Jump to content

Gracie en Ray (spoilers)

Flippiedepappie

Recommended Posts

Als ik alles op moet noemen wat er goed was aan het script van gay Tony....echt super.

Er zijn echter 4 dingen, die ik persoonlijk liever anders had gezien en ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

waarschuwing:

spoileeeers. Niet zomaar verder lezen;)

:

..-In GTA4 moest je Gracie ontvoeren, dochter van een mafialeider, om haar met Luis en Gay Tony in te ruilen voor diamanten. Niko vindt haar tijdens zijn kluszijn deel van de klus maar irritant, en als speler ken je haar verder niet dus voel je er wat minder bij. Maar ik had het heel mooi gevonden als je in dit deel WEL een goede band met haar krijgt, omdat je haar op een andere manier leert kennen. Dit zodat je diezelfde onderhandeilng met Niko meemaakt, maar dan vanuit een ander perspectief bekijkt en het dus een stuk erger vindt dat ze ontvoerd is enzo. Helaas hebben ze deze kans laten liggen: Gracie wordt neergezet als iemand die Tony aan de snuif helpt, en ook Luiz vindt haar maar irritant. Jammeeeer. De onderhandeling vanuit meerdere perspectieven laten zien was een steengoed idee, waarbij de diepgang alleen maar even ingekopt hoefde te worden. Mijns inziens ontbrak dat op dit aspect wat.

-Bulgarin wordt inderdaad vermoord. Ik vind het wel goed uitgewerkt om te zien hoe de ruzie tussen hem en Luiz ontstaat. Maar hij wordt hier neergezet als een soort imbeciel die midden in de kamer gitaar staat te spelen. Z'n zus (of vrouw?) hoor je van boven op hem schelden dat hij een 'kleine' heeft, en dan schiet hij steeds naar het plafond om zijn woede te uiten. Jammer, ik had liever gewild dat ze hem angstaanjagend maakten, zodat de sfeer die hij in gta4 oproept wanneer de garagedeuren dichtgaan en Niko bedreigd wordt, doorgetrokken wordt. Alsof het karakter van Ray voor deze gelegenheid (het the ballad of gay Tony avontuur) dit idiote karakter heeft gekregen omdat dit er beter bij past en de makers dit eerst niet in gedachten hadden bij hem. Dat is niet verboden natuurlijk maar wanneer je als speler dit gevoel krijgt, tast dit op dat moment even de geloofwaardigheid van het fantastische gta-universum aan. Opzich vond ik hem in tbog grappig en het past ook goed bij het wat meer over the top karakter van deze content, maar toch had ik liever gehad dat ze de kans hadden gegrepen om het sinistere mensensmokkel een wat serieuzer en uitgediepter gezicht hadden geven. Ergens in het spel blijkt dat hij het hoofd van de chef in een doos had bewaard, degene die de diamanten had meegesmokkeld, met de boot waar Niko ook mee aankwam. Maar dan denk ik van: moet hij belachelijk overkomen of moet je bang van hem worden? Het voelt wat dubbel.

-Ik ging niet echt met Luiz meeleven. Eigenlijk mag ik hem niet zo, mede omdat hij er nog over nadacht ook om gay Tony te vermoorden. Liever heb ik een hoofdpersoon die toch wat sympathie opwekt, zonder dat het gta-gedrag goedgepraat wordt uiteraard.

-Het verhaal was opzich heel leuk, alleen vind ik niet dat hiermee het verhaal van Niko meer gekompletiseerd is. Dit had ik bij the lost and damned wel maar hier...ook wat er op het laatst gebeurd met de diamanten, jullie weten het wel, was voor sommigen misschien een verassing, (hier en daar lees ik 'nu weten we eindelijk wat er met de diamanten is gebeurd) maar de mensen die gta4 wat intensiever gespeeld hebben, konden dit toch al weten?]..

Ben benieuwd naar de reacties!

Groeten

PS. Dit is GEEN afkraken van the balld of gay Tony. Ik noem nou net alles op waarvan ik denk dat het beter kon. Wat er allemaal goed aan was, zou een minstens 10 keer zo lange topic worden.:)

Delen op andere websites

Hoi,

dit omdat ik simpelweg benieuwd ben of andere mensen dit ook ervaren hebben of dat ze het juist totaal anders zien. Ik ben nou eenmaal geinteresseerd in de meningen. Een paar dagen geleden had ik ook een opmerking over Niko, en ik moet zeggen dat ik veel geleerd heb van de reacties en er nu een andere kijk op heb! Het kan dus mijns inziens geen kwaad om zoiets als dit te delen. Misschien dat iemand anders het juist wel tof vind wat ze met Gracie hebben gedaan in the ballad of gay Tony, en dan vind ik het ook leuk om die beleving te horen.

Let wel, mijn mening is maar een mening he, niet DE waarheid.

Delen op andere websites

Het feit dat je Niko's verhaal niet compleet ziet is toch logisch, aangezien het nut van de DLC's is om het complete verhaal eens van een andere kant mee te maken ;) . Ik vind Niko en Johhnny ook aangenamere protagonisten hoor ;) , maar ik leef toch soms met Luis mee, toch vind ik dat hij precies wat domme dingen zegt/doet op sommige momenten...

Delen op andere websites

wat ik ook jammer vind is dat in Gta IV Tony word gezien als een hoogeplaatst lid van de ancelotties

een soort rechterhand van Giovanny Anceloty ook in TLaD

dat vind ik wel jammer zou wel cool zijn geweest

als je maffia missies kon doen en

als tony heel wat gangleden heeft die je kunnen helpen

Delen op andere websites

dat gevoel heb ik meer in Gta 4 als je je suit aan hebt

en missies doet voor pegorino en gambetti

dan rijd ik ook meestal in een zwarte cavalcade of een zwarte pmp-600 :*D

edit: wat ik ook jammer vind is ze hadden meerdere

en vernieuwingen in de stad moeten zetten en meer nightclubs.

Hercules en Maisonette zijn niet zo groot als ik had verwacht. ik had liever meer kamers

Bahama Mamas voldeed wel aan mijn verwachtingen wat een club

Lekker groot met een vette dansvloer volgens mij was het wel de bedoeling dat je daar buiten de missies om naar binnen kon.

net zoals de Skylift die heb ik nog gezien toen ik de trailer van TBoGT nog eens keek Theres always a girl

dat luis met een Sanchez op een ramp van een gebouw afspringt terwijl de Skylift achter hem vliegt?

mischien weten jullie meer?

Bewerkt: door vice infernusX
Delen op andere websites

Er is enorm veel content in TBoGT verwijderd/aangepast.

In de eindcredits van TLaD zie je Luis schieten vanaf het Libertonian, wat ingame niet het geval is. Ook zie je in een TBoGT trailer dat Yusuf Amir meedeed aan een champagne drink wedstrijd. Niet ingame te zien.

Bahama Mamas werd in de Trailers gezien als een club die altijd open is. Ingame? Één missie. :duh: .

In een screenshot werd gezien dat Tony ook meeliep. Niet ingame.

Delen op andere websites

In de eindcredits van TLaD zie je Luis schieten vanaf het Libertonian, wat ingame niet het geval is. Ook zie je in een TBoGT trailer dat Yusuf Amir meedeed aan een champagne drink wedstrijd. Niet ingame te zien.

Bahama Mamas werd in de Trailers gezien als een club die altijd open is. Ingame? Één missie. :duh: .

1) Wat er op de eind credits te zien zijn hoef jij ingame toch niet na te doen? GTA spelen we allemaal verschillend en de credits dwingen je er niet naar toe om het ook daadwerkelijk zo te spelen.

2) Leg mij eens uit in welke trailer dat te zien is? En de club is niet van Tony Prince dus het is eigenlijk wel logisch. Na de schietpartij is het ook logisch dat je de club niet meer kunt betreden.

3) Laat die screenshot eens zien dan? Het geldt ook weer hetzelfde voor screens, trailer en credtis. Je hoeft het niet na te doen aangezien het je eigen keuze is.

Delen op andere websites

Als je gaat vluchten via het dak van het museum land er een politie helikopter een paar meter van je af, misschien moest dat het voor stellen in de eind credits van TLAD

, maar alles wat hier boven is opgenoemd is duidelijk een Rockstar trailer , rockstar maakt bijna altijd stukjes film die ingame niet te zien zijn of helemaal niet voorkomen zoals: Yusuf Armir en Bahama Mamas(van hier boven^), dit is bij elke game wel.

Bewerkt: door PrioXCoMBo
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...