Jump to content

2012 server maken


sean5874

Recommended Posts

Hallo,

Mijn freeroam server is bijna af. Gister kreeg ik na het zien van de film 2012 (geweldige film!) het idee om een 2012 server te maken. Het wordt een soort kopie van mijn freeroam server, maar dan iets anders. Daarom zoek ik mensen die mij kunnen vertellen hoe ik dit in moet stellen:

- De steden moeten gedeeltelijk onder water staan.

- Het weer moet altijd op 'mistig' staan

- Ik wil graag bij het starten van de server een spectaculaire inleidingsvideo laten zien.

Weet jij hoe dit in te stellen is? Reageer dan plz!

sean5874

Link to comment
Delen op andere websites

Raad ik niet aan. Het is beter om met SA:MP te beginnen scripten, aangezien MTA Scripting zo enorm niet normaal groot is, en ook nog eens een veel moeilijkere taal. Veel dingen komen dan wel overeen met SA:MP, maar dat is juist handig als je eerst SA:MP probeert, en dan pas MTA. Als SA:MP je niet lukt, zal MTA je al helemaal niet lukken. En lukt SA:MP je wel, kan je MTA een kans geven.

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan wel.

Maar je moet dan heel San Andreas iets van 2 of 3x bouwen, alle objecten (hmm, hoeveel zijn dat er? miljoenen?) laten bewegen, etc. Zo goed als onmogelijk dus, en dan ga ik er ook nog eens vanuit dat het in technisch opzicht mogelijk is, waar ik aan twijfel.

Link to comment
Delen op andere websites

Raad ik niet aan. Het is beter om met SA:MP te beginnen scripten, aangezien MTA Scripting zo enorm niet normaal groot is, en ook nog eens een veel moeilijkere taal. Veel dingen komen dan wel overeen met SA:MP, maar dat is juist handig als je eerst SA:MP probeert, en dan pas MTA. Als SA:MP je niet lukt, zal MTA je al helemaal niet lukken. En lukt SA:MP je wel, kan je MTA een kans geven.

Dit is lulkoek, MTA (Lua) scripting is juist makkelijk.

Nou, om het te bewijzen.. Laten we eens een playername outputten (clientside).

MTA:

outputChatBox(getPlayerName(getLocalPlayer()) -- Outputs Sebas

SAMP:

new name[MAX_PLAYER_NAME], string[48];
GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name));
format(string, sizeof(string), "%s", name );
SendClientMessageToAll(0xFFFF00AA, string);

Explain me nu eens welke moeilijker is :).

MTA is gewoon simpeler dan samp.

----------------------

Ontopic:

Waterlevel wijzigen in MTA is mogelijk.

Zie ook Multi Theft Auto 1.0 release video:

(Alle functie's op een rij).

:)

Bewerkt: door Sebassje
Link to comment
Delen op andere websites

Dit is lulkoek, MTA (Lua) scripting is juist makkelijk.

Nou, om het te bewijzen.. Laten we eens een playername outputten (clientside).

MTA:

outputChatBox(getPlayerName(getLocalPlayer()) -- Outputs Sebas

SAMP:

new name[MAX_PLAYER_NAME], string[48];
GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name));
format(string, sizeof(string), "%s", name );
SendClientMessageToAll(0xFFFF00AA, string);

Wat loop jij nou stom uit je nekplooi te lullen :cab:

In SA-MP kan het ook zo:

new FALSE = false;
#define SendClientFormattedMessage(%0,%1,%2) do{new _str[128]; format(_str,128,%2); SendClientMessage(%0,%1,_str);}while(FALSE)
#define SendClientFormattedMessageToAll(%1,%2,%3) do{new sendfstring[128];format(sendfstring,128,(%2),%3);SendClientMessageToAll((%1),sendfstring);}while(FALSE)

// Code er 1x inpleuren, of in include zetten ofzo


SendClientFormattedMessageToAll(playerid, 0xFFFF00AA, "%s", PlayerName(playerid));

Thnx Remi :puh::)

MTA is minder regels om te scripten dan SAMP. Maar SAMP is veel overzichtelijker. Welke je beter vind, is je eigen mening. Bijde zijn goed.

Nee, beide zijn goed :7

Bewerkt: door David22
Link to comment
Delen op andere websites

Dit is lulkoek, MTA (Lua) scripting is juist makkelijk.

Nou, om het te bewijzen.. Laten we eens een playername outputten (clientside).

MTA:

outputChatBox(getPlayerName(getLocalPlayer()) -- Outputs Sebas

SAMP:

new name[MAX_PLAYER_NAME], string[48];
GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name));
format(string, sizeof(string), "%s", name );
SendClientMessageToAll(0xFFFF00AA, string);

Wat loop jij nou stom uit je nekplooi te lullen :cab:

In SA-MP kan het ook zo:

new FALSE = false;
#define SendClientFormattedMessage(%0,%1,%2) do{new _str[128]; format(_str,128,%2); SendClientMessage(%0,%1,_str);}while(FALSE)
#define SendClientFormattedMessageToAll(%1,%2,%3) do{new sendfstring[128];format(sendfstring,128,(%2),%3);SendClientMessageToAll((%1),sendfstring);}while(FALSE)

// Code er 1x inpleuren, of in include zetten ofzo


SendClientFormattedMessageToAll(playerid, 0xFFFF00AA, "%s", PlayerName(playerid));

Thnx Remi :puh::)

MTA is minder regels om te scripten dan SAMP. Maar SAMP is veel overzichtelijker. Welke je beter vind, is je eigen mening. Bijde zijn goed.

Nee, beide zijn goed :7

We hebben het niet hier over shortcuts van scripting, en waarom die while() in de define?? wil je de client laten crashen ??

Bewerkt: door Sebassje
Link to comment
Delen op andere websites

De While functie weet ik niet waarom hij erbij zit, maar laat ik je een ding zeggen: Het werkt perfect. Daarnaast bevat SA:MP standaarden, en bijna geen ingewikkelde functies. Plus dat SA:MP dus hetzelfde kan met de chatbox als in MTA, maar in MTA zit de format in het programma verwerkt, in SA:MP kan je die geheel naar eigen smaak aanpassen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...