Jump to content

Spel wordt traag...


Heeze3

Recommended Posts

Hallo!

Probleem:

Zodra ik vanuit een huis de spelwereld in stap begint GTA enorm te haperen. Als ik naar de vloer kijk zijn er geen problemen, maar zo gauw ik rond kijk en dan vooral de verte in, hapert hij zo erg dat hij bijna stil hangt.

Nou dacht ik dat ik een computer had die GTA op de hoogste stand aan zou moeten kunnen, maar ik heb niet veel verstand van computers dus vandaar dat ik het jullie vraag.

Mijn systeem:

AMD Phenom II X4 955 Processor 3,2 GHz

Geheugen: 8 GB

Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 285 2 GB

Benchmark resultaten:

Statistics

Average FPS: 44.11

Duration: 37.11 sec

CPU Usage: 73%

System memory usage: 83%

Video memory usage: 55%

Graphics Settings

Video Mode: 1920 x 1200 (60 Hz)

Texture Quality: High

Texture Filter Quality: Very High

View Distance: 42

Detail Distance: 70

Hardware

Microsoft® Windows Vista" Ultimate

Service Pack 2

Video Adapter: NVIDIA GeForce GTX 285

Video Driver version: 195.62

Audio Adapter: SPDIF Uit (Creative SB X-Fi)

Zoals ik al zei, ik heb geen verstand van computers dus als ik nog informatie achterhoud dan is dit onbewust, dus als ik meer moet laten weten, doe ik dat graag.

Bij voorbaad dank.

Mike

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo!

Probleem:

Zodra ik vanuit een huis de spelwereld in stap begint GTA enorm te haperen. Als ik naar de vloer kijk zijn er geen problemen, maar zo gauw ik rond kijk en dan vooral de verte in, hapert hij zo erg dat hij bijna stil hangt.

Nou dacht ik dat ik een computer had die GTA op de hoogste stand aan zou moeten kunnen, maar ik heb niet veel verstand van computers dus vandaar dat ik het jullie vraag.

Mijn systeem:

AMD Phenom II X4 955 Processor 3,2 GHz

Geheugen: 8 GB

Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 285 2 GB

Benchmark resultaten:

Statistics

Average FPS: 44.11

Duration: 37.11 sec

CPU Usage: 73%

System memory usage: 83%

Video memory usage: 55%

Graphics Settings

Video Mode: 1920 x 1200 (60 Hz)

Texture Quality: High

Texture Filter Quality: Very High

View Distance: 42

Detail Distance: 70

Hardware

Microsoft® Windows Vista" Ultimate

Service Pack 2

Video Adapter: NVIDIA GeForce GTX 285

Video Driver version: 195.62

Audio Adapter: SPDIF Uit (Creative SB X-Fi)

Zoals ik al zei, ik heb geen verstand van computers dus als ik nog informatie achterhoud dan is dit onbewust, dus als ik meer moet laten weten, doe ik dat graag.

Bij voorbaad dank.

Mike

WTF!

Waar heb je dat systeem gekocht, hoeveel kosten het?

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer dit eens uit. :)

Voor de rest is jouw computer perfect voor IV op high, je speelt alleen op hoogste resolutie. Kijk eens of die lag ook voorkomt als je je settings iets lager zet. Waar het anders aan ligt zou ik niet weten. :puh:

Ok bedankt!

Zal het eens proberen.

Om terug te komen op je vraag.

De lag komt niet voor als ik de settings op medium zet en de resolutie lager zet. Dan speelt ie gewoon vloeiend.

Ooh btw, systeem is samengesteld door mijn oom en het was iets duurder dan 600 tot 800 euro.

--

Ik heb zojuist de commandline toegepast.

En het werkt.

Hartstikke bedankt.

Ik heb trouwens de een na laatste gebruikt.

Beetje raar dat de laatste niet werkt.

Toevallig iemand een idee hoe dat kan?

Groetjes

>>> Door Hanneswasco: Dubbelpost samengevoegd. Gelieve in het vervolg je bericht te bewerken.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Senne, die pc kan heus wel de hoogste resolutie aan. Ik speel met mijn C2Q en HD4870 op High met de hoogste resolutie. Maar misschien kan het aan zijn beeldscherm liggen, ik weet het niet zeker. Ik heb zelf een 24" schermpje waar ik blij mee ben. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Wat versta jij dan onder "de hoogste resolutie"? Een resolutie van 1920 x 1200 is buitengewoon groot. Overigens heeft .Senne nooit gezegd dat je op die resolutie niet op high kan spelen, hij verbaast zich alleen en denkt dat het een mogelijke oorzaak kan zijn van de laggs. Achteraf blijkt het niet aan de resolutie te liggen maar aan de memory leaking van GTA IV.

@ Heeze3: Dat is onverklaarbaar. De ene line werkt wel, de andere niet. Er is geen duidelijke rede voor aan te wijzen.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Heeze3: Dat is onverklaarbaar. De ene line werkt wel, de andere niet. Er is geen duidelijke rede voor aan te wijzen.

Een beetje logisch nadenken en je komt wel degelijk tot een (mogelijke) conclusie: je komt nog steeds RAM te kort met een line die teveel ruimte geeft voor het geheugen van GTA IV. In principe geeft de line het aantal bytes aan die GTA IV mag gebruiken aan RAM geheugen. Zonder deze line neemt GTA IV gewoon alle RAM wat het nodig heeft en dat kan dus heel je RAM in beslag nemen omdat het soms 'vergeet' bepaalde stukken geheugen te verwijderen en stapelt het zich uiteindelijk op.

Dit is voor de meeste PC's logisch, maar de topic starter heeft 8GB RAM dus dan snap ik niet hoe dat zo gauw vol kan raken... Het kan zo zijn dat GTA IV dan gewoon zelf 'vol' raak, maar ik weet niet precies hoe dat dus werkt.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Heeze3: Dat is onverklaarbaar. De ene line werkt wel, de andere niet. Er is geen duidelijke rede voor aan te wijzen.

Een beetje logisch nadenken en je komt wel degelijk tot een (mogelijke) conclusie: je komt nog steeds RAM te kort met een line die teveel ruimte geeft voor het geheugen van GTA IV. In principe geeft de line het aantal bytes aan die GTA IV mag gebruiken aan RAM geheugen. Zonder deze line neemt GTA IV gewoon alle RAM wat het nodig heeft en dat kan dus heel je RAM in beslag nemen omdat het soms 'vergeet' bepaalde stukken geheugen te verwijderen en stapelt het zich uiteindelijk op.

Dit is voor de meeste PC's logisch, maar de topic starter heeft 8GB RAM dus dan snap ik niet hoe dat zo gauw vol kan raken... Het kan zo zijn dat GTA IV dan gewoon zelf 'vol' raak, maar ik weet niet precies hoe dat dus werkt.

Je eerste deel wordt meteen ontkracht door het 2e deel, dus wat is precies je punt? :duh:

Het is gewoon een raar spel, dat GTA. Die gehele engine waarop GTA IV draait is simpelweg heel slecht geport van de xbox 360 en nu zitten wij als PC gebruikers allemaal met de gebakken peren. De patches die Rockstar Games heeft uitgegeven hadden dit probleem ook al lang moeten verhelpen, maar zelfs de patches hebben dit probleem niet opgelost. Dus zo logisch vind ik het allemaal niet, eerder onlogisch en chaotisch. Wie weet komt R* nog eens om de hoek met een patch die wel doet wat het moet doen: problemen oplossen.

Link to comment
Delen op andere websites

Sprunk wat jij zegt is duidelijk weinig inzicht, memory leaking is dus in feite dat het geheugen 'lekt' het raakt dus in feite verloren, hierdoor word het overschreven etc. en raakt het geheugen uiteindelijk vol. Dit probleem zit echter een stuk dieper dan bijvoorbeeld het deel van de engine om de wft. bestanden te laden, eigenlijk draait dit memory leaking om de hele exe en vereist dus een behoorlijke rewrtie.

En nog ff wat extra, als zoiets echt zo makkelijk was was wss ook dx10 support en AA al lang toegevoegd.

Je kunt gewoon niet ontkennen dat gta4 fundamenteel iets fout heeft, ziet het maar als een huis, je hebt het volledige huis gebouwd en dan blijkt dat hij wegzakt, moet je eerst de veroorzaker vinden, als dat dan is gevonden, moet je dat zien te fixen, maar aangezien deze fout wat dieper zit dan het dak moet je dus weer van de grond aan beginnen, kortom, om memory leaking te fixen moet je de exe compleet rewriten, denk jij dat r* dit het waard vind?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is dan heel erg jammer voor rockstar dat ze geen zin hebben om de .exe te reviseren. Ik heb betaald voor een GTA IV waarvan ik had gehoopt dat dat 'ie keurig zou werken, zoals ik van andere GTA delen gewend ben. Niets is minder waar. De multiplayer is een hoopje schroot, je hebt 4 patches + additional lines nodig om de memoryleaking te verhelpen, en soms lukt dat niet. Je hebt een grafisch mislukt spel, het ziet er namelijk echt kansloos uit, en geen AA. Dus om even verder te gaan met jouw voorbeeld van een huis: Als jij een nieuw huis koopt die lekkage heeft mag je toch op zijn minst van de aannemer verwachten dat hij dit komt herstellen. Nu moet iedereen zelf gaan zitten kloten met command lines, jij weet als geen ander hoe moeilijk sommige mensen dat snappen. zou het niet gewoon beter zijn dat Rockstar nu eens serieus naar dit probleem gaat kijken en dan ook gewoon alles eraan gaat doen om dit gezeur te herstellen. Okal moeten ze 10 nieuwe .exe bestanden maken.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Heeze3: Dat is onverklaarbaar. De ene line werkt wel, de andere niet. Er is geen duidelijke rede voor aan te wijzen.

Nou ik had het idee dat de laatste 2 regels ook werkten, maar dan in mindere mate.

Dus vandaar dat ik het vroeg, maar kan zijn dat ik me vergis en dat slechts deze ene werkt.

Om even terug te komen wat ik hierboven hoorde over dat het spel slecht geport zou zijn en zo. Ik ondervind nu geen problemen met het spel, dus naar mijn mening is het spel verder ok. Multiplayer durf ik niks over te zeggen aangezien ik dat niet speel.

Wat hebben jullie dan verder nog voor problemen?

Link to comment
Delen op andere websites

@ Heeze3: Dat is onverklaarbaar. De ene line werkt wel, de andere niet. Er is geen duidelijke rede voor aan te wijzen.

Nou ik had het idee dat de laatste 2 regels ook werkten, maar dan in mindere mate.

Dus vandaar dat ik het vroeg, maar kan zijn dat ik me vergis en dat slechts deze ene werkt.

Om even terug te komen wat ik hierboven hoorde over dat het spel slecht geport zou zijn en zo. Ik ondervind nu geen problemen met het spel, dus naar mijn mening is het spel verder ok. Multiplayer durf ik niks over te zeggen aangezien ik dat niet speel.

Wat hebben jullie dan verder nog voor problemen?

verwacht maar ff een pagestretch :puh:

Memory leaking, crashes, weinig fps, slechte graphics, z fighting, slechte collision, bewegende oblecten zakken soms met hun voeten in de grond.

Dan heb ik nu denk ik nog een klein deel, ik speel het nu nog amper.

Ik heb de draw distance ruim 15 keer zo klein moeten maken om maar liefst een fps boost van 5 fps te krijgen, dat wijst alleen al op een lsechte port aangezien ik 2 huizienblokken ver kan kijken. wat normaal niet zo is.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Heeze3: Dat is onverklaarbaar. De ene line werkt wel, de andere niet. Er is geen duidelijke rede voor aan te wijzen.

Nou ik had het idee dat de laatste 2 regels ook werkten, maar dan in mindere mate.

Dus vandaar dat ik het vroeg, maar kan zijn dat ik me vergis en dat slechts deze ene werkt.

Om even terug te komen wat ik hierboven hoorde over dat het spel slecht geport zou zijn en zo. Ik ondervind nu geen problemen met het spel, dus naar mijn mening is het spel verder ok. Multiplayer durf ik niks over te zeggen aangezien ik dat niet speel.

Wat hebben jullie dan verder nog voor problemen?

verwacht maar ff een pagestretch :puh:

Memory leaking, crashes, weinig fps, slechte graphics, z fighting, slechte collision, bewegende oblecten zakken soms met hun voeten in de grond.

Dan heb ik nu denk ik nog een klein deel, ik speel het nu nog amper.

Ik heb de draw distance ruim 15 keer zo klein moeten maken om maar liefst een fps boost van 5 fps te krijgen, dat wijst alleen al op een lsechte port aangezien ik 2 huizienblokken ver kan kijken. wat normaal niet zo is.

Ik begrijp ongeveer de helft van je problemen... Misschien heb ik wel wat meer problemen, maar zijn ze me niet opgevallen.

Dat de figuren soms in de grond zakken geloof ik wel.

Maar is dat niet bij meerdere spellen zo?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...