Jump to content

GTA IV MP werkt niet meer na 5e patch


Mythbuster

Recommended Posts

Ik heb het zelfde probleem en het is opgetreden na patch 5 ja.

Ik heb de game al 3 keer opnieuw geinstalleerd maar ik heb nog steeds hetzelfde.

Ik ga het ook niet nog meer proberen om hem opnieuw te installeren want anders is zometeen de serial te veel gebruikt.

Weet iemand trouwens hoe vaak je die kan gebruiken(dus hoe vaak je opnieuw kan installeren)?

uninstalleer het spel nog eens. kijk of er nog bestanden in de map blijven staan na-dat je het spel hebt verwijderd.

als die er namelijk nog inzitten, moet je die nog even verwijderen. als het goed is kan je dan namelijk gewoon weer GTA IV opnieuw installeren zonder dat rotprobleempje. :Y

mensen, er zijn wel manieren om de patch te laten werken, gewoon even druk door blijven zoeken op google.

veel plezier :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het zelfde probleem en het is opgetreden na patch 5 ja.

Ik heb de game al 3 keer opnieuw geinstalleerd maar ik heb nog steeds hetzelfde.

Ik ga het ook niet nog meer proberen om hem opnieuw te installeren want anders is zometeen de serial te veel gebruikt.

Weet iemand trouwens hoe vaak je die kan gebruiken(dus hoe vaak je opnieuw kan installeren)?

uninstalleer het spel nog eens. kijk of er nog bestanden in de map blijven staan na-dat je het spel hebt verwijderd.

als die er namelijk nog inzitten, moet je die nog even verwijderen. als het goed is kan je dan namelijk gewoon weer GTA IV opnieuw installeren zonder dat rotprobleempje. :Y

mensen, er zijn wel manieren om de patch te laten werken, gewoon even druk door blijven zoeken op google.

veel plezier :cya:

nee er blijft niks achter in de map.

De hele map verdwijnt na het verwijderen

Link to comment
Delen op andere websites

Even een klein dingetje: Als je het spel probeert opnieuw te installeren om dit te verhelpen, probeer dan wél de patch te downloaden via de Rockstar website dinges.. Link staat in dat topic over deze patch in GTA IV Nieuws.. Ik heb het idee dat de patch die je via Games for Windows Live download, bij sommige deze problemen geeft... Volgens mij krijgen de mensen die ditzelfde probleem hebben en de patch na een nieuwe installatie via de Rockstar site downloaden, dit probleem dus niet meer... Maar als je de patch dan wéér via Games for windows installeert, dan krijg je waarschijnlijk gewoon hetzelfde probleem na herinstallatie..

(Beetje moeilijk uit te leggen :puh:)

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

nou, mijn spel is zo leuk om me niet eens meer te laten in multiplayer, net een uur verspilt om het spel voor multiplayer klaar te maken, nou alle updates gedaan, en het spel beweert dat ik gemodificeerde bestanden heb, de ironie erachter maakt het alleen al leuk aangezien ik dat spel juist helemaal origineel heb gelaten als backup van mijn gemodde gta4. Ik krijg dagelijks meer spijt dat ik 45 euro aan dit spel heb uitgegeven, elke keer is er weer andere onzin met het spel, nu leveren ze een patch waarvan de online functie bij weinigen nog blijkt te werken, en dan ook nog gewoon verdommen om hem van GFWL af te halen, nee hoor, gewoon lekker eigenwijs laten staan, top hoor rockstar!

1 ding weet ik zeker, de volgende gta koop ik niet.

Link to comment
Delen op andere websites

nou, mijn spel is zo leuk om me niet eens meer te laten in multiplayer, net een uur verspilt om het spel voor multiplayer klaar te maken, nou alle updates gedaan, en het spel beweert dat ik gemodificeerde bestanden heb, de ironie erachter maakt het alleen al leuk aangezien ik dat spel juist helemaal origineel heb gelaten als backup van mijn gemodde gta4. Ik krijg dagelijks meer spijt dat ik 45 euro aan dit spel heb uitgegeven, elke keer is er weer andere onzin met het spel, nu leveren ze een patch waarvan de online functie bij weinigen nog blijkt te werken, en dan ook nog gewoon verdommen om hem van GFWL af te halen, nee hoor, gewoon lekker eigenwijs laten staan, top hoor rockstar!

1 ding weet ik zeker, de volgende gta koop ik niet.

poehpoeh, R* kan niet direct alle bugs vinden enzo, want namelijk niet iedereens zijn GTA is hetzelfde, zo zou het kunnen zijn dat je misschien een back-upje over het hoofd hebt gezien voor bijv een normale .dff of .txd (of het andere wat gta IV mocht gebruiken, weet ik niet:cab:) of heb je misschien een mod verkeerd gedownload. maar heeft R* dan ook de patch laten staan nadat ze het wisten? anders is dat inderdaad ook een beetje Naïef van ze :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

nou, mijn spel is zo leuk om me niet eens meer te laten in multiplayer, net een uur verspilt om het spel voor multiplayer klaar te maken, nou alle updates gedaan, en het spel beweert dat ik gemodificeerde bestanden heb, de ironie erachter maakt het alleen al leuk aangezien ik dat spel juist helemaal origineel heb gelaten als backup van mijn gemodde gta4. Ik krijg dagelijks meer spijt dat ik 45 euro aan dit spel heb uitgegeven, elke keer is er weer andere onzin met het spel, nu leveren ze een patch waarvan de online functie bij weinigen nog blijkt te werken, en dan ook nog gewoon verdommen om hem van GFWL af te halen, nee hoor, gewoon lekker eigenwijs laten staan, top hoor rockstar!

1 ding weet ik zeker, de volgende gta koop ik niet.

poehpoeh, R* kan niet direct alle bugs vinden enzo, want namelijk niet iedereens zijn GTA is hetzelfde, zo zou het kunnen zijn dat je misschien een back-upje over het hoofd hebt gezien voor bijv een normale .dff of .txd (of het andere wat gta IV mocht gebruiken, weet ik niet:cab:) of heb je misschien een mod verkeerd gedownload. maar heeft R* dan ook de patch laten staan nadat ze het wisten? anders is dat inderdaad ook een beetje Naïef van ze :klap:

Elke gta is gewoon gelijk, je hebt alleen 3 verschillende versies, USA, Europa en Russian, dat r* niet elke bug direct kan ivnden okee, maar we zijn inmiddels een jaar verder en nog steeds zitten we dezelfde bugs aan te gapen en elke patch neemt meer bugs met zich mee.

Link to comment
Delen op andere websites

NIEUWS! ik kan gta mp weer op! ik heb alle laatste benodigde modtools geinstalleerd (dsound, filecheckfix en scripthook) en het werkt weer!

ik had ervoor het probleem om de MP niet op te raken, zoals jullie, zelfs zonder enige modfiles.

Probeer ook eens zoals mij en we zullen zien wat er gebeurt

klik hier, hier en hier voor de bestanden.

*misschien belangrijk: ik heb deze eerst geinstalleerd, dan gta gepatcht met patch 4, gta crashte toen het lade. ik heb patch 5 toegepast en nu werkt alles goed*

:klap: veel plezier :klap:

Bewerkt: door jvj
Link to comment
Delen op andere websites

de ironie erachter maakt het alleen al leuk aangezien ik dat spel juist helemaal origineel heb gelaten als backup van mijn gemodde gta4.

Klein dingetje: Zoals ik het begrijp heb je 2 installaties van GTA.. een gemodde, en een ungemodde.. Als ik dat verkeerd begrijp dan bestaat deze post niet :7.

Thing is: Nu kun je Rockstar wel de schuld geven dat je originele spel ook niet meer op MP kan, maar het punt is, dat GTA helemaal niet bedoeld is om te modden, en als je dus niet had gemod, had je misschien dit probleem helemaal niet gehad. Rockstar 'hoeft' er geen rekening mee te houden dat het hebben van een gemodde en een ungemodde installatie ervoor kan zorgen dat ook de ungemodde niet meer werkt! Het spel is daar immers niet voor bedoeld, net zoals cheats glitches kunnen opleveren: Zal hun een zorg zijn, het spel hoort alleen maar te werken met hoe het in de winkel verkocht wordt, dat het fout gaat als je erin gaat cheaten of modden(ookal is dat in een andere installatie...), dat zal hun een zorg zijn: dat is dan de fout van degene die dat heeft gedaan, had 'ie dat maar niet moeten doen.. Tenminste, zo denken zij, en ik geef ze daarin groot gelijk...

Vergelijk het hiermee: Als je een auto koopt, behoort die te werken zoals hij uit de fabriek komt.. Als jij dan iets aan die auto gaat veranderen, bijvoorbeeld je gaat hem anders afstellen en daardoor draai je bij de eerste de beste keer dat je hem start de hele motor in de soep, dan zal dat de fabrikant een zorg zijn: Daar is de auto niet voor gemaakt, dus zij zullen ook de verantwoordelijkheid niet hebben :puh:

Van wat ik gelezen heb controleert spel nu ook of er op de computer bepaalde programma's meedraaien waardoor je eventueel kan cheaten, en om maar wat te noemen: Misschien betekend dat ook wel dat het spel kijkt of er in de Rockstar map bestanden in een GTA installatie staan die gemod zijn(of dat nou de installatie is die op dat moment draait of niet zeg maar..). Dat zou dan gedaan kunnen zijn ter bescherming tegen eventuele cheat-mogelijkheden die nog kunnen worden bedacht waarbij je de bestanden van de mod of cheat niet in de GTA IV map hebt staan maar in een aparte folder in de Rockstar map.. (Ik zeg maar wat hoor, het is maar een idee, want zo zouden ze natuurlijk een extra beveiliging ingebouwd kunnen hebben...)

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Myth, het gaat erom dat het 2 verschillende folders zijn, beiden werken gewoon, maar gta4 ziet de back upped gta4 folder(nou ja eigenlij de geinstalleerde, want het spel dat geinstalleert is is ook de ongemodde, dus de gemodde is een kopie) kennelijk als gemod. Ik heb verder ook helemaal geen zin om moeite te doen, ik heb een half jaar de meoiete gedaan gta4 nog een beetje speelbaar te maken, ik heb geen zin om hier ook nog eens tijd aan te verspillen, aan een waardeloze MP. Ik heb die back up folder ook gewoon verwijderd verder, en guess what, direct daarna heb ik back ups nodig, nooit nodig gehad, maar ik verwijder hem, en voila, ze zijn nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap je punt ook wél, alleen als je nou eens leest wat ik zeg: Stel er wordt iets bedacht zodat je mods kan installeren die in een andere map staan in de Rockstar map, (dat GTA die bestanden in die map toch leest als je hem vanuit de normale installatie map opstart), zodat ze misschien de beveiliging van IV kunnen omzeilen door de IV map niet aan te passen. Misschien heeft Rockstar wel een preventieve beveiliging daartegen gemaakt waardoor IV controleert of er toevallig gemodde IV bestanden in een andere map staan...(En als dat zo is laat het spel je niet meer MP in gaan) Net zoals ze het zo gemaakt hebben dat IV controleert of er toevallig een programma mee draait waarmee je kan cheaten..

Overigens: Over die backup.. Da's ook je eigen schuld xD Als je sowieso niet had gaan modden, had dit alles waarschijnlijk niet gebeurt

Had trouwens wel een idee voor je: Download filecheckfix, dan controleert het spel niet meer op gemodde bestanden, en kan je(ookal is die installatie niet gemod) gewoon online met die zogenaamd gemodde bestanden :) Maarja.. Jammer dat je 't al verwijderd hebt :7

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

bump.

Nou Myth, je conclusie lijkt te kloppen, ik ging gister kijken met mijn gemodde gta(ook xliveless) en ik kreeg de error dat ik neit ingelogd was bij GFWL, dit is dus een mogelijk beveiligings lek in gta4, ik kan misschein even kijken zonder xliveless of ik dna ehct in multiplayer kan, want het gemodde spel draait op patch 3

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...