Jump to content

Nieuw moederbor + Processor

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik ben van plan samen met m'n vader langzaamaan een redelijke tot goede game-pc te gaan bouwen.

Nu wil ik niet heel veel geld in een keer uitgeven en we hebben nog wel wat onderdelen liggen die we kunnen hergebruiken, dus ik heb voorlopig alleen een nieuw moederbord en processor nodig. Ik ga de Sapphire HD4830 tijdelijk gebruiken als videokaart, ik weet dat deze kaart niet geweldig is, maar die ga ik later nog wel is vervangen. Ik ga zaterdag naar de HCC-beurs en daar waarschijnlijk de onderdelen kopen. Mijn budget is max. 200 euro, dus ook echt maximaal, liever 20 euro goedkoper dan duurder.

Onderdelen: Moederbord en processor

Budget: max €200,-

Doel: Gamen (en natuurlijk ook internetten dat soort dingen)

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: samengesteld

Benodigde randapparatuur: niets

Besturingssysteem: ik ga er waarschijnlijk Windows 7 op zetten

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Videokaart Sapphire HD4830 512MB

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Geen voorkeur

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: zelf

Extra koeling (voor overklokkken)?: Nee

Bewerkt: door GTAfan054
Geplaatst:

daar moet dan wss een voeding bij.

op die beurs kan ik me neit voorstellen dat dingen goedkoper zijn dus no chance dat jij wat fatsoenlijks krijgt voor 200 euro

Geplaatst:

Ik zou een Phenom II X4 955 pakken en een leuk AM2+ moederbord erbij van Asus of Gigabyte. Besef wel dat je in dit prijs segment moederborden geen hoogstaande meesterplanken krijgt met alle overclock funties erop en eraan. Het beste neem je een AMD chipset.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[240727]=1&product[238463]=1

Dit is wel een mooie.

Ik ga zelf ook dat moederbord kopen maar met een andere processor. (duurdere, dus past hier niet in je budget :puh:)

Bedankt voor de reactie, maar ik krijg een leeg winkelmandje :?

@ Sprunk en wesley: Het hoeft ook geen super pc te worden hoor :puh:

Bewerkt: door GTAfan054
Geplaatst:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[240727]=1&product[238463]=1

Dit is wel een mooie.

Ik ga zelf ook dat moederbord kopen maar met een andere processor. (duurdere, dus past hier niet in je budget :puh:)

Bedankt voor de reactie, maar ik krijg een leeg winkelmandje :?

@ Sprunk en wesley: Het hoeft ook geen super pc te worden hoor :puh:

Nou ja zeg...

Zo dan?

Geplaatst:

Dankjewel, nu zie ik hem ;)

Deze processor is wat minder goed dan de 955 die Sprunk noemde toch, 2,8 GHz i.p.v 3,2 GHz, is het waard om die €15,- extra aan de 955 uit te geven

Ik zou voor dit pakket gaan:

post-35628-1259249838,76_thumb.png

EDIT: Het is het waard omdat:

- 400 Mhz sneller

- Black Edition, wat nog heel goed van pas gaat komen mocht je ooit overclocken.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Ik zou voor dit pakket gaan:

post-35628-1259249838,76_thumb.png

EDIT: Het is het waard omdat:

- 400 Mhz sneller

- Black Edition, wat nog heel goed van pas gaat komen mocht je ooit overclocken.

Ziet er goed uit, ik denk dat het die processor dan gaat worden.

Kan je me misschien vertellen wat het verschil is met het moederbord dat Kryziek voorstelde, ziet er redelijk hetzelfde uit..?

Geplaatst:

Die van Kryziek is van MSI en die van mij van GigaByte. En die van hem heeft 2x PCI-e waardoor je later eventueel CrossFire kan gaan runnen. Voor de rest is er niet veel verschil.

Geplaatst:

volgens mij heeft Sprunk een ASRock moederbord gekozen, dat merk is minder kwaliteit dan bijvoorbeeld MSI, hij zal denk ik wel wat meer fucnties hebben ofzo, maar dat weet ik niet zeker

Geplaatst:

Asrock voldoet ook gewoon perfect hoor, zolang je niet gaat overclocken maakt het merk van het moederbord opzicht nog geeneens zo veel uit.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...