sean5874 Geplaatst: 23 november 2009 Rapport Geplaatst: 23 november 2009 Hallo, Mijn freeroam server is bijna af. Gister kreeg ik na het zien van de film 2012 (geweldige film!) het idee om een 2012 server te maken. Het wordt een soort kopie van mijn freeroam server, maar dan iets anders. Daarom zoek ik mensen die mij kunnen vertellen hoe ik dit in moet stellen: - De steden moeten gedeeltelijk onder water staan. - Het weer moet altijd op 'mistig' staan - Ik wil graag bij het starten van de server een spectaculaire inleidingsvideo laten zien. Weet jij hoe dit in te stellen is? Reageer dan plz! sean5874 Reageren
Remi-X Geplaatst: 23 november 2009 Rapport Geplaatst: 23 november 2009 1. Gaat niet. 2. Gaat wel: SetWeather(weatherid) of SetPlayerWeather(playerid, weatherid). 3. Gaat al helemaal niet. Of je moet NPC's gaan maken, en ze dan gaan spectaten, of camera's die ze volgen. Reageren
Ottoman 47 Geplaatst: 23 november 2009 Rapport Geplaatst: 23 november 2009 Als je het nog spectaculair wilt, kan je het beter bij MTA houden. Reageren
Remi-X Geplaatst: 23 november 2009 Rapport Geplaatst: 23 november 2009 Raad ik niet aan. Het is beter om met SA:MP te beginnen scripten, aangezien MTA Scripting zo enorm niet normaal groot is, en ook nog eens een veel moeilijkere taal. Veel dingen komen dan wel overeen met SA:MP, maar dat is juist handig als je eerst SA:MP probeert, en dan pas MTA. Als SA:MP je niet lukt, zal MTA je al helemaal niet lukken. En lukt SA:MP je wel, kan je MTA een kans geven. Reageren
Ottoman 47 Geplaatst: 23 november 2009 Rapport Geplaatst: 23 november 2009 SA-MP is makkelijker, maar ook weinig functies. MTA is moeilijker, maar weer meerdere functies. Reageren
David22 Geplaatst: 23 november 2009 Rapport Geplaatst: 23 november 2009 Het kan wel. Maar je moet dan heel San Andreas iets van 2 of 3x bouwen, alle objecten (hmm, hoeveel zijn dat er? miljoenen?) laten bewegen, etc. Zo goed als onmogelijk dus, en dan ga ik er ook nog eens vanuit dat het in technisch opzicht mogelijk is, waar ik aan twijfel. Reageren
Sebassje Geplaatst: 23 november 2009 Rapport Geplaatst: 23 november 2009 (bewerkt) Raad ik niet aan. Het is beter om met SA:MP te beginnen scripten, aangezien MTA Scripting zo enorm niet normaal groot is, en ook nog eens een veel moeilijkere taal. Veel dingen komen dan wel overeen met SA:MP, maar dat is juist handig als je eerst SA:MP probeert, en dan pas MTA. Als SA:MP je niet lukt, zal MTA je al helemaal niet lukken. En lukt SA:MP je wel, kan je MTA een kans geven. Dit is lulkoek, MTA (Lua) scripting is juist makkelijk. Nou, om het te bewijzen.. Laten we eens een playername outputten (clientside). MTA: outputChatBox(getPlayerName(getLocalPlayer()) -- Outputs Sebas SAMP: new name[MAX_PLAYER_NAME], string[48]; GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name)); format(string, sizeof(string), "%s", name ); SendClientMessageToAll(0xFFFF00AA, string); Explain me nu eens welke moeilijker is . MTA is gewoon simpeler dan samp. ---------------------- Ontopic: Waterlevel wijzigen in MTA is mogelijk. Zie ook Multi Theft Auto 1.0 release video: (Alle functie's op een rij). Bewerkt: 23 november 2009 door Sebassje Reageren
Remcconen Geplaatst: 23 november 2009 Rapport Geplaatst: 23 november 2009 MTA is minder regels om te scripten dan SAMP. Maar SAMP is veel overzichtelijker. Welke je beter vind, is je eigen mening. Bijde zijn goed. Reageren
David22 Geplaatst: 23 november 2009 Rapport Geplaatst: 23 november 2009 (bewerkt) Dit is lulkoek, MTA (Lua) scripting is juist makkelijk. Nou, om het te bewijzen.. Laten we eens een playername outputten (clientside). MTA: outputChatBox(getPlayerName(getLocalPlayer()) -- Outputs Sebas SAMP: new name[MAX_PLAYER_NAME], string[48]; GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name)); format(string, sizeof(string), "%s", name ); SendClientMessageToAll(0xFFFF00AA, string); Wat loop jij nou stom uit je nekplooi te lullen In SA-MP kan het ook zo: new FALSE = false; #define SendClientFormattedMessage(%0,%1,%2) do{new _str[128]; format(_str,128,%2); SendClientMessage(%0,%1,_str);}while(FALSE) #define SendClientFormattedMessageToAll(%1,%2,%3) do{new sendfstring[128];format(sendfstring,128,(%2),%3);SendClientMessageToAll((%1),sendfstring);}while(FALSE) // Code er 1x inpleuren, of in include zetten ofzo SendClientFormattedMessageToAll(playerid, 0xFFFF00AA, "%s", PlayerName(playerid)); Thnx Remi MTA is minder regels om te scripten dan SAMP. Maar SAMP is veel overzichtelijker. Welke je beter vind, is je eigen mening. Bijde zijn goed. Nee, beide zijn goed Bewerkt: 23 november 2009 door David22 Reageren
Sebassje Geplaatst: 23 november 2009 Rapport Geplaatst: 23 november 2009 (bewerkt) Dit is lulkoek, MTA (Lua) scripting is juist makkelijk. Nou, om het te bewijzen.. Laten we eens een playername outputten (clientside). MTA: outputChatBox(getPlayerName(getLocalPlayer()) -- Outputs Sebas SAMP: new name[MAX_PLAYER_NAME], string[48]; GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name)); format(string, sizeof(string), "%s", name ); SendClientMessageToAll(0xFFFF00AA, string); Wat loop jij nou stom uit je nekplooi te lullen In SA-MP kan het ook zo: new FALSE = false; #define SendClientFormattedMessage(%0,%1,%2) do{new _str[128]; format(_str,128,%2); SendClientMessage(%0,%1,_str);}while(FALSE) #define SendClientFormattedMessageToAll(%1,%2,%3) do{new sendfstring[128];format(sendfstring,128,(%2),%3);SendClientMessageToAll((%1),sendfstring);}while(FALSE) // Code er 1x inpleuren, of in include zetten ofzo SendClientFormattedMessageToAll(playerid, 0xFFFF00AA, "%s", PlayerName(playerid)); Thnx Remi MTA is minder regels om te scripten dan SAMP. Maar SAMP is veel overzichtelijker. Welke je beter vind, is je eigen mening. Bijde zijn goed. Nee, beide zijn goed We hebben het niet hier over shortcuts van scripting, en waarom die while() in de define?? wil je de client laten crashen ?? Bewerkt: 23 november 2009 door Sebassje Reageren
Remi-X Geplaatst: 23 november 2009 Rapport Geplaatst: 23 november 2009 De While functie weet ik niet waarom hij erbij zit, maar laat ik je een ding zeggen: Het werkt perfect. Daarnaast bevat SA:MP standaarden, en bijna geen ingewikkelde functies. Plus dat SA:MP dus hetzelfde kan met de chatbox als in MTA, maar in MTA zit de format in het programma verwerkt, in SA:MP kan je die geheel naar eigen smaak aanpassen. Reageren
Ottoman 47 Geplaatst: 9 december 2009 Rapport Geplaatst: 9 december 2009 Kan je in SA:MP de chatbox modificeren? Wist ik nog géén eens. Kan je dat uitleggen? :$ Reageren
Remi-X Geplaatst: 9 december 2009 Rapport Geplaatst: 9 december 2009 Echt moddificeren kan niet, enkel de outputs kan je veranderen met variablen. En kleurtjes geven, Maar MTA kan je weer wel veel meer met de chatbox. Reageren
Azer Geplaatst: 9 december 2009 Rapport Geplaatst: 9 december 2009 Dit topic staat anders nog steeds in "SA:MP Scripting", vanwaar de SA:MP vs MTA discussie? Reageren
Dakendak Geplaatst: 14 december 2009 Rapport Geplaatst: 14 december 2009 Dit topic staat anders nog steeds in "SA:MP Scripting", vanwaar de SA:MP vs MTA discussie? Omdat iemand zei dat MTA beter was Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.