Talietje Geplaatst: 24 november 2009 Rapport Geplaatst: 24 november 2009 Ik heb een tekening gescant naar de pc. En zou je in photoshop met iets kunnen doen dat al het wit in de tekening ineens transparant wordt, dat je de witte vakken niet altijd moet selecteren en verwijderen. Zou wel best handig zijn.. Reageren
Kai-ShockWave Geplaatst: 24 november 2009 Rapport Geplaatst: 24 november 2009 Er zijn verschillende opties, hieronder de meest gebruikte/simpele: Optie 1 > Open je scanafbeelding > Maak nieuwe laag van je afbeelding (CRTL J of APPLE J) > Gebruik in je toolbox de Magic Wand Tool / Toverstafje. > Klik op het witte en verwijder het (backspace) > Bovenin kan je eventueel bij tolerence de dichtheid van het veld aanpassen zodat hij meer of midner wit pakt > Verwijder of zet de onderste laag uit Optie 2: > Open je scanafbeelding > Maak nieuwe laag van je afbeelding (CRTL J of APPLE J) > Selecteer in je Library je afbeelding > Ga naar Select > Color range > Klik met je pipet die je te zien krijgt op het witte > Met de schakelaar op dat schermpje kan je de hoeveelheid dat hij pakt aanpassen > Druk op OK > Verwijder of zet de onderste laag uit Succes! Reageren
Ferre Geplaatst: 24 november 2009 Rapport Geplaatst: 24 november 2009 Als je Illustrator hebt raad ik dat programma aan. Reageren
Talietje Geplaatst: 30 november 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 30 november 2009 (bewerkt) Er zijn verschillende opties, hieronder de meest gebruikte/simpele: Optie 1 > Open je scanafbeelding > Maak nieuwe laag van je afbeelding (CRTL J of APPLE J) > Gebruik in je toolbox de Magic Wand Tool / Toverstafje. > Klik op het witte en verwijder het (backspace) > Bovenin kan je eventueel bij tolerence de dichtheid van het veld aanpassen zodat hij meer of midner wit pakt > Verwijder of zet de onderste laag uit Optie 2: > Open je scanafbeelding > Maak nieuwe laag van je afbeelding (CRTL J of APPLE J) > Selecteer in je Library je afbeelding > Ga naar Select > Color range > Klik met je pipet die je te zien krijgt op het witte > Met de schakelaar op dat schermpje kan je de hoeveelheid dat hij pakt aanpassen > Druk op OK > Verwijder of zet de onderste laag uit Succes! Ja dat weet ik ook dat je dat kan, maar dan moet je met dat toverstafje nog eens in alle klein vakjes dat wit weg nemen , en daarom vroeg ik of iemand iets wist waardoor in 1 keer alle wit in de tekening veranderd wordt in transparant... (Ik maak namelijk een stripverhaal, ik heb het naar de pc gescant en wil het nu inkleuren met de computer) Bewerkt: 30 november 2009 door Talietje Reageren
Ghosty Geplaatst: 30 november 2009 Rapport Geplaatst: 30 november 2009 Optie 2: > Open je scanafbeelding > Maak nieuwe laag van je afbeelding (CRTL J of APPLE J) > Selecteer in je Library je afbeelding > Ga naar Select > Color range > Klik met je pipet die je te zien krijgt op het witte > Met de schakelaar op dat schermpje kan je de hoeveelheid dat hij pakt aanpassen > Druk op OK > Verwijder of zet de onderste laag uit Deze manier. En als je dan dingen teveel hebt geselecteerd pak je even snel de lasso tool. Als je daar te lui voor bent, geef het dan meteen op! Reageren
BV_1993 Geplaatst: 30 november 2009 Rapport Geplaatst: 30 november 2009 (bewerkt) Ja dat weet ik ook dat je dat kan, maar dan moet je met dat toverstafje nog eens in alle klein vakjes dat wit weg nemen , en daarom vroeg ik of iemand iets wist waardoor in 1 keer alle wit in de tekening veranderd wordt in transparant... (Ik maak namelijk een stripverhaal, ik heb het naar de pc gescant en wil het nu inkleuren met de computer) Dan zal dit beter zijn voor je: Ga naar "select" en klik op "Color Range". Daarna opent er een venster en kan je met de pipet een kleur kiezen, klik op het wit en zet daarna de fuzziness redelijk laag, zo selecteer je geen andere kleuren mee. Daarna kan je het gewoon verwijderen of de selectie omkeren en de tekening kopiëren/plakken. Mvg, BV_1993 Bewerkt: 30 november 2009 door BV_1993 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.