Jump to content

Probleemtje met start-spawn

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik heb weer eens een probleem :ch:. In mijn game begin je normaal altijd in LV. Ik wil dit verplaatsen naar LS, om precies te zijn, voor een muur in Glen Park. Ik heb de coordinaten hiervan: 1955.1253, -1248.4831, 19.7646. Maar als ik dit invoer, dan gebeurt in-game het volgende.

- Je kijkt niet recht tegen de muur aan, maar ernaast (je bent dus wel in Glen Park) (de camera staat dus verkeerd)

- Je ziet de characters niet bij het selecteren (ligt mogelijk ook weer aan de camera?)

- Als je een character spawnt, wordt je toch geteleporteerd naar de oude beginplek (dus niet naar Glen Park)

Ik heb hier al eerder een probleem mee gehad, wie weet hoe ik dit werkend maak??

sean5874

Bewerkt: door sean5874
Geplaatst:

Hallo,

Ik heb weer eens een probleem :ch:. In mijn game begin je normaal altijd in LV. Ik wil dit verplaatsen naar LS, om precies te zijn, voor een muur in Glen Park. Ik heb de coordinaten hiervan: 1955.1253, -1248.4831, 19.7646. Maar als ik dit invoer, dan gebeurt in-game het volgende.

- Je kijkt niet recht tegen de muur aan, maar ernaast (je bent dus wel in Glen Park) (de camera staat dus verkeerd)

- Je ziet de characters niet bij het selecteren (ligt mogelijk ook weer aan de camera?)

- Als je een character spawnt, wordt je toch geteleporteerd naar de oude beginplek (dus niet naar Glen Park)

Ik heb hier al eerder een probleem mee gehad, wie weet hoe ik dit werkend maak??

sean5874

SetPlayerPos(playerid, 1955.1253, -1248.4831, 19.7646); // Hier de plaats waar het poppetje moet verschijnen. In jouw geval was dat dus 1955.1253, -1248.4831, 19.7646.
SetPlayerFacingAngle(playerid, 0.0); // De richting waar de speler heen kijkt, dit is meestal naar de camera toe.
SetPlayerCameraPos(playerid, 0.0, 0.0, 0.0); // De plaats van de camera.
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1955.1253, -1248.4831, 19.7646); // De plaats waar de camera heen kijkt, dit is meestal hetzelfde als de plaats van het poppetje.

Om de plek te veranderen waar je spawnt, moet je zoeken naar de volgende code: AddPlayerClass. In deze code staat de XYZ van waar de speler moet spawnen.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie Wanted!

Het systeem werkt voor een deel goed, maar er zit helaas nog een klein probleempje in,

Bij het character-kiezen kijkt de camera van opzij tegen de speler aan, ik zou dit graag van voren willen hebben, dus de camera gericht naar het muurtje. Voor de duidelijkheid heb ik wat screens geupload, de eerste is de situatie nu en de tweede hoe ik het zou willen hebben. Hoe draai je die camera zodat dit kan??

De screens Imageshack/gtacharacters

Geplaatst:

Probeer zelf eens wat te experimenteren met de coordinaten.

In mijn tutorial staat uitgelegd hoe coördinaten werken, lees dat eens door want het zou veel handiger zijn als je zelf weet hoe je coördinaten moet toepassen.

Geplaatst:

Ik heb dit geprobeerd, nog steeds geen verandering :cry:

Het laatste cijfer he, dan heb je 4 hoeken,

0 90 180 360

Je moet 1 van die 4 cijfers kiezen. Moet niet maar 0 wijst naar het noorden. ( Dacht ik ) Dus het is zelf maar waar je wilt.

Geplaatst:

Ik heb dit geprobeerd, nog steeds geen verandering :cry:

Het laatste cijfer he, dan heb je 4 hoeken,

0 90 180 360

Je moet 1 van die 4 cijfers kiezen. Moet niet maar 0 wijst naar het noorden. ( Dacht ik ) Dus het is zelf maar waar je wilt.

Het eerste getal is de X-Coördinaat, het tweede getal is het Y-Coördinaat, het derde getal is het Z-Coördinaat, en het 4e getal is de richting waar de speler heen kijkt, oftewel het A-Coördinaat (Angle). Is dit wat je bedoelt?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...