Jump to content

Internet valt steeds weg

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hee forummers,

Sinds vorige week zit ik met een erg lastig probleem. Ik heb een game-pc staan, maar sinds een aantal dagen terug valt de internet op die pc uit. We hebben beneden een router staan die via het elektriciteitsnet in ons huis internet doorstuurt naar de PC die boven staat. Ik start de pc op en heb 5 minuten internet, waarna hij weer uitvalt. Op de PC die beneden staat heb ik helemaal geen probleem met internet, het ligt dus waarschijnlijk aan de toestellen die het internet via stroomnet sturen (Devolo), of aan de PC zelf.

Ik heb dus korte tijd internet die werkt zoals het moet, tot deze plots half uitvalt; ik heb zogezegd nog wel internet, maar sites laden niet, MW2 MP valt weg, Steam valt uit, enzovoort. Als ik de PC even laat staan en dan weer probeer werkt het soms weer. Ik heb al eens getest of het aan de Devolo kastjes ligt, maar ik denk van niet. Kan het zijn dat het aan de netwerkadapter (Realtek) ligt, dat deze het begeven heeft? Of weet iemand anders een oplossing of test waardoor ik erachter kan komen waar het aan ligt? Ik wil namelijk liever niet een nieuw moederbord kopen en dan merken dat het aan de kastjes ligt of omgekeerd.

Iemand enige suggesties? :( Het is behoorlijk lastig aangezien ik voor school moet werken en voor Flitskikker moet vertalen met behulp van internet, en zelf ook MW2 wil spelen.

Edit: dus dit heb ik al geprobeerd:

*Drivers van de netwerkkaart geherinstalleerd

*Devolo kastjes van plaats verwisseld om te zien of het daaraan lag

*de pc opengeschroefd en afgestoft + dink waar de kabel ingaat gechecked

*Schijfdefragmentatie (moest toch gebeuren, niet dat het veel uitmaakt

*CCleaner gedraaid

*Malwarebytes gedraaid

*via cmd met de commands /ipconfig /flushDNS /release /renew gekeken of het daarna weer werkte, niet dus

Te doen:

*Out of inspiration, insert solution here. :(

All help is welcome. :cry:

Bewerkt: door .Senne
Geplaatst:

Toevallig nog zo'n USB dingetje liggen die draadloze netwerken kan ontvangen? (Ben ff de naam kwijt :puh: ). Zo kan je ff testen of je internet aansluiting kapot is.

Geplaatst:

Zo'n ding zit normaal in de pc ingebouwd, maar het signaal van de router is niet sterk genoeg om tot deze pc te reiken. :(

Ondertussen ook de Devolo stuurprogramma's geherinstalleerd, heeft ook niets geholpen. :(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...