Jump to content

HTML-tuts


Dakendak

Recommended Posts

Wel , ik heb al die basis-tuts al gedaan , maar hoe moet ik nu verder ? Ik heb deze code :

<HTML>
<HEAD>
<TABLE BORDER="4">
<TR>
<TD>Legende</TD>
<TD>Symbool</TD>
</TR>
</TABLE>
<BODY BGCOLOR="#1CE3E3">
<TITLE>Voorstellingskaartje</TITLE>

<B>Naam:</B><BR>

<B>Leeftijd:</B><BR>
<FONT COLOR="#FA056D">
<B>Intresses:</B><BR><BR></FONT>
<A HREF="http://acbloodlines.egph-productions.eu/">AC Bloodlines</A><BR><BR>

Welke tuts moet ik nu volgen ?

Link to comment
Delen op andere websites

Op volgende site staat echt veel van HTML uitgelegd:

http://www.w3schools.com/html/

Begin daar gewoon bij basic en probeer alles rustig aan te begrijpen en toe te passen op je pagina. Na een tijdje kom je zo bij advanced, en tegen dan zal je site er ook erg goed uitzien. ^^ Ik heb daar ook de basis van HTML geleerd (jammer genoeg niet verder gekomen dan de basis wegens tijdsgebrek). :)

Link to comment
Delen op andere websites

Op volgende site staat echt veel van HTML uitgelegd:

http://www.w3schools.com/html/

Begin daar gewoon bij basic en probeer alles rustig aan te begrijpen en toe te passen op je pagina. Na een tijdje kom je zo bij advanced, en tegen dan zal je site er ook erg goed uitzien. ^^ Ik heb daar ook de basis van HTML geleerd (jammer genoeg niet verder gekomen dan de basis wegens tijdsgebrek). :)

Thanks !

Link to comment
Delen op andere websites

Okee... Waarom heb jij een tabel in je Header? :7 En de Titel in de Body? Body = site layout etc (alles wat je op je site wilt), HEAD is alle loaders, zoals de titel en bijvoorbeeld enige JScripts.

Euh , eigenlijk wou ik gewoon de codes tonen dat ik al ken :D .

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik je ook nog kan aanraden buiten de link die Senne gaf is om elke week in OWN de rubriek HTML-cursus te volgen, hier beginnen ze met HTML, en gaan zo uiteindelijk door elke web-taal heen, PHP, SQL, CSS en nog meer, zeer handig, maar alleen handig als je heel veel tijd nodig hebt, alhoewel, hier word alles zeer duidelijk uitgelegd, niet dat er maar 5 regels over één code staan, nee, hier hebben ze een hele rubriek over één ding, maar daar in zitten meerdere codes, maar het is buiten dat allemaal ruimschoots goed uitgelegd :)

Zelf heb ik HTML geleerd omdat de structuur lijkt op die van BB-Codes, en van kijken naar codes uit andere sites. Daarmee leer je het vanzelf, als je de basis kent ga je vanzelf experimenteren. Ook raad ik aan om als je een tutorial volgt niet alleen te volgen maar ook te kijken naar de codes, en vooral, experimenteren, 'wat doet de <b>-tag in combinatie met...?', zo kom ik ook op heel veel dingen uit, uiteindelijk zul je ook veel dingen leren :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...