zijn, maar bij jou geval is dit wel. Nadat Ccleaner klaar is met het scannen naar problemen klik je onderin (rechts) op Herstel geselecteerde problemen... Er komt een pop-upje met de vraag: Wilt u de wijzigingen die u in het register aanbrengt opslaan in een back-upbestand? Klik maar nee, aangezien je register toch al naar de mist is en een verbetering nooit kwaad kan doen. Dan komt er nog een pop-up scherm, klik op het 3 klikbare knop van links ( Herstel alle geslecteerde fouten ) Nog een pop-up: Weet u zeker dat u alle geselecteerde fouten wilt herstellen? ; JA Daarna zal hij je register opwassen, dit duurt meestal heel kort. Daarna klik je gewoon op sluiten. Waarom dit programma zo handig is? Het voegt registers toe in je register die nodig zijn bij je huidige OS , ( Besturingssysteem ) In mijn geval service pack 2, want ik vind service pack 3 te veel auto update's en dat irriteert. Ookal is er een mogelijkheid om dit uit te schakelen xD Ik wens je hierbij weer veel succes en lees het goed door, ik eindig het hierbij niet. Als je nog vragen hebt; Kom maar op >>> Door Thundercover: Link veranderd, want die je gaf, zorgde meteen voor een download (waar je niet voor waarschuwde).<<< Bewerkt: 11 november 2009 door Thundercover Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.