Jump to content

gta4 loopt om sommige plekken vast


diedje1996

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb een orginele gta4 gekocht en geinstaleerd.

Alleen ik had soms dat hij vast liep op precies de zelfde plekken.

en als ik dan een andere straat nam dan dee de plek het wel weer :bonk:

Ik wil nu een bench doen via gta4 dan zie je eerst wat scooters en er wordt wat geschoten maar dan opeens blijft het spel hangen.

Mijn systeem

i7 920 2,66ghz

3gb geheugen ( ik had eerst 9gb en toen deed het spel het ook )

300gb 10000rpm raptor hdd

hd4870x2 grafiscehkaart

IK heb die patch van gta4 al geinstaleerd want de eerste keer heel erg veel geschok.

Dus wat is er mis.

En als ik nu toch vragen stel

gta4 denkt dat er maar 1gb aan werk geheugen is hoe kan dat ?

op de doos staat 2gb

en alle filmpje op youtube van de mensen met de zelfde grafischekaart die kunnen alles op high zetten

Dus wat moet ik hier mee

bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je de nieuwste drivers voor je videokaart geïnstalleerd? Heb je al eens geprobeerd GTA IV opnieuw te installeren. Grote kans dat er iets niet helemaal juist is gegaan bij de installatie.

En dat van die 2 GB, dat is eigenlijk een misleiding. Er zitten op jouw kaart namelijk 2 GPU's (grafische processors), en elke GPU heeft 1 GB geheugen tot zijn beschikking. Dus dat is fysiek 2 GB. Het geheugen word echter "gekloont", dat wil zeggen dat de data in het het geheugen van GPU 1 hetzelfde is als GPU 2, het is identiek. In feite heb je dus maar 1 GB te gebruiken.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

de 4870x2 is een dual gpu kaart, dat is, in die vorm gewoon 2 aan elkaar gemaakte 4870's, ze draaien duas in feite in crossfire, en crossfire geeft geen extra geheugen van de andere kaart erbij, je hebt dus het geheugen van die ene 4870, de andere werkt gewoon als crossfire kaart.

heb je de laatste patch geinstalleert?

Heb je gemod?

probeer ook eens de -memrestrict fix die boven vastgepinned is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet er niet zo veel van maar goed.

Dus je gaat naar een plek en daar loopt ie vast

Dan heb ik eerst een simpele oplossing voor als je geen nuttige hulp krijgt

Niet naar die plekken gaan, geef ze aan in een snapmap en print die uit :)

Je specs zijn ruim genoeg volgensmij :)

Ik had wel bij mijn (misschien door IV) gecrashde laptop

Dat het beeld op bepaalde plekken zwart word en daarna komt het beeld weer terug

Ik had dit zo ver ik me kan herinneren bij een bus sta plaats

Maar ik had nog geen patches geinstaleerd

misschien patch 4 downloaden

met patch 5 zijn nogal wat problemen

Link to comment
Delen op andere websites

IK hoor van iedereen : het zijn 2 kaarten maar 1gb maar waarom in alle filmpjes op youtube kunnen hun wel op ultra high met precies de zelfde kaart

en ik heb hem al meerdere malen opnieuw geinstaleerd

en wat is de nieuwste patch ?

Link to comment
Delen op andere websites

Patch 4, patch 5 bestaat volgens mij niet.

En die mensen maken waarschijnlijk gebruik van de "-memrestrict" code, daardoor kun je de instellingen in GTA IV zo hoog zetten als je wilt, zonder dat GTA IV checkt of je systeem dat wel aankan. Het is overigens afgeraden dit te gebruiken, het veroorzaakt memoryleaking en andere nasty dingen die je liever niet hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Patch 4, patch 5 bestaat volgens mij niet.

En die mensen maken waarschijnlijk gebruik van de "-memrestrict" code, daardoor kun je de instellingen in GTA IV zo hoog zetten als je wilt, zonder dat GTA IV checkt of je systeem dat wel aankan. Het is overigens afgeraden dit te gebruiken, het veroorzaakt memoryleaking en andere nasty dingen die je liever niet hebt.

Oh, ik hoorde dat die gelekt was

Link to comment
Delen op andere websites

Patch 4, patch 5 bestaat volgens mij niet.

En die mensen maken waarschijnlijk gebruik van de "-memrestrict" code, daardoor kun je de instellingen in GTA IV zo hoog zetten als je wilt, zonder dat GTA IV checkt of je systeem dat wel aankan. Het is overigens afgeraden dit te gebruiken, het veroorzaakt memoryleaking en andere nasty dingen die je liever niet hebt.

ik dnek dat je -norestrictions en -memrestrict door elkaar haalt hier.

Link to comment
Delen op andere websites

Memoryleaking, patchleaking, waar heeft GTA IV nog meer last van? :cab:

Ik weet wel dat hij niet officieel is uitgegeven, dat hij gelekt zou zijn geloof ik nog wel.

@ Hierboven: Ja, dat zou kunnen. Ik gebruik die dingen nooit en weet ook niet precies welke wat doet. Ik dacht dat het -memrestrict was omdat het zo logsich klinkt.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Nou eigenlijk bedoelde ik dat andere progama ( -norestrictions en -memrestrict )

Dus wat gebeurt-kan er gebeuren als je je max geheugen overschrijd

-norestrictions en -memrestrict zijn geen programma's. Dat moet je in een tekst bestandje schrijven die commandline.txt heet en die moet dan in je GTA IV mapje staan.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou eigenlijk bedoelde ik dat andere progama ( -norestrictions en -memrestrict )

Dus wat gebeurt-kan er gebeuren als je je max geheugen overschrijd

Bij -norestrictions en je gooit de instellingen naar het maximum terwijl je grafische kaart het niet aan kan loopt GTA zo soepel als stront. Bij -memrestrict moet je er nog een deel achter plakken met het maximale geheugen wat GTA IV aan kan spreken van de videokaart, in jouw geval voor een 1GB kaart.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...