Jump to content

Kleurcorrectie

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, ik weet wel met welke tools ik kleurcorrectie moet doen, maar het probleem is dat de kleuren er meestal slecht uit zien.

Ik moet Paprika's van kleur veranderen en ze zien er meestal erg onrealistisch uit.

Kan iemand me hierover tips geven?

Mvg, BV_1993

Geplaatst: (bewerkt)

Een layer over je paprika maken, in de nieuwe kleur die je paprika moet hebben brushen, dan op overlay zetten en het ovebodige gedeelte kleur wegwissen? :)

Bewerkt: door .Senne
Geplaatst: (bewerkt)

Met Hue/Saturation (Image > Adjustments) kun je prima de kleur van een object veranderen

Is dat wat je zoekt?

Dat is het, maar bij mij geeft het slechte kleuren, dus zoek ik uit wat ik verkeerd doe.

Het gaat overigens om dit plaatje:

post-114284-1259425002,48_thumb.jpg

Ik moet van de groene een gele maken, van de oranje een groene en van de gele een oranje.

Het zijn de onderste paprika's in de kom.

Mvg, BV_1993

Bewerkt: door BV_1993
Geplaatst:

Vergeet niet dat je ook gebruik kunt maken van de Brightness & Contrast Tool, net zoals de Curve en Level opties. Hiermee kun je sommige kleuren mooier en realistischer laten uitkomen.

Geplaatst:

Ik heb het via deze manier geleerd:

CTRL+Shift+U (zwart-wit maken)

Dan naar image => adjustments => variations.

Het nadeel van deze optie is wel dat je maar beperkt aantal kleuren hebt, maar je kan wel kleuren door elkaar mengen zodat je de precieze kleur wilt ;)

Geplaatst:

Dat is het, maar bij mij geeft het slechte kleuren, dus zoek ik uit wat ik verkeerd doe.

De afbeelding zit vol met verschillende kleuren, dus het lijkt me ook niet meer dan logisch dat het niet overal even goed uitpakt. De meest praktische manier lijkt me elke paprika apart selecteren (met de Pen Tool bijvoorbeeld) en vervolgens behandelen met de hierboven genoemde tools.

Geplaatst:

De afbeelding zit vol met verschillende kleuren, dus het lijkt me ook niet meer dan logisch dat het niet overal even goed uitpakt. De meest praktische manier lijkt me elke paprika apart selecteren (met de Pen Tool bijvoorbeeld) en vervolgens behandelen met de hierboven genoemde tools.

Ik heb die paprika's al kunnen selecteren en in aparte lagen steken hoor :7

Maar de kleuren krijg ik niet realistisch.

Mvg, BV_1993

Geplaatst:

Ik heb die paprika's al kunnen selecteren en in aparte lagen steken hoor :7

Maar de kleuren krijg ik niet realistisch.

Mvg, BV_1993

Post ook eens wat je bekomt ;) .

Geplaatst:

Niet zolang thuis en nog geen slaapgebrek. Dus wat ga je doen? Juist ja, photoshoppen en jouw plaatje onder handen nemen.

Gebruik gemaakt van de volgende opties: polygonal lasso tool, burn tool, blur, color replacement tool, color options zoals color balance, levels/curves en brighness & contrast. Ik heb twee versies gemaakt, één bewerkte door de kleuren en scherpte te versterken en één waarbij de kleuren origineel zijn gelaten behalve de paprika's.

Het is niet 1, 2, 3, uit te leggen hoe dat precies moet maar meer een kwestie van veel oefenen met kleurencombinaties!

Met effect:

post-1925-1259464198,11_thumb.jpg

Zonder effect:

post-1925-1259464222,09_thumb.jpg

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...