Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik wil graag een soort van discussie over borders beginnen. Een border/stroke is een rand wat men om zijn signatures doet of ander gemaakte designs.

De laatste tijd kom ik veel verschillende meningen over dit onderwerp tegen. De één vraagt zich af waar de border is gebleven en de ander vind het absoluut niet nodig. Nou ben ik benieuwd hoe jullie daarover denken. Wanneer is het volgens jullie wel nodig en wanneer niet? Of ben jij van mening dat een border altijd verplicht is?

Deel je mening en ervaring!

Geplaatst:

Een border is zeker niet altijd verplicht, maar ik vind het ook weer lastig om te zeggen wanneer hij wel en niet nodig is.

Bij designs als Wallpapers en andere Large Art vind ik het in de meeste gevallen mooier om geen border te gebruiken. Bij designs als Signatures en Avatars vind ik het meestal wel mooi erbij passen, maar soms vind ik het ook wel weer een erg mooi effect hebben als er geen border te vinden is.

Een border is zeker niet altijd verplicht, maar kan soms een mooie bijdrage leveren aan je design. :)

Geplaatst:

Dat ligt er totaal aan wat het plaatje voorstelt. Is het een wallpaper, dan heeft het voor mij apart geen border nodig. Met een signature en/of avatar is dat een ander verhaal. Met een border kan je de signature zogezegd dichtmaken, zodat het niet uitstrekt. Zo blijft de signature gesloten. Als je bijvoorbeeld een render met wat toevoegingen op een transparante actergrond plaatst, is de border helemaal niet nodig. Zo hoort de signature bij de gehele webpagina of waar het ook geplaatst mag zijn.

Zoals Kloep al zei kan het soms een mooie bijdrage leveren aan je design.

Geplaatst:

Het voegt absoluut niks toe.

Hier ben ik het niet met je eens. Een border kans soms een mooie bijdrage aan je designs leveren. In sommige gevallen voegt het inderdaad weinig toe en kan het beter weggelaten worden, maar soms kan het ook een mooi effect geven.

Geplaatst:

Het idee dat er een border om je signature hoort, stamt denk ik grotendeels af van de tijd waarin je een signature hebt leren maken. Ik maakte in mijn beginperiode op basis van een checklist mijn signatures (brushes - check, tekst - check, border - check), en aan de hand daarvan werd naar mijn idee ook beoordeeld. Had je geen border, dan was dat gewoon een minpunt. Of het nu stond of niet. Nu vind ik een border eigenlijk geen toegevoegde waarde meer hebben. Een rand om een plaatje oogt netter, maar of het er ook daadwerkelijk mooier van wordt...?

Geplaatst:

Een rand om een plaatje oogt netter, maar of het er ook daadwerkelijk mooier van wordt...?

Ik ben van mening dat een border in sommige gevallen wat moois kan toevoegen. Dan heb ik het natuurlijk niet over een 1 px zwarte simpele border, maar soms zie je ook andere borders. Denk bijvoorbeeld aan een dubbele border, dit kan soms best een mooi effect geven aan je design.

Geplaatst:

Ik vind dat je met een border een soort 'grens' trekt in een design, ik bedoel maar. Bijvoorbeeld bij een drukke signature: als je daaar geen border om heen plaatst lijkt het zo afgeraffeld en onoverzichtelijk. Een border geeft rust, en oogt netjes.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik vind een border niet verplicht in een signature, vaak staat het ook absoluut niet. Maar een border kan ook erg mooi bij een sig passen. Je hebt Bijvoorbeeld dat de sig niet mooi staat op een forum. Bijvoorbeeld omdat het een erg witte signature is, maar het forum ook wit is. Dan kan het mooi zijn om er een zwarte border omheen te plaatsen. Maar zoals ik al eerder vertelde, soms vind ik het ook absoluut niet staan.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik zie een border als iets waarmee de signature word afgemaakt. Border moet gewoon voor een geslaagde sig, en daarmee is alles gezegd.

Geplaatst:

Hangt ervan af hoe de context eruit ziet. Bij een wallpaper zou ik overigens net als Kloep al zegt gewoon geen border gebruiken om dat naar mijn mening gewoon niet mooi uitpakt.

Bij avatars en sigs meestal wel, maar als het een sig is waarmee er is gespeeld met transparantie, dan zou ik hem toch eerder weglaten want anders komt dat effect er niet 100% uit. Het is dus maar net of het mooi lijkt, en / of er goed bij past.

Geplaatst:

Border is niet noodzakelijk. Maar een goede border kan het wel degelijk goed afmaken en netter laten ogen. Het is vind ik persoonlijk, net zoals bij de tekst, een kunst als de border je sig verbétert. Het kan zijn dat je een verkeerde borderkeuze neemt en de hele sig verpest is. Dan laat je hem beter weg. Maar omgekeerd, dat de sig mooier is geworden door die border, bestaat ook.

joecolemanip1.jpg

Zoals hier, vind ik de border erg netjes en maakt het de sig heel smooth en clean.

(maker SG-Luuk)

Zonder border zou deze sig minder af lijken. Dat is mijn mening.

Geplaatst:

Ik vind borders niet noodzakelijk, bij sommige sigs en plaatjes horen ze erbij, en bij andere verkloot het het hele kunstwerk.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...