Jump to content

Wie heeft er al iets illegaal gedownload?


Dakendak

Heb jij al eens iets illegaal gedownload ?  

201 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb jij al eens iets illegaal gedownload ?

    • Ja
      192
    • Nee
      10
  2. 2. Van welke soort dan al wel ?

    • Niets (omdat je wel 1 antwoord moet kiezen, denk ik
      10
    • Muziek
      172
    • Games
      160
    • Videos
      141
    • Programma's
      158
    • Ebooks
      23


Recommended Posts

Voor school is Office dus wel verplicht, anders kan je thuis je oefeningen niet maken.

OLC, mediatheek of hoe ze het op jouw school ook maar noemen. Thuis office is in principe nergens voor nodig. Heb zelfs nog jaren met klasgenoten in de klas gezeten die geen computer/internet hadden.

Maar stelen van de rijken, is dat dan zo erg? Ik vind van niet.

Of jou nou steelt van een zwerver of van Carlos Slim, in beiden gevallen is het even erg. Beide malen maak je jezelf iets eigen wat niet van jezelf is.

Ik snap MP eigenlijk best wel, heel eerlijk gezegd. Niet dat ik z'n plan steun, maar ik kan me er wel inkomen.

Ikzelf doe nu een HBO opleiding. Daar is het eigenlijk ook verplicht om office te hebben(ALLE BESTANDEN VAN SCHOOL ZIJN WORD/EXCEL/POWERPOINT!!). Nu is het ook gewoon zo, we hebben wel een computerruimte(3 verdiepingen), alleen: Die zit altijd zó vol, dat je er eigenlijk nooit een computer kunt vinden. Je hoeft het niet illegaal te downloaden, maar ik vind dat je als HBO/Universiteit best wel iets mag doen om mensen aan Office te helpen. Zoiets als SLIM.nl of hoe dat ook heet. Gewoon, bij de aanmelding voor je studie een optie om office tegen een gereduceerde prijs te kopen. Dat kunnen ze wel met laptops en maatpakken, maar niet toevallig met Office? Ga toch fietsen -.-

100 Euro kan namelijk best veel zijn als je als student het zelf op moet hoesten. Voor mijn studie kost ik ongeveer 4000-5000 euro per jaar, waarvan bijvoorbeeld al 1700 euro alleen al inschrijfgeld is(Van de zotte vind ik, voor 13,5 uur les per week). Dan is die 100 euro al best veel, als je er al 400 per maand gemiddeld kwijt bent(300 als je stufi eraf haalt). En om dan even het rekensommetje te maken: Ik ben 18, verdien afgerond 6 euro per uur, dus dan zou ik naast school nog minstens 50(!) uur moeten werken om die 300 euro bij elkaar te schrapen.

Dus ik kan er wel iets in zien, alleen downloaden vind ik dan weer niet kunnen. Gewoon korting geven, dan kun je mensen er misschien wel aan helpen. Want waarom kan het wel op die laptops en maatpakken geregeld worden, maar niet met software? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 212
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    7

  • Dakendak

    6

  • Zombiespeed

    6

  • SpacyColours

    6

Voor school is Office dus wel verplicht,

Er zijn nog alternatieven als Open Office, Google Docs en Prezi, opzich is het dus niet vereist.

Voor OPDRACHTEN VOOR SCHOOL! Get it?

Ja dus? Met Open Office kun je Word,Excel en PowerPoint openen. Dat kan met Google Docs trouwens ook.

Link to comment
Delen op andere websites

ik vind dat je als HBO/Universiteit best wel iets mag doen om mensen aan Office te helpen. Zoiets als SLIM.nl of hoe dat ook heet. Gewoon, bij de aanmelding voor je studie een optie om office tegen een gereduceerde prijs te kopen. Dat kunnen ze wel met laptops en maatpakken, maar niet toevallig met Office? Ga toch fietsen -.-

Kijk eens op www.surfspot.nl. Grote kans dat je HBO/-instelling daarbij is aangesloten. Via deze site heb ik ook al regelmatig software tegen gereduceerde prijs kunnen aanschaffen. Illegaal downloaden is natuurlijk leuk, maar sommige software wil je gewoon legaal hebben. Daarnaast zou het kunnen dat je onderwijsinstelling, opleiding of zelfs studievereniging software-pakketten aanbiedt, gratis of tegen een gereduceerde prijs.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan ben je 3 uur bezig met een simpele taak, je kan zeker niet evenveel met Openoffice als met de gewone Office. Praktisch is anders.

Echt niet, heb heel mijn middelbare schoolcarrière met enkel OpenOffice gewerkt, nooit problemen mee gehad en nooit lang nodig gehad.

Het heeft wel zoals je zegt niet alle opties als Office maar daar geeft echt niemand iets om hoor, het blijft gratis, dat is zijn sterke punt.

Bewerkt: door Phoenyxar
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 years later...

Bump, m'n excuses daarvoor.

Ik heb in m'n leven zo'n (pak 'm beet) twintig programma's, games, films e.d. gedownload wat onder de categorie 'illegaal' valt, én al die

extensies zijn verdeeld over drie computers waarvan minstens één al de geest heeft begeven. Dus je kunt hierop uitmaken dat ik ongeveer

13 programma's per laptop heb gedownload, maar dat is terzijde. M'n eerste illegaal gedownloade 'programma' was een autorij-simulator (ben

de exacte naam ervan vergeten). Spijtig genoeg werkte 't achteraf voor géén ene meter én een poos later resulteerde het in hardnekkige virussen

die ik nooit meer wegkreeg. Vorig jaar toen ik een nieuwe laptop kreeg, had ik 'voor de lol' een torrent gedownload omdat ik GTA IV zo graag wilde

op m'n MacBook. :7 De installatie duurde zo'n 12 uur, helaas was het wachten vóór niets geweest omdat GTA IV niet compatibel was met een

Mac..

Sindsdien PopcornTime bestaat heb ik niets anders gedaan dan films downloaden, aangezien ik totaal geen er behoefte heb om iedere maand

een bepaald bedrag neer te klappen. En tja, waarom zou ik überhaupt m'n geld weggaan moffelen terwijl 't ook gratis is? :7 Gelukkig heb ik tot zover

d'r geen schade aan overgehouden.. Zo, ik heb m'n zegje gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Jahaha,

Muziek: Alleen nummers die ik persé wilde hebben toen er nog geen iTunes bestond.

Games: Ik heb in de kelder nog een hele doos vol staan met gedownloade PS2 games.

Films: Doe dit tegenwoordig vooral bij bioscoop films, zag bijvoorbeeld Big Hero 6 voordat Pathé hem uitbracht.

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Al iets illegaal gedownload:

Zoja:

Muziek: Vroeger op mn Samsung, gebruik nu Apple Music

Games: Sowieso :clown: Bijna al mn PC-games

Films: Ga veel naar de bioscoop en kijk veel Netflix, maar gebruik ook veel Popcorn Time

Programma's: GMStudio, maar verder niet echt :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Al iets illegaal gedownload:

Zoja:

Muziek: Soms. Gebruik nu vooral Apple Music.

Games: Geen.

Films: De meeste nieuwe films probeer ik in de bioscoop te gaan kijken. Ik heb ook Netflix waarop ik soms kijk. Hebben geen van beide de film dat ik zoek? Dan is PopcornTime mijn oplossing.

Programma's: Adobe Photoshop CS6

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...