Beagle Geplaatst: 25 november 2009 Rapport Geplaatst: 25 november 2009 (bewerkt) Hoi, Ik ben met C++ bezig en probeer een kubus te renderen. Ik gebruik OpenGL, alleen er is één probleem: Bij bijna alle functies geeft hij de foutmelding: "Undefined reference to:" met de aangeroepen OpenGL functie erachter. Ik gebruik als IDE code::blocks. Ik heb de .h's gedefineerd: #include <windows.h> #include <gl/gl.h> #include <gl/glu.h> #include <gl/glaux.h> En de map "gl" met de bestanden bestaat ook (staat in de Code::blocks/MinGW/include/GL map) en de bestanden zijn aanwezig. Ik heb de .lib gelinkt: Die ook aanwezig is, en nog een DLL van OpenGL in de C:/Windows/system gezet. Ik heb géén idee waarom hij nu nog deze foutmeldingen geeft... Ik gebruik by the way the GNU GCC compiler wat volgens mij weinig uitmaakt. Wie kan me helpen ? Gossi, het is toch wat... Áltijd als ik het vraag in een topic vind ik daarna het antwoord.. Het probleem was dat ik niet een goede OpenGL 'installatie' ervan had.. Ik had GLEW gedownload waar het niet voor was, gewoon door GLUT te downloaden en een nieuw GLUT-project te starten was al genoeg.. Bewerkt: 25 november 2009 door Beagle Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.