Honkbal95 Geplaatst: 16 november 2009 Rapport Geplaatst: 16 november 2009 Hallo, Ik zat vandaag op Gamer.nl te kijken en ook op wat andere game sites en ik kwam daar het volgende bericht tegen. Activision gaat een online betaalmodel introduceren voor zijn grootste franchise, waaronder Call of Duty. Dit meldde Thomas Tippl, financieel manager bij Activision Blizzard, in een interview met website IGN tijdens het BMO Capital Markets Conference in New York. Dit nieuwe model zou mogelijk kunnen betekenen dat mensen extra moeten betalen om games van Activision online te moeten spelen. Tippl meldde in het interview dat, hoewel het lastig is om het online business-model van World of Warcraft naar andere franchise van de uitgever te vertalen, het zeker verwacht kan worden dat dit gaat gebeuren. De uitgever gaat hiervoor de kennis die door de jaren heen is opgedaan door hun eigen onlineteam en dat van Blizzard combineren. Marktonderzoek Volgens Tippl hebben fans aangegeven dat er vraag is naar extra mogelijkheden, content en innovatie die ze momenteel nog missen en zijn ze zelfs bereid hiervoor te betalen. Mogelijk komt deze informatie uit een marktonderzoek dat Activision afgelopen juni heeft gehouden. Wanneer het nieuwe model van start moet gaan en wat het precies gaat inhouden, is nog niet bekend. Bron:Gamer.nl Wat vinden jullie hiervan dat je misschien moet gaan betalen. Ik zelf vind het wel taboe. Je betaalt al De volle mep voor je game en dan MOET je ook nog je INTERNETKOSTEN betalen PLUS het GELD OM ONLINE DAT SPEL TE SPELEN. Reageren
TalkingPear Geplaatst: 16 november 2009 Rapport Geplaatst: 16 november 2009 Dan hebben ze wat mij betreft een klant minder Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 16 november 2009 Rapport Geplaatst: 16 november 2009 Dan zullen er wel snel hacks volgen om zulke spellen gratis online te spelen, of men gaat zelf een mod maken om zoiets online te spelen en het zelf te hosten. Reageren
wesley123 Geplaatst: 16 november 2009 Rapport Geplaatst: 16 november 2009 maar goed dat ik niet online speel... Reageren
GTAJoel Geplaatst: 16 november 2009 Rapport Geplaatst: 16 november 2009 Ik ben tegen betalen om online te spelen. Wat ik nog wel kan begrijpen is dat je uitbreidingen kan kopen.. Reageren
flippie13 Geplaatst: 16 november 2009 Rapport Geplaatst: 16 november 2009 Dan moeten ze drastisch de SP langer gaan maken, 60 euro voor die 5 uur plezier vind ik zelf veels te veel. IK heb hem juist gekocht met als 1 van de hoofdzaken online, en om daar nou ook eens voor te gaan betalen: 'suck my balls' Reageren
Forumrunner Geplaatst: 16 november 2009 Rapport Geplaatst: 16 november 2009 Infinity Ward? Treyarch misschien, maar IW niet. Reageren
Dr.Oppai Geplaatst: 20 november 2009 Rapport Geplaatst: 20 november 2009 dan steek ik een dikke vinger in de lucht ter ere van dat bedrijf,bullshit,ik betaal gvd al voor een spel en dan nog het lef hebben om betaald te maken.geld groeit niet op men rug...... Reageren
AwiVC Geplaatst: 20 november 2009 Rapport Geplaatst: 20 november 2009 Infinity Ward? Treyarch misschien, maar IW niet. Opzich zie je al wel indicaties dat het zou kunnen.. zoals het belachelijke weghalen van dedicated servers in MW2 "omdat het spel ervaren moet worden zoals de makers dat bedoelen". IW kan nu vrij makkelijk betaling inlassen, maarja dan verliezen ze sowieso klanten dus áls ze het doen zal het pas over een hele tijd zijn in de volgende games gok ik. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.