sean5874 Geplaatst: 13 november 2009 Rapport Geplaatst: 13 november 2009 (bewerkt) Hallo, Ik heb weer eens een probleem . In mijn game begin je normaal altijd in LV. Ik wil dit verplaatsen naar LS, om precies te zijn, voor een muur in Glen Park. Ik heb de coordinaten hiervan: 1955.1253, -1248.4831, 19.7646. Maar als ik dit invoer, dan gebeurt in-game het volgende. - Je kijkt niet recht tegen de muur aan, maar ernaast (je bent dus wel in Glen Park) (de camera staat dus verkeerd) - Je ziet de characters niet bij het selecteren (ligt mogelijk ook weer aan de camera?) - Als je een character spawnt, wordt je toch geteleporteerd naar de oude beginplek (dus niet naar Glen Park) Ik heb hier al eerder een probleem mee gehad, wie weet hoe ik dit werkend maak?? sean5874 Bewerkt: 13 november 2009 door sean5874 Reageren
Wanted Geplaatst: 13 november 2009 Rapport Geplaatst: 13 november 2009 Hallo, Ik heb weer eens een probleem . In mijn game begin je normaal altijd in LV. Ik wil dit verplaatsen naar LS, om precies te zijn, voor een muur in Glen Park. Ik heb de coordinaten hiervan: 1955.1253, -1248.4831, 19.7646. Maar als ik dit invoer, dan gebeurt in-game het volgende. - Je kijkt niet recht tegen de muur aan, maar ernaast (je bent dus wel in Glen Park) (de camera staat dus verkeerd) - Je ziet de characters niet bij het selecteren (ligt mogelijk ook weer aan de camera?) - Als je een character spawnt, wordt je toch geteleporteerd naar de oude beginplek (dus niet naar Glen Park) Ik heb hier al eerder een probleem mee gehad, wie weet hoe ik dit werkend maak?? sean5874 SetPlayerPos(playerid, 1955.1253, -1248.4831, 19.7646); // Hier de plaats waar het poppetje moet verschijnen. In jouw geval was dat dus 1955.1253, -1248.4831, 19.7646. SetPlayerFacingAngle(playerid, 0.0); // De richting waar de speler heen kijkt, dit is meestal naar de camera toe. SetPlayerCameraPos(playerid, 0.0, 0.0, 0.0); // De plaats van de camera. SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1955.1253, -1248.4831, 19.7646); // De plaats waar de camera heen kijkt, dit is meestal hetzelfde als de plaats van het poppetje. Om de plek te veranderen waar je spawnt, moet je zoeken naar de volgende code: AddPlayerClass. In deze code staat de XYZ van waar de speler moet spawnen. Reageren
sean5874 Geplaatst: 13 november 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 november 2009 Bedankt voor je reactie Wanted! Het systeem werkt voor een deel goed, maar er zit helaas nog een klein probleempje in, Bij het character-kiezen kijkt de camera van opzij tegen de speler aan, ik zou dit graag van voren willen hebben, dus de camera gericht naar het muurtje. Voor de duidelijkheid heb ik wat screens geupload, de eerste is de situatie nu en de tweede hoe ik het zou willen hebben. Hoe draai je die camera zodat dit kan?? De screens Imageshack/gtacharacters Reageren
Sandra Geplaatst: 13 november 2009 Rapport Geplaatst: 13 november 2009 Probeer zelf eens wat te experimenteren met de coordinaten. In mijn tutorial staat uitgelegd hoe coördinaten werken, lees dat eens door want het zou veel handiger zijn als je zelf weet hoe je coördinaten moet toepassen. Reageren
Wanted Geplaatst: 13 november 2009 Rapport Geplaatst: 13 november 2009 Je hebt je camera positie verkeerd staan, als je deze nog een keer opslaat zou het moeten werken. Reageren
sean5874 Geplaatst: 13 november 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 november 2009 Ik heb dit geprobeerd, nog steeds geen verandering Reageren
coolnniek9 Geplaatst: 18 november 2009 Rapport Geplaatst: 18 november 2009 Ik heb dit geprobeerd, nog steeds geen verandering Het laatste cijfer he, dan heb je 4 hoeken, 0 90 180 360 Je moet 1 van die 4 cijfers kiezen. Moet niet maar 0 wijst naar het noorden. ( Dacht ik ) Dus het is zelf maar waar je wilt. Reageren
Wanted Geplaatst: 19 november 2009 Rapport Geplaatst: 19 november 2009 Ik heb dit geprobeerd, nog steeds geen verandering Het laatste cijfer he, dan heb je 4 hoeken, 0 90 180 360 Je moet 1 van die 4 cijfers kiezen. Moet niet maar 0 wijst naar het noorden. ( Dacht ik ) Dus het is zelf maar waar je wilt. Het eerste getal is de X-Coördinaat, het tweede getal is het Y-Coördinaat, het derde getal is het Z-Coördinaat, en het 4e getal is de richting waar de speler heen kijkt, oftewel het A-Coördinaat (Angle). Is dit wat je bedoelt? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.