Jump to content

Mijn PC geschikt voor overklokken?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb tijdje terug mijn nieuwe pc gebouwd en wil hem nu misschien een beetje gaan overklokken. nu vraag ik aan jullie of jullie mijn systeem er een beetje voor geschikt vinden en tot hoever ik zal moeten gaan moet overklokken.

dit is mijn systeem:

-Moederboard

-Processor

-Geheugen

-Grafische kaart

-Voeding

-CPU Koeler

-OS Windows 7 Home Premium 64-Bit (OEM)

Dus wat raden jullie mij aan?

alvast bedankt.

Geplaatst:

As far as I know is je pc uiterst geschikt voor overclocken. Je moederbord is goed, je geheugen ook, je processor is makkelijk te overclocken, je koeler is goed en je GPU kan ook wel wat hebben.

Geplaatst:

okee bedankt ^_^

nog tips tot hoever ik ongeveer zal moeten gaan overklokken?

Overclocken is geen verplichting, geen exacte wetenschap en voor iedere computer verschillend. De processor in kwestie kan 4Ghz op lucht halen, maar alleen met fatsoenlijke koeling. De huidige koeler is geen topper, ik zou een Scythe Mugen 2 kopen en dan beginnen met overclocken. Je kan zelf kijken hoever je kan gaan, maar je moet wel weten waar je mee bezig bent dus ik zou voordat je begint gewoon een beetje gaan lezen over overclocken en dan een beetje experimenteren.

Geplaatst:

okee ik denk dat ik ook niet zo veel overkolk in het begin. en als het goed gaat met temperaturen ga ik wat hoger. Ik word trouwens geholpen door een vriend die al ervaring heeft met overklokken :sigaar:

Geplaatst:

maar het p5q bord is wel een van de beste overclockers voor de socket 775 dus het zou niet zo moeilijk mogen zijn, gewoon de fsb verhogen tot je 'n mooie clocksnelheid hebt berijkt ;)

Geplaatst:

Kun je met een OEM OS wel overclocken?

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat niet kon...of slecht

Volgens mij maakt het niet uit wat voor OS je hebt hoor, oem of niet maakt niet uit.

wat jij denk ik bedoelt is dat je een pc van bijvoorbeeld HP of Dell niet kan overklokken.

Geplaatst:

Kun je met een OEM OS wel overclocken?

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat niet kon...of slecht

Volgens mij maakt het niet uit wat voor OS je hebt hoor, oem of niet maakt niet uit.

wat jij denk ik bedoelt is dat je een pc van bijvoorbeeld HP of Dell niet kan overklokken.

het os maakt helemaal niets uit hoor, 't gaat erom of de bios het toelaat

Geplaatst:

Verkeerd gelezen dan denk ik. :$

waar dacht je dat gezien te hebben dan?

Hier ergens op het forum.

Is al een tijdje geleden

Geplaatst:

Verkeerd gelezen dan denk ik. :$

waar dacht je dat gezien te hebben dan?

Hier ergens op het forum.

Is al een tijdje geleden

owkeuj, haha

Geplaatst:

Begin gewoon eerst met tutorials te lezen hoe je moet overclocken en waarop je moet letten. Daarna is het alleen een kwestie van proberen en testen, dan pas weetje hoe ver je kunt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...