Jump to content

Thuisgroep Windows 7

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo iedereen,

Ik heb even een vraag over het 'thuisgroep-systeem' van Windows 7. Ik wil dus een thuisgroep maken tussen twee PC's hier, beide draaien ze op Windows 7. Op de ene PC is de thuisgroep al gemaakt, nu hoef ik alleen nog maar de thuisgroep te joinen met het gegeven wachtwoord. Wanneer ik het wachtwoord dus invoer zegt die dat het wachtwoord onjuist is, terwijl dat helemaal niet waar is. Ik heb al gelet op hoofdlettergevoeligheid en ik weet zeker dat het wachtwoord juist is:

Wat moet ik nu doen? Ik heb al naar een aantal dingen gekeken die het probleem mogelijk zouden veroorzaken:

• De werkgroep naam is op beide PC's hetzelfde namelijk: WORKGROUP
  • Zoals ik al zei komen de wachtwoorden echt overeen, ik heb ook al een eigen wachtwoord gebruikt maar ook deze pakt die niet.
  • Met wat google werk heb ik ook nog dit gevonden: KLIK Alleen volgens mij loopt de tijd van de twee verschillende PC's ook gewoon synchroon.

Dus wat moet ik nou doen? Ik heb echt de printer nodig van de andere PC... Iemand suggesties? :)

Alvast bedankt!

Cheers :bier:

paul007

Bewerkt: door paul007
  • 4 maanden later...
Geplaatst:

he ik had het zelfde probleem.

Ik heb het zo opgelost

dit doe je op de pc waar je de wachtwoord aanmaakt

je gaat naar

Netwerkcentrum

je klikt aan:

Een thuisgroep en opties voor netwerk delen selecteren

daarna :

Het wachtwoord wijzigen

bedenk hier een wachtwoord ( ik kwam tot de ontdekking dat hier een heel ander wachtwoord stond dan hij mij liet zien)

en de rest moet wel lukken

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...