Grove4L Geplaatst: 19 november 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 19 november 2009 Ok, maar als ik de pc wil samenstellen op alternate.be, vraagt hij om een extra case-fan. Klopt dit? En welke zou ik het best nemen? Reageren
Sprunk Geplaatst: 19 november 2009 Rapport Geplaatst: 19 november 2009 Als je wilt gaan overclocken kan een extra fan geen kwaad. Het is niet noodzakelijk, maar 1 of 2 fans in je systeem zal wel goed doen. Je kan gewoon elke nemen die je wilt, als je er maar een beetje op let dat hij niet teveel herrie maakt, dat zou vervelend zijn. Reageren
Galiorix Geplaatst: 19 november 2009 Rapport Geplaatst: 19 november 2009 Als je wilt gaan overklokken is een after marked koeler sowieso aan te raden om de levensduur van je CPU te verlengen aangezien een CPU bij hoge temperaturen veel harder 'slijt' als bij lage temperaturen. Gewoon een Scythe Mugen 2 kopen en een extra casefan om de lucht uit de kast te zuigen en je kan goed aan de slag met overklokken. Reageren
Limbolander Geplaatst: 20 november 2009 Rapport Geplaatst: 20 november 2009 Als je wilt gaan overclocken kan een extra fan geen kwaad. Het is niet noodzakelijk, maar 1 of 2 fans in je systeem zal wel goed doen. Je kan gewoon elke nemen die je wilt, als je er maar een beetje op let dat hij niet teveel herrie maakt, dat zou vervelend zijn. Uit ervaring spreek ik dat je als eerste beter een tientje extra kunt spenderen voor een fatsoenlijke processorkoeler/VGA koeler dan allemaal van die fans gaan halen om je airflow te verbeteren. Dat laatste gaat je echt maar op een paar grades maximaal helpen. Reageren
Sprunk Geplaatst: 20 november 2009 Rapport Geplaatst: 20 november 2009 Als je wilt gaan overclocken kan een extra fan geen kwaad. Het is niet noodzakelijk, maar 1 of 2 fans in je systeem zal wel goed doen. Je kan gewoon elke nemen die je wilt, als je er maar een beetje op let dat hij niet teveel herrie maakt, dat zou vervelend zijn. Uit ervaring spreek ik dat je als eerste beter een tientje extra kunt spenderen voor een fatsoenlijke processorkoeler/VGA koeler dan allemaal van die fans gaan halen om je airflow te verbeteren. Dat laatste gaat je echt maar op een paar grades maximaal helpen. Klopt. Maar ook als je niet gaat overclocken is een fan in je case geen overbodige luxe. Het is zeker goed voor de levensduur van je hardware, echter is het niet noodzakelijk voor zover ik weet. Reageren
coolnniek9 Geplaatst: 20 november 2009 Rapport Geplaatst: 20 november 2009 Denk eraan, ik woon in België, en ik zou het veel gemakkelijker gewoon een merkpc te bestellen. Is dat zo moeilijk misschien? Bij alternate kunnen ze het ook in elkaar zetten. Nee het is niet moeilijk, maar merk PC's zijn 10x zo slecht. Merk PC'S zijn helemaal niet 10x zo slecht Reageren
Hayte Geplaatst: 20 november 2009 Rapport Geplaatst: 20 november 2009 Denk eraan, ik woon in België, en ik zou het veel gemakkelijker gewoon een merkpc te bestellen. Is dat zo moeilijk misschien? Bij alternate kunnen ze het ook in elkaar zetten. Nee het is niet moeilijk, maar merk PC's zijn 10x zo slecht. Merk PC'S zijn helemaal niet 10x zo slecht Merk PC's met dezelfde hardware als een zelfbouw pc zijn niet slechter, alleen veel duurder. Vaak als je een merk PC koopt, is de hardware ook heel slecht tegen over elkaar. Je kan dan bijvoorbeeld een hele goede CPU hebben (i7), maar dan met een hele slechte Grafische kaart (8200GS, of iets in die richting). Reageren
Sprunk Geplaatst: 20 november 2009 Rapport Geplaatst: 20 november 2009 Merk PC's zijn vrijwel even goed als een zelf gebouwde PC, alleen zijn merk PC's in verhouding dan wel een stuk duurder. Probeer maar eens een merk PC te vinden met een Core i7 en HD5800 videokaart, en stel er dan zelf 1 samen. Het verschil in prijs is dan behoorlijk groot. Tevens hebben merk PC's vaak budget moederborden en/of goedkoop geheugen. En vaak zijn de OEM's inderdaad totaal niet gebalanceerd. Zit er een goede processor in, krijg je er een drol van een VGA bij en heb je een sterke VGA stoppen ze er een flut processor in. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 21 november 2009 Rapport Geplaatst: 21 november 2009 Hij prefereert een laptop, en voor dat budget heb je best goede laptops. Hoewel je met dit budget een super vette PC kan kopen, heb je ook best aardige laptops in deze prijsklasse. Ik heb leuke game-laptop voor je gevonden: Het is een ASUS (Een van de beste, zoniet dé beste notebookbakker) Klik, Met Core 2 Duo P7450 @ 2,13 Ghz, 4 GB RAM, GTX260. Best een redelijke laptop welke spelletjes best aardig kan draaien. GTA IV zal hij wel trekken. Maar nogmaals, een desktop voor dit budget levert meer prestaties. Dan kun je de PC uitrusten met een snelle Core i7 processor en 2 DirextX 11 videokaarten. Seriously, een Intel Core 2 Duo die niet eens zo goed is met een GTX 260? Als dat geen bottleneck is. Reageren
Sprunk Geplaatst: 21 november 2009 Rapport Geplaatst: 21 november 2009 Het is een GTX260M en nee, het is geen bottleneck. ASUS heeft echt wel genoeg verstand om een laptop te maken zonder bottlenecks. Het is best een snelle notebook processor en die GTX260M kun je niet vergelijken met een normale GTX260. Reageren
Limbolander Geplaatst: 21 november 2009 Rapport Geplaatst: 21 november 2009 Hij prefereert een laptop, en voor dat budget heb je best goede laptops. Hoewel je met dit budget een super vette PC kan kopen, heb je ook best aardige laptops in deze prijsklasse. Ik heb leuke game-laptop voor je gevonden: Het is een ASUS (Een van de beste, zoniet dé beste notebookbakker) Klik, Met Core 2 Duo P7450 @ 2,13 Ghz, 4 GB RAM, GTX260. Best een redelijke laptop welke spelletjes best aardig kan draaien. GTA IV zal hij wel trekken. Maar nogmaals, een desktop voor dit budget levert meer prestaties. Dan kun je de PC uitrusten met een snelle Core i7 processor en 2 DirextX 11 videokaarten. Seriously, een Intel Core 2 Duo die niet eens zo goed is met een GTX 260? Als dat geen bottleneck is. Je kunt de laptop hardware ook totaal niet vergelijken met desktop hardware, die GTX 260M (m=mobile) presteert stukken slechter als een desktop gtx 260, lijkt me nogal logisch ook. die hardware benamingen van laptops en dan vooral de videokaarten mogen ze echt eens een systeem van maken waardoor je wel nog de bomen door t bos ziet.. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.