Jump to content

Safari language problem


Merticus XVII

Recommended Posts

Ik heb een vervelend probleem. Safari is ingesteld als mijn standaard web-browser. Regelmatig bezoek ik websites zoals Twitter, Myspace, .. en wordt lichtelijk geïrriteerd door het feit dat deze pagina's zich in het Frans voordoen. Zoals jullie waarschijnlijk weten bestaat België uit een Frans en Nederlands deel maar dan verwacht ik toch dat mijn webpagina's in het Nederlands komen te staan. Gelijk heb ik, niet?

Nu,ik heb al wat rondgekeken maar blijkbaar nog niets gevonden om het hoe dan ook te kunnen veranderen. Vandaar hoop ik dat jullie met een antwoord kunnen komen.

-"N

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vervelend probleem. Safari is ingesteld als mijn standaard web-browser. Regelmatig bezoek ik websites zoals Twitter, Myspace, .. en wordt lichtelijk geïrriteerd door het feit dat deze pagina's zich in het Frans voordoen. Zoals jullie waarschijnlijk weten bestaat België uit een Frans en Nederlands deel maar dan verwacht ik toch dat mijn webpagina's in het Nederlands komen te staan. Gelijk heb ik, niet?

Nu,ik heb al wat rondgekeken maar blijkbaar nog niets gevonden om het hoe dan ook te kunnen veranderen. Vandaar hoop ik dat jullie met een antwoord kunnen komen.

-"N

Die baseren zich op de herkomst van het ip-adres, dat waarschijnlijk frans is in jouw geval. Kan je de taal niet instellen op die websites als je je aangemeld hebt?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vervelend probleem. Safari is ingesteld als mijn standaard web-browser. Regelmatig bezoek ik websites zoals Twitter, Myspace, .. en wordt lichtelijk geïrriteerd door het feit dat deze pagina's zich in het Frans voordoen. Zoals jullie waarschijnlijk weten bestaat België uit een Frans en Nederlands deel maar dan verwacht ik toch dat mijn webpagina's in het Nederlands komen te staan. Gelijk heb ik, niet?

Nu,ik heb al wat rondgekeken maar blijkbaar nog niets gevonden om het hoe dan ook te kunnen veranderen. Vandaar hoop ik dat jullie met een antwoord kunnen komen.

-"N

Alle instellingen goed?

Dat moet je ergens kunnen veranderen

Kan je eens een ScrnShot sturen wat je ziet?

Persoonlijk heb ik best wel een hekel aan Safari , ik gebruik gewoon lekker Google Chrome :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Het nadeel van Safari is dat je niet de taal zelf kan aanpassen (ik heb het tenminste niet kunnen vinden). Safari baseert zich namelijk op de taal van je computer en geeft dus bij het opvragen van een pagina die taal door. Staat je computer dus wel op Nederlands?

Link to comment
Delen op andere websites

Safari baseert zich namelijk op de taal van je computer en geeft dus bij het opvragen van een pagina die taal door. Staat je computer dus wel op Nederlands?

De instellingen staan overal op Nederlands, zowel de taal ( Nederlands (Belgïe)) als de indeling, de locatie, etc.

Het kan wel zijn, zoals Froop al zei, dat ze zich baseren op het IP-adres dat in mijn geval Frans kan zijn. Ik bevind me namelijk dicht bij de Franse grens. Maar, als ik dan kijk bij mijn router zie ik niets opmerkelijk dat naar een franse taal zou verwijzen. Mijn provider is immers Telenet, dat een Vlaams bedrijf is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ga eens naar deze site, wat staat er onder het kaartje?

IP Address Location: Roeselare, Oost-Vlaanderen Belgium

Wat niet echt klopt. Roeselare ligt in West Vlaanderen. En het ligt ook al helemaal verkeerd aangeduid op de kaart.

Edit: net even gekeken bij Internet Explorer. Identiek hetzelfde probleem.

Bewerkt: door Merticus XVII
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...