KoenKucharek Geplaatst: 1 december 2009 Rapport Geplaatst: 1 december 2009 na 1 jaar ben ik er eindelijk achtergekomen hoe het moest aleen ik liep tegen het volgende probleem aan: 014B: $44 = init_parked_car_generator #FAGGIO color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2485.11 -1671.942 13.439 angle 0.0 014C: set_parked_car_generator $44 cars_to_generate_to 101 er staat color -1 -1 maar hoe weet ik nou welke kleur welk cijfer is ? ps weet iemand nog een goede tool voor cordinaten te berekenen alvast bedankt mvg koen Reageren
Basssss Geplaatst: 1 december 2009 Rapport Geplaatst: 1 december 2009 (bewerkt) -1 betekend 'random', oftewel willekeurig. Dat betekend dat het spel zelf bij het spawnen één van de kleuren zal kiezen die staan geprogrammeerd als standaard kleuren. Voor de color ID's kun je hier kijken. Het eerste cijfer is trouwens de primaire kleur, vaak simpelweg de buitenkant. Als er een secundaire kleur word gebruikt is deze het tweede cijfer, dit is soms de binnenkant van de auto of simpelweg een streep op de motorkap. (Zoals bij de Bullet en Banshee) Als er geen secundaire kleur gebruikt word moet je alsnog een kleur invullen, maar deze heeft dan geen effect op de auto. Voor coördinaten kun je de Place Manager gebruiken. Welke je hier kan vinden. Edit: @Dutchy: Heb ik ook weer wat geleerd. Bewerkt: 5 december 2009 door Basssss Reageren
KoenKucharek Geplaatst: 1 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 1 december 2009 -1 betekend 'random', oftewel willekeurig. Dat betekend dat het spel zelf bij het spawnen één van de kleuren zal kiezen die staan geprogrammeerd als standaard kleuren. Voor de color ID's kun je hier kijken. Het eerste cijfer is trouwens de primaire kleur, vaak simpelweg de buitenkant. Als er een secundaire kleur word gebruikt is deze het tweede cijfer, dit is soms de binnenkant van de auto of simpelweg een streep op de motorkap. (Zoals bij de Bullet en Banshee) Als er geen secundaire kleur gebruikt word moet je alsnog een kleur invullen, maar deze heeft dan geen effect op de auto. Voor coördinaten kun je de Place Manager gebruiken. Welke je hier kan vinden. oke harstikke bedankt top van je Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 1 december 2009 Rapport Geplaatst: 1 december 2009 Het is niet verstandig om Place Manager te gebruiken. Sannybuilder heeft een ingebouwde coord manager, waardoor je snel, eenvoudig en goed de coords weet. Druk op CTRL+SHIFT+C voor de coördinaten, druk op CTRL+SHIFT+E voor de hoek. Je kunt er ook naartoe gaan door op Tools > Ide Tools > Coords Manager te klikken. Dit hoort trouwens in het SCM forum, verplaatst. Reageren
KoenKucharek Geplaatst: 5 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 5 december 2009 (bewerkt) Het is niet verstandig om Place Manager te gebruiken. Sannybuilder heeft een ingebouwde coord manager, waardoor je snel, eenvoudig en goed de coords weet. Druk op CTRL+SHIFT+C voor de coördinaten, druk op CTRL+SHIFT+E voor de hoek. Je kunt er ook naartoe gaan door op Tools > Ide Tools > Coords Manager te klikken. Dit hoort trouwens in het SCM forum, verplaatst. uhm oke bedankt sory dat ik verkeert geplaatst had maar moet sanny builder aan staan om die coordinaten te krijgen en waar komen ze dan te staan? Bewerkt: 5 december 2009 door KoenKucharek Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 5 december 2009 Rapport Geplaatst: 5 december 2009 Uiteraard moet SannyBuilder aanstaan. Je moet ook je San Andreas aan hebben (anders kan je de goede coördinaten natuurlijk niet krijgen). Op de plaats waar je normaal gesproken zou typen komen nu de coördinaten te staan. Probeer het eens. Reageren
KoenKucharek Geplaatst: 5 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 5 december 2009 Uiteraard moet SannyBuilder aanstaan. Je moet ook je San Andreas aan hebben (anders kan je de goede coördinaten natuurlijk niet krijgen). Op de plaats waar je normaal gesproken zou typen komen nu de coördinaten te staan. Probeer het eens. ok Reageren
KoenKucharek Geplaatst: 6 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 december 2009 Uiteraard moet SannyBuilder aanstaan. Je moet ook je San Andreas aan hebben (anders kan je de goede coördinaten natuurlijk niet krijgen). Op de plaats waar je normaal gesproken zou typen komen nu de coördinaten te staan. Probeer het eens. oke verder nog tips ? Reageren
Basssss Geplaatst: 6 december 2009 Rapport Geplaatst: 6 december 2009 Waarvoor heb je nog tips nodig dan? Alles is toch haarfijn uitgelegd? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 6 december 2009 Rapport Geplaatst: 6 december 2009 Mijn tip is om deze tutorial te volgen, dan heb je gelijk een goede basis om te leren scm'en. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.