Jump to content

Systeem upgrade.


Danoontje_nl

Recommended Posts

Hey, ik wil mijn pc weer eens upgraden omdat ik er nu niet echt zware games op kan spelen. Liefsts wil ik de zwaardere games op Medium. Budget is tot 200 euro, mobo+Ram wil ik graag wel weer hergebruiken.

specs:

Mobo: Asus m3n78 SE

Proccessor: AMD Athlon 7750+

Geheugen: Kingston 2 GB

Videokaart: Asus EAH3450

Voeding: Corsiar 450W

Bewerkt: door Danoontje_nl
Link to comment
Delen op andere websites

200 euro is veel te weinig voor een upgrade, dat gaat nooit lukken. Sowieso moet je een verouderde processor op je moederbord doen aangezien het moederbord de huidige generate Athlon II en Phenom II niet ondersteund. Ik zou wachten totdat je ongeveer 400 euro tot je beschikking hebt, dit is gewoon geld verspilling.

Link to comment
Delen op andere websites

ik zou eerder een nieuwe videokaart kopen, ide is het probleem, de athlon kan nog wel voor een half jaartje mee.

Met 2GB intern ga je dat zeker niet halen, er zal minstens 1 tot 2GB bij moeten komen om acceptabele framerates op Medium te kunnen halen met Far Cry 2 of Crysis Warhead. En dan zit je altijd nog met de processor, die toch wel een aardige bottleneck vormt...

Link to comment
Delen op andere websites

Zocht wat op Google. Maar het schijnt dat mijn moederbord AM3 ready is. Als ik dan gewoon de Bios flash, en er een AM3 processor in prik. Dan is het toch gewoon goed?

Bewerkt: door Danoontje_nl
Link to comment
Delen op andere websites

Zocht wat op Google. Maar het schijnt dat mijn moederbord AM3 ready is. Als ik dan gewoon de Bios flash, en er een AM3 processor in prik. Dan is het toch gewoon goed?

Waar heb je dat gevonden? Ik heb op de site van ASUS in ieder geval geen BIOS versies kunnen vinden die compatibel zijn met de huidige vloot processors. En dan nog zit je met een waardeloos budget, want je kan niet voor 200 euro een goede processor en een goede videokaart kopen.

Oke, ik heb nog even beter gezocht en zie inderdaad dat de PhenomII met een BIOS update ondersteund word. Dat is een probleem weg, maar dan zit je altijd nog met het budget en de hoeveelheid RAM. Die 2GB is echt een bottleneck als je voor de rest zeg een HD4870 en een Phenom X4 945, of iets in die richting...

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Budget budget:

=1&product[198682]=1"]Klik

Maar beter spaar je nog even door voor iets als dit:

=1&product[210544]=1"]Klik

Edit: foutje, ik bedoelde eerder een 4890 of HD5850.

En best daar nog een Ram latje van 1 of 2 gigabyte bij, maar dat hangt af van de lat die er nu al inzit. :)

Bewerkt: door .Senne
Link to comment
Delen op andere websites

Met 2GB intern ga je dat zeker niet halen, er zal minstens 1 tot 2GB bij moeten komen om acceptabele framerates op Medium te kunnen halen met Far Cry 2 of Crysis Warhead.

Onzin. Ik heb ook nog 2 GB intern geheugen en ik speel gewoon Far Cry 2 op Very High met zeer stabiele framerate en ook speel ik Crysis op Medium/High met voldoende FPS. Het is totaal niet nodig om extra RAM aan te schaffen. 4 GB is echt niet nodig om te gamen.

Link to comment
Delen op andere websites

Met 2GB intern ga je dat zeker niet halen, er zal minstens 1 tot 2GB bij moeten komen om acceptabele framerates op Medium te kunnen halen met Far Cry 2 of Crysis Warhead.

Onzin. Ik heb ook nog 2 GB intern geheugen en ik speel gewoon Far Cry 2 op Very High met zeer stabiele framerate en ook speel ik Crysis op Medium/High met voldoende FPS. Het is totaal niet nodig om extra RAM aan te schaffen. 4 GB is echt niet nodig om te gamen.

ligt aan je resolutie, jij als "hardware freak" moet dat nu toch wel weten? IK kan ook alles in 640x480 high 8xAA 16xAF spelen.

PS: begin aub nooit meer over low/medium/high kunnen spelen zonder je resolutie erbij te posten, dit is de hardware sectie, niet de prutsersectie vol praatjes.

Link to comment
Delen op andere websites

640x480 word niet meer gebruikt, dat zal jij als nu toch wel moeten weten.

En als je een beetje goed geheugen hebt (in je hoofd :puh:) weet je denk ik wel op welke resolutie ik game, heb ik vaak genoeg vertelt. 1280x1024 is dat. Maar een grotere resolutie in games heeft volgens mij toch echt eerder effect op je videokaart geheugen dan op je systeemgeheugen. Ik draag mijn PC ook wel eens naar beneden en game dan op onze TV met resolutie van 1366x768, wat dus breder is dan 1280 en ik heb echt niet minder FPS daardoor.

En dan zit je nog met de kwestie 23 bit of 64 bit. In het eerste geval ben je gewoon de sjaak en heb je slechts 3 GB en een beetje tot je beschikking. Ook zonde van je geld nu DDR2 geheugen duurder aan het worden is.

PS: Dat "prutserige sectie" slaat nergens op. Doe eens normaal en houd het gezellig. Er zijn al genoeg vervelende leden. :bier:

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

640x480 word niet meer gebruikt, dat zal jij als nu toch wel moeten weten.

En als je een beetje goed geheugen hebt (in je hoofd :puh:) weet je denk ik wel op welke resolutie ik game, heb ik vaak genoeg vertelt. 1280x1024 is dat. Maar een grotere resolutie in games heeft volgens mij toch echt eerder effect op je videokaart geheugen dan op je systeemgeheugen. Ik draag mijn PC ook wel eens naar beneden en game dan op onze TV met resolutie van 1366x768, wat dus breder is dan 1280 en ik heb echt niet minder FPS daardoor.

En dan zit je nog met de kwestie 23 bit of 64 bit. In het eerste geval ben je gewoon de sjaak en heb je slechts 3 GB en een beetje tot je beschikking. Ook zonde van je geld nu DDR2 geheugen duurder aan het worden is.

PS: Dat "prutserige sectie" slaat nergens op. Doe eens normaal en houd het gezellig. Er zijn al genoeg vervelende leden. :bier:

Fout, het heeft net zo goed invloed op het RAM geheugen als op het videogeheugen. 1280x1024 is inmiddels een achterhaalde resolutie omdat er tegenwoordig vooral breedbeeld schermen gemaakt worden en het niet echt te vergelijken is met resoluties als 1600x1080 o.i.d.. 3 tot 4 GB is gewoon een absoluut minimum om op hoge resolutie goed te kunnen gamen.

En dan zijn er nog legio aan andere voordelen:

  • Je kan meer en zwaardere applicaties (tegelijk) draaien
  • Alt tabben tijdens het gamen gaat veel sneller
  • Je computer word sneller omdat er minder gebruikt word gemaakt van de pagefile op je HDD, veruit het langzaamste component in je computer
  • Laadtijden van games zijn een stuk korter
  • En ga zo maar door...

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Je kan mij een hoop wijs maken Galiorix, maar niet dat ik Far Cry niet meer op Very High kan spelen met een iets grotere resolutie. Jij gaat gelijk uit van een 1080p resolutie maar niet iedereen heeft zo'n groot scherm. Ik geloof best dat het een klein prestatie verlies tot gevolg zal hebben als ik nu op 1080p ging spelen, maar ik geloof niet dat ik geen stabiele framerate ga halen op medium. De recommended eisen zis 2 GB en niet 4 GB. Maargoed, helaas heb ik geen 24"-geld dus zal het nog wel even duren voordat ik mogelijk tegen de lamp loop en je gelijk moet geven.

@ Bovenduurman: Bedankt voor de correctie, het moet inderdaad 32 bits zijn.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...