Beagle Geplaatst: 7 december 2009 Rapport Geplaatst: 7 december 2009 Kijk anders eens hoe ze dat bij rockstar oplossen. Daar doen ze inderdaad altijd textures van dichte ramen erop, maar wat ik zag bij het huis van Ryder is dat ze allemaal planes ervoor zetten die lichtstralen voorstellen; zit er erg goed uit en lijkt me ook erg gepast bij dit interieur. Reageren
Puma Geplaatst: 8 december 2009 Rapport Geplaatst: 8 december 2009 Topwerk ! Een tikkeltje high-poly echter, je moet nog leren om ook mooie models te maken die low-poly zijn. Textures gebruiken op zo'n manier dat je minder details in het model hoeft te stoppen om hetzelfde resultaat te krijgen. Dat is de kunstige combinatie tussen het modelen en het texturen en tevens hetgeen wat het lastigst is. Succes ermee, ik zie je toekomst zonnig in. Reageren
henkjansmith Geplaatst: 8 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 december 2009 (bewerkt) Kijk anders eens hoe ze dat bij rockstar oplossen. Daar doen ze inderdaad altijd textures van dichte ramen erop, maar wat ik zag bij het huis van Ryder is dat ze allemaal planes ervoor zetten die lichtstralen voorstellen; zit er erg goed uit en lijkt me ook erg gepast bij dit interieur. hmm. Daar satk dus ook aan te denken... Dat van die sonnestralen..... Maar dan is de vraag hoe kank daar agterkomen hoe Rstar dat doet. Bewerkt: 8 december 2009 door henkjansmith Reageren
PinkDevil Geplaatst: 8 december 2009 Rapport Geplaatst: 8 december 2009 Kijk anders eens hoe ze dat bij rockstar oplossen. Daar doen ze inderdaad altijd textures van dichte ramen erop, maar wat ik zag bij het huis van Ryder is dat ze allemaal planes ervoor zetten die lichtstralen voorstellen; zit er erg goed uit en lijkt me ook erg gepast bij dit interieur. hmm. Daar satk dus ook aan te denken... Dat van die sonnestralen..... Maar dan is de vraag hoe kank daar agterkomen Wil je aub normale woorden gebruiken en dus geen satk, agter, kank..... Het is irritant om te lezen Reageren
Mythbuster Geplaatst: 8 december 2009 Rapport Geplaatst: 8 december 2009 (bewerkt) Kijk anders eens hoe ze dat bij rockstar oplossen. Daar doen ze inderdaad altijd textures van dichte ramen erop, maar wat ik zag bij het huis van Ryder is dat ze allemaal planes ervoor zetten die lichtstralen voorstellen; zit er erg goed uit en lijkt me ook erg gepast bij dit interieur. hmm. Daar satk dus ook aan te denken... Dat van die sonnestralen..... Maar dan is de vraag hoe kank daar agterkomen hoe Rstar dat doet. Kies eerst even voor jezelf een hoek waar de zon zogenaamd vandaan komt.. Die hoek moet je namelijk steeds hetzelfde houden(anders krijg je een raar effect...)... Als je dat gedaan hebt kun je bij de kant waar de zon vandaan komt een aantal planes onder elkaar zetten zeg maar.. Je zet ze allemaal met één kant/rand tegen het raam, precies even breed als de opening van het raam. Even om het uit te leggen noem ik die kant de achterkant... De tegenoverliggende rand van elke plane(noem het maar even de voorkant) zet je ergens voor het raam op de grond van je huis... Dus vanaf het raam schuin naar de grond... Zorg ervoor dat de afstand tussen elke plane gelijk is, en dat de afstand tussen elke plane-rand bij de raamkant in hoogte, even groot is als de horizontale afstand tussen elke plane-rand bij de grond zeg maar.. Ze moeten allemaal evenwijdig liggen Nu zorg je ervoor dat de zijkant-randen van elke plane in dezelfde richting lopen als de richting die jou gekozen zonlicht op schijnt... Stel dat dit je huis is(Van bovenaf gezien), elk blauwe streepje is een raam, de rode dingen zijn van bovenaf gezien de vorm van de planes voor die twee ramen.. en het oranje bolletje is de zon: Beetje onduidelijk, maar beter kan ik het niet uitleggen xD En die dingen die geef je dan een doorzichtig witte/super licht gele texture, evt. bij het raam minder doorzichtig dan bij de grond... EDIT@hieronder: Daar zit gewoon niets lijkt me want daar komt geen direct licht vandaan.. Dus daar maak je gewoon een texture van een raam op dat dicht is, zoals in GTA ook in veel huizen gedaan wordt Bewerkt: 8 december 2009 door Mythbuster Reageren
henkjansmith Geplaatst: 8 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 december 2009 Kies eerst even voor jezelf een hoek waar de zon zogenaamd vandaan komt.. Die hoek moet je namelijk steeds hetzelfde houden(anders krijg je een raar effect...)... Als je dat gedaan hebt kun je bij de kant waar de zon vandaan komt een aantal planes onder elkaar zetten zeg maar.. Je zet ze allemaal met één kant/rand tegen het raam, precies even breed als de opening van het raam. Even om het uit te leggen noem ik die kant de achterkant... De tegenoverliggende rand van elke plane(noem het maar even de voorkant) zet je ergens voor het raam op de grond van je huis... Dus vanaf het raam schuin naar de grond... Zorg ervoor dat de afstand tussen elke plane gelijk is, en dat de afstand tussen elke plane-rand bij de raamkant in hoogte, even groot is als de horizontale afstand tussen elke plane-rand bij de grond zeg maar.. Ze moeten allemaal evenwijdig liggen Nu zorg je ervoor dat de zijkant-randen van elke plane in dezelfde richting lopen als de richting die jou gekozen zonlicht op schijnt... Stel dat dit je huis is(Van bovenaf gezien), elk blauwe streepje is een raam, de rode dingen zijn van bovenaf gezien de vorm van de planes voor die twee ramen.. en het oranje bolletje is de zon: Beetje onduidelijk, maar beter kan ik het niet uitleggen xD En die dingen die geef je dan een doorzichtig witte/super licht gele texture, evt. bij het raam minder doorzichtig dan bij de grond... ik snap precies wat je bedoelt:p bedankt voor het uitleggen. Maar dan heb ik nog een vraagje. Hoe zou het effect op de ramen precies in de andere hoek eruit moeten zien dan:p Reageren
Puma Geplaatst: 8 december 2009 Rapport Geplaatst: 8 december 2009 Wil je aub normale woorden gebruiken en dus geen satk, agter, kank..... Het is irritant om te lezen Als jij nu eerst eens leert om een "punt" achter een zin te zetten, voordat je commentaar gaat lopen leveren op anderen... Reageren
Royboow Geplaatst: 17 december 2009 Rapport Geplaatst: 17 december 2009 Ik vind het een heel mooi huisje, alles klopt er gewoon aan. Geen foute textures, mooie materials die ook gewoon gebruikt worden. Reageren
Ghosty Geplaatst: 18 december 2009 Rapport Geplaatst: 18 december 2009 Textures vallen soms wel door de mand. bijvoorbeeld die tv, doe dat gewoon een beetje zwart. In andere gevallen is de kleur gewoon een beetje raar, daar kun je dan beter een hout texture doen, want dat klopt dus gewoon niet met de werkelijkheid (kijk naar het kastje waar die plasma tv op staat). Wel bijzonder mooi trouwens. Reageren
MaxVito Geplaatst: 16 januari 2010 Rapport Geplaatst: 16 januari 2010 sorry hoor revolution maar ik word echt helemaal ziek van jou reacties, heletijd over die NL wagens. je haat ze, dus praat er dan niet over. wie maakt ze -,-' Reageren
DB10 Geplaatst: 16 januari 2010 Rapport Geplaatst: 16 januari 2010 Hee mooie mod! Nog plannen om meer interiors te gaan maken? Reageren
Zakura Geplaatst: 16 januari 2010 Rapport Geplaatst: 16 januari 2010 Wil je aub normale woorden gebruiken en dus geen satk, agter, kank..... Het is irritant om te lezen Als jij nu eerst eens leert om een "punt" achter een zin te zetten, voordat je commentaar gaat lopen leveren op anderen... Nouja, dat je zanikt over mensen die erover zeuren en ze dan op hun eigen fouten wijst, ok, maar zeiken omdat ie een puntje er niet neergezet heeft is ook te veel van het goeie. Maar voor mij even ontopic, ik dacht, huisje gebouwd, vast weer iemand die met zijn (vaak lelijke) sketchup meuk aan komt zetten en na 2 post niks meer van hoort, maar dit is zeker mooi en hier mag je wel wat complimentjes voor krijgen, want het is zeker mooi! Ik zeg, KUTGW! Reageren
joopykoopy Geplaatst: 22 januari 2010 Rapport Geplaatst: 22 januari 2010 wat ze bij R* ook wel eens doen met de ramen, is het zichtbare deel van de grote boze buitenwereld er bij plaatsen, en de ramen met een omgedraaide face voorzien op 1 of andere mannier hebben ze het zelfs voor elkaar dat er auto's reiden >.< maar dit huis ziet er netjes uit ik kijk uit naar meer werk van je Reageren
Puma Geplaatst: 22 januari 2010 Rapport Geplaatst: 22 januari 2010 Wil je aub normale woorden gebruiken en dus geen satk, agter, kank..... Het is irritant om te lezen Als jij nu eerst eens leert om een "punt" achter een zin te zetten, voordat je commentaar gaat lopen leveren op anderen... Nouja, dat je zanikt over mensen die erover zeuren en ze dan op hun eigen fouten wijst, ok, maar zeiken omdat ie een puntje er niet neergezet heeft is ook te veel van het goeie. Sarcasme heet dat. Ik probeer 'm iets zinnigs duidelijk te maken . Reageren
.Corneria. Geplaatst: 22 januari 2010 Rapport Geplaatst: 22 januari 2010 Heel mooi gemaakt.Mod je al langer want dit is weel zeer leuk.Mooi gedetailleerd en mooie textures.Alleen jammer dat de ramen gewoon wit zijn.Het had misschien wat leuker geweest moest er een soort van doorzichtig glas staan.Maar het gaat om het huis en niet om de ramen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.