Jump to content

PC upgrade


ikt

Recommended Posts

Budget: Niet al te veel

Doel: Gamen

Desktop of laptop: 't is een desktop

Merk pc of samengesteld: Was een mark pc, wil ik iets aan doen

Benodigde randapparatuur: Noppes

Besturingssysteem: Heb al

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: CPU, GPU, RAM, case, HDD, voeding (standaard 400W, heb hier nog eentje van 500W liggen), DVD brander/blu ray speler

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Heb al

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: zelf upgraden, maar kan ik zelf

Extra koeling (voor overklokkken)?: Mogelijk. Core 2 Quad Q8300. Ik wil hem minimaal naar de 3.0GHz tillen.

Ik ben gewoon zat van de crappy kwaliteit van deze Medion PC. Werkt maar half.

Ohja, het moederbord is omgedraaid. Dus de PCI-(e) poorten zitten boven. Geen idee waarom. Kan dit problemen opleveren met het moederbord vervangen? En deze computer heeft een eigen draadloos dingetje, maar ik heb niet gevonden waar dit zit. Waarschijk wordt de hele case als ontvanger/zender gebruikt, ergens anders kom ik niet op. :puh: Maar als ik het moederbord vervang, heb ik dan nog draadloos netwerkkaart?

En nog een laatste belangrijke vraag: Verloopt de licentie van mijn OEM Vista als ik een ander moederbord pak?

Link to comment
Delen op andere websites

excuses, daar heb ik overheen gelezen.

Het probleem is dat de OEM wel eens zou kunnen weigeren, je pc is ten slotte veranderd, sterker nog, door de bios is je hele pc in feite anders, waardoor de licentie als illegaal bestempelt kan worden omdat die vaker is gebruikt.

Link to comment
Delen op andere websites

excuses, daar heb ik overheen gelezen.

Het probleem is dat de OEM wel eens zou kunnen weigeren, je pc is ten slotte veranderd, sterker nog, door de bios is je hele pc in feite anders, waardoor de licentie als illegaal bestempelt kan worden omdat die vaker is gebruikt.

Okay. Dat is dan nu duidelijk. Dankje. :) Ik heb echt veel gezocht op Google, hier en daar info over OEM OS en moederborden gevraagd maar niemand antwoord. Dus dan weet ik dat nu. :) Dan maar geen nieuw moederbord. :(

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een Medion PC gehad en toen de OEM installatie gestart met mijn i7 systeem, een wereld van verschil met mijn oude AMD systeem. Je moet dan je Windows opnieuw activeren omdat de hardware configuratie dusdanig verandert is dat de checksum daarvan aan de bel trekt en dus voor die melding zorgt. Windows geactiveerd via de telefoon (is gratis) en alles werkte prima.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...