ikt Geplaatst: 19 november 2009 Rapport Geplaatst: 19 november 2009 Budget: Niet al te veel Doel: Gamen Desktop of laptop: 't is een desktop Merk pc of samengesteld: Was een mark pc, wil ik iets aan doen Benodigde randapparatuur: Noppes Besturingssysteem: Heb al Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: CPU, GPU, RAM, case, HDD, voeding (standaard 400W, heb hier nog eentje van 500W liggen), DVD brander/blu ray speler Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Heb al Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: zelf upgraden, maar kan ik zelf Extra koeling (voor overklokkken)?: Mogelijk. Core 2 Quad Q8300. Ik wil hem minimaal naar de 3.0GHz tillen. Ik ben gewoon zat van de crappy kwaliteit van deze Medion PC. Werkt maar half. Ohja, het moederbord is omgedraaid. Dus de PCI-(e) poorten zitten boven. Geen idee waarom. Kan dit problemen opleveren met het moederbord vervangen? En deze computer heeft een eigen draadloos dingetje, maar ik heb niet gevonden waar dit zit. Waarschijk wordt de hele case als ontvanger/zender gebruikt, ergens anders kom ik niet op. Maar als ik het moederbord vervang, heb ik dan nog draadloos netwerkkaart? En nog een laatste belangrijke vraag: Verloopt de licentie van mijn OEM Vista als ik een ander moederbord pak? Reageren
Kryziek Geplaatst: 19 november 2009 Rapport Geplaatst: 19 november 2009 (bewerkt) Je wilt alles hergebruiken?? Wrm wil je dan een nieuwe? Ik zie alleen geen mobo, dus je wilt die alleen nieuw? Bewerkt: 19 november 2009 door Kryziek Reageren
wesley123 Geplaatst: 19 november 2009 Rapport Geplaatst: 19 november 2009 okee, wat zijn je specs? in het geval van een P4 zie ik totaal geen nut om je moederbord te vervangen. Reageren
Kryziek Geplaatst: 19 november 2009 Rapport Geplaatst: 19 november 2009 Hij heeft een Core 2 Quad Q8300. Citaat: Extra koeling (voor overklokkken)?: Mogelijk. Core 2 Quad Q8300. Ik wil hem minimaal naar de 3.0GHz tillen. Reageren
wesley123 Geplaatst: 19 november 2009 Rapport Geplaatst: 19 november 2009 excuses, daar heb ik overheen gelezen. Het probleem is dat de OEM wel eens zou kunnen weigeren, je pc is ten slotte veranderd, sterker nog, door de bios is je hele pc in feite anders, waardoor de licentie als illegaal bestempelt kan worden omdat die vaker is gebruikt. Reageren
ikt Geplaatst: 20 november 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 20 november 2009 excuses, daar heb ik overheen gelezen. Het probleem is dat de OEM wel eens zou kunnen weigeren, je pc is ten slotte veranderd, sterker nog, door de bios is je hele pc in feite anders, waardoor de licentie als illegaal bestempelt kan worden omdat die vaker is gebruikt. Okay. Dat is dan nu duidelijk. Dankje. Ik heb echt veel gezocht op Google, hier en daar info over OEM OS en moederborden gevraagd maar niemand antwoord. Dus dan weet ik dat nu. Dan maar geen nieuw moederbord. Reageren
Galiorix Geplaatst: 20 november 2009 Rapport Geplaatst: 20 november 2009 Ik heb een Medion PC gehad en toen de OEM installatie gestart met mijn i7 systeem, een wereld van verschil met mijn oude AMD systeem. Je moet dan je Windows opnieuw activeren omdat de hardware configuratie dusdanig verandert is dat de checksum daarvan aan de bel trekt en dus voor die melding zorgt. Windows geactiveerd via de telefoon (is gratis) en alles werkte prima. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.