jesse237 Geplaatst: 11 november 2009 Rapport Geplaatst: 11 november 2009 Hee ik probeer al een tijdje een graffiti mod te maken. met als voorbeeld deze: (Credits to Joey_Cortez van LS-RP, retextured door mij.) Hij heeft deze muur genomen. die normaal telkens een plaatje herhaalt, dus zet je er een graffiti in, dan zou je 10x dezelfde graffiti achter elkaar zien op 1 muur. maar de maker van die mod heeft in een 3d programma nog een heel klein laagje/muurtje over die muur gemaakt. met één grote gespreiden, eigengemaakte textuur erop. Nou wou ik dit ook gaan doen bij andere muren, alleen wat ik ook probeer het lukt me niet! Ik heb autodesk 3ds max 2010. Wat ik doe: Ik maak met de optie: Create --> geometry --> box. en vorm met die box een heel dun, A-4 vormig object. Dan gebruik ik kam's script om lodxchicano10.dff te importeren (met het vakje A geel gekleurd). ik plaats de box waar ik hem wil hebben op de buur, plaats de graffiti textuur op het kleine object. attach lodxschicano10.dff + object aan elkaar. Gebruik kam script: skip col. en export dff. Nu in TXD editor/workshop, duplicate ik een bestandje in lae_chicano10.txd deze plaats ik helemaal naar onder, en import dezelfde textuur (.PNG) als die ik in autodesk 3ds) heb gebruikt. en het ziet er dus zo uit: Slap op, stop alles weer in gta3.img (maakt niet uit met wat ik doe, geprobeerd met de hand en met SAMI) en als ik nu ingame ga. zie ik niet wat ik heb gemaakt. Maar ik zie gewoon standaard: (soms van veraf zie ik een wit vlakje, of een klein beetje uitsteken maar de graffiti textuur zie ik niet!) Sorry als ik het op de verkeerde plaats heb gepost. en als het moest in het topic voor 3ds vragen, maar ik dacht aangezien dit best een uitgebreide vraag is + texturing dat het hier moest! Als iemand mij kan helpen, of een betere manier heeft!! Graag!! Dankje! Reageren
Basssss Geplaatst: 11 november 2009 Rapport Geplaatst: 11 november 2009 Ik heb niet zoveel verstand van models, maar volgens mij word je bord dan alleen geladen als de LOD geladen word, op een grote afstand dus. Óf het kan zijn dat je bord achter de muur zit en dus niet zichtbaar is, LOD's willen namelijk nog wel eens afwijken van het orgineel qua grote. Reageren
jesse237 Geplaatst: 11 november 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 november 2009 Ik heb niet zoveel verstand van models, maar volgens mij word je bord dan alleen geladen als de LOD geladen word, op een grote afstand dus. Óf het kan zijn dat je bord achter de muur zit en dus niet zichtbaar is, LOD's willen namelijk nog wel eens afwijken van het orgineel qua grote. Hij zit niet achter de muur, want ik ben met camhack zegmaar in het gebouw gaan kijken en dan zou ik hem achter de muur wel zien zitten + ik heb het wel 100 keer geprobeerd met verschillende diktes enz. maar zou het misschien kunnen dat hij niet laad omdat het 'bord' geen dff is die attached is aan het dff ? Ik heb geen idee! Reageren
Beagle Geplaatst: 11 november 2009 Rapport Geplaatst: 11 november 2009 Zorg dat je het gebouw selecteert -> attach -> bord, de naam van de afbeelding in de TXD precies hetzelfde is min de extensie (bijv: henk.bmp word henk). Reageren
jesse237 Geplaatst: 11 november 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 november 2009 Zorg dat je het gebouw selecteert -> attach -> bord, de naam van de afbeelding in de TXD precies hetzelfde is min de extensie (bijv: henk.bmp word henk). Precies zo gedaan. naam is in beide gevallen HSLWALL1.PNG komt in beide gevallen vanzelfde map. als ik bord attach aan gebouw zie ik niks als ik gebouw attach aan bord zie ik van verte wit bord en als ik dichterbij kom zie ik gewoon wat er op het plaatje stond, dus geen graffiti! Reageren
jesse237 Geplaatst: 19 november 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 19 november 2009 (bewerkt) Is er een andere manier om dit te doen? Want niemand heeft een oplossing voor hoe ik het nu doe.. Bewerkt: 19 november 2009 door jesse237 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.