Jump to content

RAM

coolnniek9

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Echt stokoud? Het is toch van 2006?

Het stamt nog uit de jaren 90....

Edit: hoe kan het eigenlijk SDRAM zijn met een 2.93Ghz Pentium IV...? Het moet DDR zijn, SDRAM word al sinds de eerste generatie Pentium IV en Celeron niet meer gebruikt.

Dat neemt niet weg dat RAM voor een dergelijke setup erg duur is, DDR1 is bijna exotisch.

Bewerkt: door Galiorix
  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• coolnniek9

24

• wesley123

17

• Emaitroy

13

• Galiorix

6

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Waarom wil je in vredesnaam 45 euro verkloten aan SDRAM geheugen? Het levert je waarschijnlijk weinig extra performance op...

Ja sorry ik weet er niks van, er word gezegd dat ik geen andere kan nemen omdat me moederbord dat niet ondersteundt :(

M'n PC is uit 2006, en dan stoppen ze er een stokoude Ram kaart in?

Jammer dat me garantie verlopen is :(

whaha tuurlijk, dan moet je hem wel 2e hands hebben gekocht aangezien er toen al geen P4's meer werden gemaakt, ook werd de 6 serie al niet meer gemaakt en dat geheugen is op zijn vroegst uit 2000

Geplaatst:

whaha tuurlijk, dan moet je hem wel 2e hands hebben gekocht aangezien er toen al geen P4's meer werden gemaakt, ook werd de 6 serie al niet meer gemaakt en dat geheugen is op zijn vroegst uit 2000

Volgens Wikipedia werd het in 1993 populair.

Geplaatst:

idd, dat las ik net ook, en in 2000 werd het de enige, kortom, het type geheugen is ouder dan de meeste mensen hier

Geplaatst:

Volgens Wikipedia werd het in 1993 populair.

wow, dan is het gewoon uitgestorven

Geplaatst:

Het is simpel, je PC is te verouderd om te upgraden. 512 mb Ram gaat je pc niet redden, beter spaar je door voor een complete upgrade.

Geplaatst:

Waarom wil je in vredesnaam 45 euro verkloten aan SDRAM geheugen? Het levert je waarschijnlijk weinig extra performance op...

Ja sorry ik weet er niks van, er word gezegd dat ik geen andere kan nemen omdat me moederbord dat niet ondersteundt :(

Heb mijn PC gekocht in 06 :) ( bedoelde ik )

Maar kan ik nu geen nieuwe RAM kaart in me pc gooien?

Geplaatst:

Heb mijn PC gekocht in 06 :) ( bedoelde ik )

Maar kan ik nu geen nieuwe RAM kaart in me pc gooien?

het kan dus wel, maar het heeft weinig tot geen nut.

Geplaatst:

Kan ook een foutje in Infotool zijn. Bij mij geeft hij namelijk ook SDRam aan, terwijl ik DDR(2) heb.

Geplaatst:

ooo, waarom gaat het geen nut hebben?

In principe heeft het wel zin hoor, maar het kost veel geld. Ik denk persoonlijk dat er DDR1 geheugen in zit maar dat is net als SDRAM al niet echt populair meer omdat het nauwelijks meer gebruikt wordt. Omdat het nauwelijks gebruikt wordt gaat de prijs logischerwijs omhoog en produceren steeds minder geheugen producenten DDR1 geheugen maken (vraag en aanbod).

Aangezien je geen zware programma's draait en waarschijnlijk ook geen geweldige games erop speelt (daar is de hardware sowieso te oud voor), zou ik het niet doen omdat je er weinig van zult merken met de dingen die je doet. Je krijgt misschien 2 of 3 FPS meer bij GTA San Andreas, maar that is it.

Geplaatst:

ooo, waarom gaat het geen nut hebben?

In principe heeft het wel zin hoor, maar het kost veel geld. Ik denk persoonlijk dat er DDR1 geheugen in zit maar dat is net als SDRAM al niet echt populair meer omdat het nauwelijks meer gebruikt wordt. Omdat het nauwelijks gebruikt wordt gaat de prijs logischerwijs omhoog en produceren steeds minder geheugen producenten DDR1 geheugen maken (vraag en aanbod).

Aangezien je geen zware programma's draait en waarschijnlijk ook geen geweldige games erop speelt (daar is de hardware sowieso te oud voor), zou ik het niet doen omdat je er weinig van zult merken met de dingen die je doet. Je krijgt misschien 2 of 3 FPS meer bij GTA San Andreas, maar that is it.

Waarom denk je dat het DDR1 is?

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...