qum Geplaatst: 22 november 2009 Rapport Geplaatst: 22 november 2009 (bewerkt) Zou iemand voor mij een gate willen maken die op comando open gaat (dus bijv; /open). En dan met deze coordinaten. closed^^ CreateObject(980, 2313.8107910156, -1218.1257324219, 23.342107772827, 0, 0, 89.324493408203); //gate1 closed CreateObject(980, 2360.8818359375, -1271.8779296875, 25.759103775024, 0, 0, 0); //gate2 closed Opened^^ CreateObject(980, 2313.8107910156, -1218.1257324219, 20.088232040405, 0, 0, 89.324493408203); //gate1 opened CreateObject(980, 2360.8818359375, -1271.8779296875, 20.064821243286, 0, 0, 269.0546875); //gate2 opened Als ik eventuele includes nodig heb, zou je dat dan even willen vermelden? (Hoeft niet persee download, want anders zoek ik 'm wel even) Bewerkt: 22 november 2009 door qum Reageren
Crusher!! Geplaatst: 22 november 2009 Rapport Geplaatst: 22 november 2009 (bewerkt) Kant en klaar: #include <a_samp> //==================================================================== //--------------[ Het onderste kan je veranderen. ]------------------ //==================================================================== #define _MOVE_SPEED 2.0 // snelheid van het open / dicht gaan. #define _RCON_ONLY false // true = aan, false = uit. new Float:Gates[4][7] = // stel hieronder je coords in. { {0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0}, //gate 1 open {0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0}, //gate 1 dicht {0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0}, //gate 2 open {0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0} //gate 2 dicht }; //==================================================================== //--------------[ Vanaf hier niks meer veranderen ]------------------- //==================================================================== #define _MENU_ITEMS 4 // niet veranderen. new gate1,gate2,Menu:menu; // niet veranderen. new MenuStrings[4][128] = {"Gate 1 open", "Gate 1 close", "Gate 2 open", "Gate 2 close"}; // menu opties, je kan de tekst veranderen. public OnGameModeInit() { menu = CreateMenu("Test Menu", 1, 200.0, 150.0, 200.0, 200.0); // maakt menu. for(new x=0; x < _MENU_ITEMS; x++) { AddMenuItem(menu, 0, MenuStrings[x]); // add menu keuzes. } gate1 = CreateObject(980, 0.0,0.0,0.0, 0, 0, 0); //gate1. gate2 = CreateObject(980, 0.0,0.0,0.0, 0, 0, 0); //gate2. SetObjectPos(gate1,Gates[0][0],Gates[0][1],Gates[0][2]); // maakt gesloten gate 1. SetObjectRot(gate1,Gates[0][3],Gates[0][4],Gates[0][5]); // maakt gesloten gate 1. SetObjectPos(gate2,Gates[2][0],Gates[2][1],Gates[2][2]); // maakt gesloten gate 2. SetObjectRot(gate2,Gates[2][3],Gates[2][4],Gates[2][5]); // maakt gesloten gate 2. return true; } public OnGameModeExit() { DestroyObject(gate1); // vernietigd gate1. DestroyObject(gate2); // vernietigd gate2. DestroyMenu(menu); // vernietigd het menu. return true; } public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if (strcmp("/gate", cmdtext, true, 4) == 0 || strcmp("/gates", cmdtext, true, 5) == 0) // je kan /gate of /gates typen. { ShowMenuForPlayer(menu,playerid); return true; } return false; } public OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row) { new Menu:PlayerMenu = GetPlayerMenu(playerid); if(PlayerMenu == menu) { #if _RCON_ONLY == true if(!IsPlayerAdmin(playerid)) return false; #endif Object(row); return true; } return false; } Object(row) { if(!IsValidObject(gate1)) return false; if(!IsValidObject(gate2)) return false; switch(row) { case 0: { MoveObject(gate1,Gates[1][0],Gates[1][1],Gates[1][2],_MOVE_SPEED); // opend gate 1 SetObjectRot(gate1,Gates[1][3],Gates[1][4],Gates[1][5]); // opend gate 1 } case 1: { MoveObject(gate1,Gates[0][0],Gates[0][1],Gates[0][2],_MOVE_SPEED); // sluit gate 1 SetObjectRot(gate1,Gates[0][3],Gates[0][4],Gates[0][5]); // sluit gate 1 } case 2: { MoveObject(gate2,Gates[3][0],Gates[3][1],Gates[3][2],_MOVE_SPEED); // opend gate 2 SetObjectRot(gate2,Gates[3][3],Gates[3][4],Gates[3][5]); // opend gate 2 } case 3: { MoveObject(gate2,Gates[2][0],Gates[2][1],Gates[2][2],_MOVE_SPEED); // sluit gate 2 SetObjectRot(gate2,Gates[2][3],Gates[2][4],Gates[2][5]); // sluit gate 2 } } return true; } Bewerkt: 7 januari 2010 door Crusher!! Reageren
qum Geplaatst: 22 november 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 22 november 2009 >>> Door Sandra: Mega-quote verwijderd<<< Dankjewel! Ik ga het later op de dag uitproberen, ben nu namelijk niet thuis. Reageren
Crusher!! Geplaatst: 22 november 2009 Rapport Geplaatst: 22 november 2009 Dankjewel! Ik ga het later op de dag uitproberen, ben nu namelijk niet thuis. Gewoon erin zettten en dan ingame en dan typen '/gate' of '/gates' en quote de volgende x geen heel script. BAH, nu zit sandra me alweer te verbeteren, wordt er nog es depri van,. >>> Door Sandra: Je kent me toch? Ik heb je dubbelpost ook even samengevoegd :$ <<< Edit: BAH, post ff een heel script en krijg niet eens een reactie van "het werkt" ofzo... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.