Jump to content

Nieuwe pc

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen.

Ik heb zelf al wat samen gestelt:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B219782%5D=1&product%5B41085%5D=1&product%5B42829%5D=1&product%5B214254%5D=1&product%5B75248%5D=1&product%5B89025%5D=1&product%5B55505%5D=1&product%5B222487%5D=1&product%5B227078%5D=1&product%5B225854%5D=1&product%5B238463%5D=1

Is dit wat?

Het klopt dat een videokaart mist want die heb ik nog :puh:

Me maximum budget is 700 euro mocht er wat anders/beters zijn.

Mvg.

Kryziek

Geplaatst:

Mooi systeem. Ik zou alleen die tust muis weg laten, trust is een klassiek baggermerk. Ik heb in mijn leven 3 keer iets van trust gekocht en het is alle 3 kapot gegaan. Voor dat geld moet je betere muizen kunnen vinden van betere merken. Voor de rest een mooi systeem.

Misschien nog een andere CPU koeler erbij nemen voor als je gaat overclocken, als je dan boven je budget komt neem dan de 955 en overclock die naar 965 snelheden.

Geplaatst:

Pak dan iig een logitech toetsenbord, en een bekende en goede muis als logitech mx518/steelseries kinzu/microsoft intelli 3.0/intelli 1.1 die heb je ook al voor rond de ~30 euro. Trust is echt een baggermerk.

Ga wel voor een AM3 moederbord ipv AM2+, beter voor in de toekomst, en grote kans dat die AM2+ die 965 geeneens trekt

Geplaatst: (bewerkt)

Mooi systeem. Ik zou alleen die tust muis weg laten, trust is een klassiek baggermerk. Ik heb in mijn leven 3 keer iets van trust gekocht en het is alle 3 kapot gegaan. Voor dat geld moet je betere muizen kunnen vinden van betere merken. Voor de rest een mooi systeem.

Misschien nog een andere CPU koeler erbij nemen voor als je gaat overclocken, als je dan boven je budget komt neem dan de 955 en overclock die naar 965 snelheden.

Ik zal een andere muis zoeken :puh:

Overclocken doe ik niet, dus is niet echt nodig, kan altijd in de toekomst er 1 bij kopen.

Pak dan iig een logitech toetsenbord, en een bekende en goede muis als logitech mx518/steelseries kinzu/microsoft intelli 3.0/intelli 1.1 die heb je ook al voor rond de ~30 euro. Trust is echt een baggermerk.

Ga wel voor een AM3 moederbord ipv AM2+, beter voor in de toekomst, en grote kans dat die AM2+ die 965 geeneens trekt

Ik zal ff kijken naar een AM3.

Dit is het geworden.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B53496%5D=1&product%5B213070%5D=1&product%5B210544%5D=1&product%5B230735%5D=1&product%5B236152%5D=1&product%5B227078%5D=1&product%5B89025%5D=1&product%5B214254%5D=1&product%5B42829%5D=1&product%5B41085%5D=1&product%5B219782%5D=1

Wat ik heb veranderd:

Moederbord naar een AM3

Processor naar een 955 (anders kwam ik boven de 700 uit en ik kan hem wel een beetje overclocken)

Ram geheugen (DDR2 kan niet op een AM3 dus moet wel)

Kast naar een mooiere en goedkopere.

Muis naar een "Geen" Trust

Bewerkt: door Kryziek

Misschien blijf je liever bij de setup die je hierboven noemt, maar ik heb even een systeem samengesteld met een i7 860. De i7 is toch nog wat beter dan de Phenom II X4 en is ook lekker futureproof met 1156 socket. Kost in totaal wel zo'n 100 euro meer, maar dan nog zit je 140 euro onder je budget van 700. :)

=1&product[232942]=1&product[226358]=1&product[80156]=1&product[63315]=1&product[89025]=1&product[219782]=1"]Klik

i7 860 met bijpassend moederbord

voeding 650 watt Antec EarthWatts

Ram-geheugen vervangen voor een A-merk, slechts 5 euro meer

Kast vervangen door een betere, ook maar 5 euro meer

Misschien vind je dit iets, maar de andere setup is ook zeer goed voor het budget. :Y

Bewerkt: door .Senne
Geplaatst:

Ik sta overal voor open :puh:

Ik heb totaal geen verstand van Intel etc. dus ik moet op jullie afgaan xD

enne.. waar is de samenstelling ? :$

Geplaatst:

Ziet er wel goed uit maarrr....

Het is haast zonde om een micro-atx in zo'n enorme kast te doen.

Als het kan, kan het dan in een kast die niet hoger is als 36 cm?

(Me bureau kastje is niet hoger xD anders moet ik de printer ergens anders heen doen)

Geplaatst:

Dit is een kleintje. :puh: 35.2 centimeter. ^_^

Edit: oops, dat is de diepte. :(

Even verderzoeken, al lijkt 36 cm me wel erg klein.

Ik heb er nu ook 1 in staan van 36 cm :puh:

Maar maakt het niet uit dat hij een lagere klok snelheid heeft?

Hij heeft wel een grotere cache..

Geplaatst:

Ik vond één kast van 35 cm hoog, en die kostte 80 euro. Lijkt me net teveel geld. :puh:

Overigens heeft de i7 hyperthreading, dus per core kan deze nog eens meerdere taken uitvoeren. De Phenom II X4 heeft dit niet dacht ik. i7 is sowieso nog een stukje beter, ook al is de kloksnelheid lager. ^_^

Ik vond één kast van 35 cm hoog, en die kostte 80 euro. Lijkt me net teveel geld. :puh:

Overigens heeft de i7 hyperthreading, dus per core kan deze nog eens meerdere taken uitvoeren. De Phenom II X4 heeft dit niet dacht ik. i7 is sowieso nog een stukje beter, ook al is de kloksnelheid lager. ^_^

Bedankt voor het zoeken :puh:

Maar ik heb het met me pa erover gehad en die vind dat de i7 niet nodig is..

Hij vraagt dan wat er dan beter is tegenover de AMD.

Hij zegt ook dat Intel altijd al 100 euro deurder is geweest dan AMD maar dan leg ik uit dat deze i7 veel beter is etc..

Maar echt waarin kan ik niet vertellen.

Dan zegt hij ook nog dat er over een half jaar weer wat nieuws is en dat ik dan dat ook wel wil hebben maar dan leg ik uit dat dat altijd zo is.

Hij zei ook dat als hij een pc zou kopen dat hij dan probeert een pc te kopen die een X aantal jaar meegaat.

En dan zeg ik dat ik hiermee lang genoeg mee doorga, en dan zegt hij dat dat ook wel kan met de AMD.

Hij is zo vaag en hij snapt te weinig van pc's om er echt over te praten..

Kunnen jullie me de harde feiten voorleggen over de I7 en de Phenom II ??

Zodat ik hem kan overhalen xD

EDIT: en is het het geld echt waard?

EDIT2: Ik zie dat er geen koeler bij de i7 zit, moet ik die er dan ook nog bij kopen? of is dat een foutje van de site?

Geplaatst:

Een stock cooler zit er normaal sowieso wel bij. :)

Wat het verschil is tussen de Phenom II X4 en de i7..

De i7 is ten eerste veel nieuwer. Het is de laatste nieuwe serie van Intel, en de Phenoms bestaan al wat langer. Ten tweede heeft de i7 dus hyperthreading, waardoor hij meer tegelijk kan dan de Phenom. Dit uit zich dan weer in verschillende applicaties en games. Op zich is de Phenom II X4 voor 460 euro ook een perfect systeem voor op te gamen, dus als jij of je vader daar het geld niet aan wil geven volstaat dat ook perfect. De i7 daarentegen is net wat meer futureproof, omdat hij nog erg nieuw is. :)

De I7 gaat niet door.

Na veel gekeken te hebben op google ben ik eruit gekomen dan de AMD beter in games scoort dan de I7.

Maar de I7 is wel beter is programma's zoals photoshop etc.

Maar ik game meer xD

Dus word het wss deze samenstelling. (tenzei er iets beters voordoet)

=1&product[219782]=1&product[89025]=1&product[227078]=1&product[230735]=1&product[213070]=1&product[53496]=1"]Klik

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...