Jump to content

Nieuwe pc


Grove4L

Recommended Posts

Ik zou binnenkort een pc willen kopen, maar ik heb er helaas niet veel verstand van... Ik zoek een pc voor goed te gamen maar moet geen pure game pc zijn, gewoon beetje algemeen maar wel gamegericht. Wat raden jullie me aan?

Budget: €1200

Doel: gaming, algemeen computeren (GTAIV mogelijk)

Desktop of laptop: laptop(liefst, anders desktop)

Merk pc of samengesteld: merk pc, die je gwn zo kan bestellen op vb. Dell.com, niet dat ik hem zelf ineen moet knutselen

Benodigde randapparatuur: Beeldscherm, toetsenbord, muis, luidsprekers

b]Besturingssysteem[/b]: Windows

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: /

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: /

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: merk pc

Extra koeling (voor overklokkken)?: /

Bewerkt: door Grove4L
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou binnenkort een pc willen kopen, maar ik heb er helaas niet veel verstand van... Wat raden jullie me aan?

Budget: €1200

Doel: gaming, algemeen computeren (GTAIV mogelijk)

Desktop of laptop: laptop(liefst, anders desktop)

Merk pc of samengesteld: merk pc, die je gwn zo kan bestellen op vb. Dell.com, niet dat ik hem zelf ineen moet knutselen

Benodigde randapparatuur: Beeldscherm, toetsenbord, muis, luidsprekers

b]Besturingssysteem[/b]: Windows

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: /

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: /

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: merk pc

Extra koeling (voor overklokkken)?: /

als je wilt gamen en gta iv wilt kunnen spelen kan ik je de laptop meteen afraden die zijn echt langzaam..

een acer is meestal wel goed nou ja dat is de beste pc die wij in huis hebben en die heeft nvidia

Link to comment
Delen op andere websites

Denk eraan, ik woon in België, en ik zou het veel gemakkelijker gewoon een merkpc te bestellen. Is dat zo moeilijk misschien?

Bij alternate kunnen ze het ook in elkaar zetten. Nee het is niet moeilijk, maar merk PC's zijn 10x zo slecht.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij prefereert een laptop, en voor dat budget heb je best goede laptops. Hoewel je met dit budget een super vette PC kan kopen, heb je ook best aardige laptops in deze prijsklasse. Ik heb leuke game-laptop voor je gevonden: Het is een ASUS (Een van de beste, zoniet dé beste notebookbakker) Klik, Met Core 2 Duo P7450 @ 2,13 Ghz, 4 GB RAM, GTX260. Best een redelijke laptop welke spelletjes best aardig kan draaien. GTA IV zal hij wel trekken.

Maar nogmaals, een desktop voor dit budget levert meer prestaties. Dan kun je de PC uitrusten met een snelle Core i7 processor en 2 DirextX 11 videokaarten.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

als je wilt gamen en gta iv wilt kunnen spelen kan ik je de laptop meteen afraden die zijn echt langzaam..

een acer is meestal wel goed nou ja dat is de beste pc die wij in huis hebben en die heeft nvidia

Jij moet echt niet zo veel poepadvies geven.

een acer is meestal wel goed

Ligt eraan welke Acer.

en die heeft nvidia

En wat dan nog? Als hij een nvidia 8100gt heeft kan je er niet mee gamen he.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb wat voor je samengesteld op Alternate. Alternate zit ook in belgië. Als je de PC wilt laten assembleren door Alternate kost dit 60 euro extra. De verzendkosten zijn 9,50 in Nederland. Voor belgië geloof ik ook zoiets.

De PC bestaat uit een Asus moederbord, een Intel Core i5 processor, en ATI Radeon 5770 videokaart en 4 GB geheugen. Ik heb een harddisk genomen met 1 TB opslag en een DVD drive. Verder zit er een 22" monitor bij, een game toetsenbord en game muis en een 5.1 speakerset.

post-35628-1258579348,56_thumb.png

post-35628-1258579621,27_thumb.png

PS: Omdat mijn laptop een scherm heeft van 1280x800 paste de winkelwagen niet helemaal in mijn scherm, en heb ik 2 screenshots gemaakt. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ga gewoon voor een normaal toetsenbord, Logitech media keyboard achtig geval van 20-25 euro en klaar. die reclusa is echt oerlelijk en faalt hem best wel.

ipv die G5 zou ik mx518 pakken en dan een steelseries Qck+/qck heavy muismat erbij doen. ( eens een goede muismat en je wilt nooit meer zonder;) )

Kast kun je eventueel ook nog op besparen, coolermaster centurion bijv, nog degelijker ook dan zo'n neppe "gamekast".

Link to comment
Delen op andere websites

Als het niet zo "game achtig" moet zijn raad ik een Logitech Wave toetsenbord aan. Ik heb er op mogen werken en ze typen heerlijk. Al is dat een kwestie van smaak. Zoek dus zelf maar een leuke kast, muis en toetsenbord erbij, anders doe ik het straks weer niet conform je smaak.

@ Limbolander: Smaken verschillen. Ik vind die Reclusa een mooi toetsenbord, en kies ook de "neppe" M9 boven een in mijn ogen té zakelijke Centurion.

Link to comment
Delen op andere websites

Die PC kan de komende 2 jaar denk ik de nieuwste games wel op de mooiere instellingen spelen. Daarna zul je steeds minder instellingen op high of very high kunnen zetten. Wat jij wilt is ook bijna onmogelijk. Deze PC kan over 5 jaar onmogelijk nog de nieuwste games op high draaien. Voor normaal gebruik gaat deze PC wel 5 jaar mee. Het is een Quad-core dus dat zit voorlopig wel snor. Trouwens kun je over een jaar of 2 nog een 2e HD5770 erbij kopen, zodat je ook dan de nieuwste games nog op high kan blijven spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...