Jump to content

idee voor nieuwe protagonist


Flippiedepappie

Recommended Posts

Hallo mensen,

de weg die gta4 is ingeslagen, prikkelt de verbeelding om na te denken waar de serie naartoe gaat. Graag zou ik van jullie willen weten welke setting je graag in een volgende game wil zien. Daarmee bedoel ik in dit geval geen speculaties over de stad, maar de hoofdpersoon en zijn/haar sociale netwerk.

Zoals jullie weten zijn corrupte agenten al onderdeel van gta vanaf het eerste uur. Ik zou het heel vet vinden als de protagonist een agent is. Het is geen synische jongen maar zijn keuzes worden dan zo gecompliceerd, dat hij uiteindelijk het verschil niet meer echt ziet tussen goed en kwaad. De thuisbasis is dan een heel politiebureau, en de protagonist heeft handboeien ter beschikking om vrijelijk te gebruiken op burgers, een blaastest, de mogelijkheid om iemand op straat ineens te fouilleren(doorgaans werken burgers gewoon mee), en heeft het recht om mensen aan te houden en mee naar het bureau te brengen om voor onbepaalde tijd vast te zetten: allemaal nieuwe gameplay-elementen. Maar naarmate het verhaal vordert, kom je in het nieuws en zullen mensen negatiever op je reageren. Deze setting kan ook bijzondere morele keuzes opleveren denk ik.

Gta meets police quest. hihi

wat vinden jullie?

En...ik weet dat gta een mannenspel is, maar vraagt de serie in het kader van afwisseling niet een keer om een vrouw? Één die iedereen om de tuin weet te leiden. Mannen vallen dan als een blok voor je, alleen loopt het soms anders voor ze dan gebruikelijk.

PS. ik besef dat dit bericht misschien niet helemaal in dit topic thuishoort. Mijn excuses als dit zo ervaren wordt, maar ik kon geen topic vinden, waar dit wél in thuishoort. Toch wilde ik dit met jullie delen.

Ooh jaaa..ik wil graag een keer een gta waarin de protagonist uiteindelijk besluit dat geweld slecht is, en van zijn fouten leert. Dit omdat zijn zoontje z'n teleurstelling uitspreekt haha.

Link to comment
Delen op andere websites

Alsjeblieft geen vrouw als protagonist zeg. Als speler ga je je toch een beetje identificeren met de protagonist en dan wil je een stoere kerel zijn en geen vrouw, hoe stoer ook. Het zou een domper zijn op het hele spel.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien net zoiets als SplinterCell Double Agent...maak je keuzes tijdens de game, good or bad....

Dat zou tof zijn, vooral omdat je de game dan 2 x kunt spelen aan de hand van de keuzes die je maakt.

(Offtopic...Cash...van welke game is jou avatar? Gewoon nieuwschierig)

Bewerkt: door gtavcsky
Link to comment
Delen op andere websites

Geen agent, ik snap niet wat mensen er niet aan snappen, maar GTA gaa over misdaad en niet het bestrijden :7 .

Ik zou toch niet met een politieagent willen speen hoor, dat zou het op den duur voor sommige dingen wat gecompliceerd maken :7 . Ik wil als protagonist voor de volgende GTA liefst weer een 'kleurling'( :7 ), omdat ik het kleurenverschil tussen de protagonisten wel belangrijk vind, weer eens een neger zou de variatie in verhaallijn en soort van wel goed doen :) .

Link to comment
Delen op andere websites

Beste Hearv94,

niet voor niets had ik het ook over een CORRUPTE agent als protagonist. Frank Tenpenny en Eddie Pulaski, waren dat criminelen of niet?

Francis Mcreary is ook niet de braafste, toch is hij agent.

Het gaat juist om een agent die vanwege gecompliceerde keuzes, zowel in zijn beroep als prive, langzaam verstrikt en onderdeel raakt in een crimineel web. Hij begint heel braaf maar wordt steeds een wat serieuzere nominatie voor de zak van Sinterklaas.

Als speler merk je dat het bijna onmogelijk is om op het rechte pad te blijven in Vice City (of een andere gta-omgeving).

Tweede idee is dat je tegen het eind van het spel kunt kiezen of hij zijn leven betert, en voor zijn vrouw en moeder gaat zorgen, of kiest voor vergelding en kapitalisme. Hoe denk jij (en de rest van jullie) hierover?

Als goedmakertje om het feit dat er in gta4 geen vliegtuigen zitten, lijkt het me ook leuk om met een piloot als protagonist te spelen. Wat voorheen altijd de taksimissies waren, wordt aangevuld met een reuzachtig passasiersvliegtuig van het ene naar het andere continent vliegen, en inplaats van het clubmanagement, moet je in een andere minigame zorgen dat iedereen tevreden blijft en conflicten uit de weg gaan.

Het vliegveld is een plaats waar de hele wereld bij elkaar komt, daarmee bedoel ik: allerlei culturen uit diverse landen komen bij elkaar...dat past wel bij gta. En het is natuurlijk een ideale plaats voor drugsimport en bolletjesslikkers.

Stort je neer met het vliegtuig dan zie je een enooorme chrash, maar om te voorkomen dat de prachtige omgeving voorgoed verwoest blijft, wordt dan de tijd teruggespoeld. Allerlei beroepen uitdiepen kan ook voor variatie zorgen, want zelfs de meest braaf ogende beroepen kan een dekmantel zijn voor criminele activiteiten. Misschien wel jusit de politie, dan is hij niet alleen slecht maar ook hypocriet.

Iemand maakte de opmerking dat het leuk zou zijn dat er een kleurling zou komen. Dat ben ik met je eens, dat zorgt voor variatie. Alleen dit doen ze al zoveel. Luiz Lopez was een kleurling (wat positief is hoor daar niet van), Johny was een Jood, Niko een Rus.

Link to comment
Delen op andere websites

Even voor de duidelijkheid, want ik zou echt niet willen dat mijn woorden op dit onderdeel verkeerd begrepen worden:

ik vind het juist super dat ze steeds voor een andere afkomst kiezen van de hoofdrolspeler (Chinees, Afrikaans, Joods) Dat moet er juist inblijven.

Alleen omdat ze dit al doen, is het niet iets wat je als 'tip' mee kunt geven van wat ''anders'' zou moeten, want ze doen dit al. Dat bedoelde ik:)

Ik zou trouwens wel willen dat ze het gegeven iets uitdiepen: bijvoorbeeld als de hoofdrolspeler Jood is, er op z'n minst een joods gebruik naar voren komt of een familielid het Joodse geloof aanhangt (zonder dat dit bespot wordt overigens)

Nu is het zovan 'we maken iemand Joods voor de variatie' (Johnny Klebitz), maar alleen dat die persoon een wat gelere huidskleur lijkt te hebben en het idee opzich, meer verschil maakt het niet. Dit was maar een voorbeeld he. Het geldt ook voor de afkomst van Luiz, meer informatie over hoe het cultuuraspect van zijn afkomst zijn persoonlijkheid beinvloedt heeft, zou welkom zijn. Excuses dat dit 2 berichten achter elkaar zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat mij leuk lijkt is een (ja weer) Italiaanse Persoon, maar dan waar je mogelijk smaen met je familie in de mafia zit,

dingen doen met je broer, spaghetti eten bij je moeder, je vader op het kerkhof bezoeken... realistische mogelijkheden.

Ik heb respect voor wat jij zegt over een corrpute agent, maar zo'n dingen komen al in vele andere games, Splinter Cel als voorbeeld, is GTA er niet om de taboe's en gewoontes te doorbreken? Dat is juist het mooie aan GTA.

Omdat ze al zo'n slechte reputatie hebben bij vele idiote ouderen, kunnen zij eigenlijk dingen doen die velen niet zouden durven, zij zijn de voortrekkers, dus zou iets ongekent net het mooiste zijn... :)

Bewerkt: door Hearv94
Link to comment
Delen op andere websites

In een ander topic heb ik al gesuggereerd dat een volgende GTA zich in Zuid-Amerika afspeelt. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen denken aan iemand die in dienst is van een ander, in de drugsscene, maar voor zichzelf wil beginnen in een wereld vol corruptie (Een beetje a la Scarface). Daarbij kan je dan natuurlijk ook meteen wat dieper ingaan op de achtergrond van de persoon.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat mij leuk lijkt is een (ja weer) Italiaanse Persoon, maar dan waar je mogelijk smaen met je familie in de mafia zit,

dingen doen met je broer, spaghetti eten bij je moeder, je vader op het kerkhof bezoeken... realistische mogelijkheden.

Ik heb respect voor wat jij zegt over een corrpute agent, maar zo'n dingen komen al in vele andere games, Splinter Cel als voorbeeld, is GTA er niet om de taboe's en gewoontes te doorbreken? Dat is juist het mooie aan GTA.

Omdat ze al zo'n slechte reputatie hebben bij vele idiote ouderen, kunnen zij eigenlijk dingen doen die velen niet zouden durven, zij zijn de voortrekkers, dus zou iets ongekent net het mooiste zijn... :)

ik ben het met Hearv eens

in een stad als Vice city in gta V

zou ik wel weer graag iemand binnen de maffia willen spelen met al die Scarfaceshit erbij

dat zou wel leuk zijn

Link to comment
Delen op andere websites

Mij zou het mooi lijken om het in een achterstandswijk van Rio de Janeiro, de hoofdstad van brazilie af te laten spelen, de sfeer de cultuur alles precies goed, dat je begint als klein ventje, die leert stelen, tot hoofd van een hele achterstandswijk!

Bewerkt: door Packie_
Link to comment
Delen op andere websites

ik ben het met Hearv eens

in een stad als Vice city in gta V

zou ik wel weer graag iemand binnen de maffia willen spelen met al die Scarfaceshit erbij

dat zou wel leuk zijn

Eigenlijk is Vice City uit de III-era al een parodie op Scarface, kijk maar naar Ocean Boulevard, Appartement 3C en het Vercetti-Mansion-Office, zoek de verschillen zou ik zeggen :7 , maar nog iets meer parodiëren zou het niet zo leuk meer maken, iets nieuws maar dan wel alle goede maar ook mindere dingen uit de vorige behouden, want zeg zelf, het zijn net die slechte kantjes die een game kunnen opfleuren, ook als ze in een opvolger worden verbetert zal de opvolger ook zoveel beter lijken.

Mij zou het mooi lijken om het in een achterstandswijk van Rio de Janeiro, de hoofdstad van brazilie af te laten spelen, de sfeer de cultuur alles precies goed, dat je begint als klein ventje, die leert stelen, tot hoofd van een hele achterstandswijk!

Rio de Janeiro is niet de hoofstad van Brazilië hoor, dat is Brasilia, Rio is gewoon de 2de grootste maar meest gekende stad ;) , een stad gebouwt naar dat sfeertje zal iets mooi huisvesten, maar dit topic gaat eigenlijk over protagonisten :7 dus een Braziliaan uit Rio voor de volgende GTA? :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Mij zou het mooi lijken om het in een achterstandswijk van Rio de Janeiro, de hoofdstad van brazilie af te laten spelen, de sfeer de cultuur alles precies goed, dat je begint als klein ventje, die leert stelen, tot hoofd van een hele achterstandswijk!

Rio de Janeiro is niet de hoofstad van Brazilië hoor, dat is Brasilia, Rio is gewoon de 2de grootste maar meest gekende stad ;) , een stad gebouwt naar dat sfeertje zal iets mooi huisvesten, maar dit topic gaat eigenlijk over protagonisten :7 dus een Braziliaan uit Rio voor de volgende GTA? :sigaar:

Dat kan ook wel wat leuks opleveren.

En een jongen geboren en opgevoed in de favela's van Rio, lid van de plaatselijke gang.

Alleen is dan nog maar de vraag moet het zich dan in de favela's van Rio afspelen of in de Verinigde Staten?

Bijvorbeeld dat hij gevlucht is naar Vice City of naar San Andreas. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...