Jump to content

Nieuwe HDD


Sprunk

Recommended Posts

Hallo forummers,

Ik heb nu een al wat oudere 160 GB Seagate Barracuda 7200RPM HDD in mijn PC zitten en deze begint vol te raken. Nu wil ik dus een nieuwe HDD kopen. Ik wil een interne HDD.

Kan ik nu het beste een grote HDD aanschaffen, of kan ik misschien beter 2 wat minder grote schijven nemen en die in RAID-0 plaatsen. Ik weet dat RAID sneller is, maar is het ook echt merkbaar sneller. Starten programma's sneller op en laden games sneller? Ik weet dat een SSD het snelste is maar daar heb ik geen geld voor. Wat kan ik het beste doen. Mijn moederbord ondersteund RAID.

Alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo forummers,

Ik heb nu een al wat oudere 160 GB Seagate Barracuda 7200RPM HDD in mijn PC zitten en deze begint vol te raken. Nu wil ik dus een nieuwe HDD kopen. Ik wil een interne HDD.

Kan ik nu het beste een grote HDD aanschaffen, of kan ik misschien beter 2 wat minder grote schijven nemen en die in RAID-0 plaatsen. Ik weet dat RAID sneller is, maar is het ook echt merkbaar sneller. Starten programma's sneller op en laden games sneller? Ik weet dat een SSD het snelste is maar daar heb ik geen geld voor. Wat kan ik het beste doen. Mijn moederbord ondersteund RAID.

Alvast bedankt!

Persoonlijk zou ik het slimmer vinden als je nu gewoon grote HDD pakt en als SSDs goedkoper zijn(80GB voor 80 euro :puh:) dan zou ik die SSD erbij halen. RAID heb ik gedraait met 2 Velociraptors en ik moet zeggen ik liep er niet warm of koud van.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat jij bedoelt is RAID-1, bij RAID-0, welke ik dan wil draaien, wordt de data over 2 disks verdeeld. Als ik dan 2x 250 GB erin doe heb ik 500 GB. Overigens is 1 TB voor mij veels teveel. Als ik 300 GB heb, heb ik daar ruim genoeg aan. 2x160, dus 320 GB is voor mij meer dan zat.

Maar als ik QinX goed begrijp valt het allemaal wel mee qua snelheidswinst. Dan kan ik beter 1 schijf nemen want dat is goedkoper dan 2 schijven. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...